beantwoord

Langzame Downloadsnelheid WIFI/Ethernet

  • 16 September 2021
  • 2 reacties
  • 77 x bekeken

Sinds een paar maanden heb ik hele trage downloadsnelheden met 4Mbps als piek. Met name voor mijn hobby moet ik soms bestanden downloaden wat kan oplopen tot 200gb en dat is niet te doen met 4Mbps. Vandaag een medewerker van de klantenservice gesproken en die vertelde mij dat een speedtest uitkwam op 40Mbps van de downloadsnelheid en dat geeft hij ook zelf aan bij mij als ik meerdere speedtests uitvoer. Ook zelf al de router gereset etc etc..

 

Iemand enig idee waaraan het kan liggen? Vind het maar apart dat hij 40Mbps aangeeft maar dat ik maximaal maar de 4Mbps aantik op z'n piek

icon

Beste antwoord door Floor109 16 September 2021, 22:39

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Weet je zeker dat je 4 Megabit download snelheid hebt en niet 4 megabytes? De meeste download programma's weergeven de download snelheid in megabytes, 4 megabytes is 32 Megabit namelijk

Met hierbij de aantekening dat bit in megabit per seconde met een kleine b geschreven hoort te worden (meestal als Mbps) en byte in megabyte per seconde met een hoofdletter B (meestal als MB/s). Je kunt dus aan het hoofdlettergebruik zien of er bits of bytes bedoeld worden.

Bijvoorbeeld hier een download in mijn steam met mijn 60Mbps verbinding:

Er staat 7.2 MB/s, met hoofdletter B dus het zijn bytes. Keer 8 doen voor bits (één byte = 8 bits), dus mijn download heeft een snelheid van 57.6 Mbps gehaald.