beantwoord

Lagere internet snelheid dan beloofd

• 30 maart 2016
  • 2 reacties
  • 238 x bekeken

Hallo,

Zojuist heb ik mijn internet geïnstalleerd. In principe werkt het prima, maar ik heb toch wel een vraag..
Voor op de installatiehandleiding staat "Internet tot 40Mb/s", terwijl ik Internet Extra heb besteld. Op jullie site staat dat jullie niet werken met 'maximumsnelheid', maar met verwachte internetsnelheid. Bij mijn postcode zou 100 Mb/s beschikbaar zijn volgens jullie; vandaar dat ik voor het duurdere abonnement ben gegaan. Echter, wanneer ik op internet nu een snelheidstest doe, blijkt dat ik maar rond de 35 Mb/s heb! Dat scheelt wel erg veel met 100! Aangezien ik oa Netflix op mijn tv wil gaan kijken en een hekel heb aan traag internet, vind ik de internetsnelheid erg belangrijk. Ik zou dan ook graag willen dat de snelheid wordt wat jullie beloofd hebben. Anders had ik namelijk voor een andere provider gekozen!
icon

Beste antwoord door Rick van Tele2 1 april 2016, 15:41

Beste Sophie,

Het is geen goed teken dat ik je hier opnieuw tref! Ik heb zelf overigens ook een hekel aan traag internet. Dus laten we samen kijken wat we hier aan kunnen doen!
Ten eerste is het handig om te weten dat je waarschijnlijk geen 100mbit zult halen via het draadloze netwerk. We kunnen nu een aantal dingen doen.

- Heb je het internet bekabeld aangesloten? Zo niet, wil je dat doen volgens de handleiding en vervolgens een Speedtest uitvoeren? Graag ontvang ik hier alle resultaten van :)
- Heb je geen mogelijkheid om het internet bekabeld aan te sluiten? Dan kun je ook onze WiFi-tips opvolgen om de snelheid zo optimaal mogelijk te krijgen.
- Het kan ook te maken hebben met iets anders. Het kan tot ongeveer een week duren voordat jouw internetsnelheid de maximale snelheid bereikt. Bij geen problemen wordt de snelheid stapsgewijs opgevoerd tot 100mbit.

In jouw andere topic vroeg ik eerder al om NAW-gegevens. Zodra ik deze heb, kan ik indien nodig ook van afstand naar jouw verbinding kijken.

Groetjes,
Rick
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Badge +5
Als je 100Mb besteld hebt hoor je deze ook te krijgen, er was hier pas geleden nog iemand die niet het juiste abonnement gekregen had.

Als je hier https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ ook je postcode en huisnummer invult, staat daar dan achter VDSL2 ook 100Mb?

Staat daar een lagere waarde dan klopt de postcode check van Tele2 niet.

Maar staat er wel 100Mb, dan kun je ze het beste bellen 020-7544444, dan kunnen ze het in orde maken voor je. Ziet er inderdaad naar uit dat ze je gewoon Basis tot 50Mb hebben gegeven i.p.v. Extra
Je kunt natuurlijk ook hier wachten op een moderator maar dat kan een aantal dagen duren.
Reputatie 4
Badge +3
Beste Sophie,

Het is geen goed teken dat ik je hier opnieuw tref! Ik heb zelf overigens ook een hekel aan traag internet. Dus laten we samen kijken wat we hier aan kunnen doen!
Ten eerste is het handig om te weten dat je waarschijnlijk geen 100mbit zult halen via het draadloze netwerk. We kunnen nu een aantal dingen doen.

- Heb je het internet bekabeld aangesloten? Zo niet, wil je dat doen volgens de handleiding en vervolgens een Speedtest uitvoeren? Graag ontvang ik hier alle resultaten van :)
- Heb je geen mogelijkheid om het internet bekabeld aan te sluiten? Dan kun je ook onze WiFi-tips opvolgen om de snelheid zo optimaal mogelijk te krijgen.
- Het kan ook te maken hebben met iets anders. Het kan tot ongeveer een week duren voordat jouw internetsnelheid de maximale snelheid bereikt. Bij geen problemen wordt de snelheid stapsgewijs opgevoerd tot 100mbit.

In jouw andere topic vroeg ik eerder al om NAW-gegevens. Zodra ik deze heb, kan ik indien nodig ook van afstand naar jouw verbinding kijken.

Groetjes,
Rick