Laatste tijd slechte internetverbinding

• 7 januari 2020
  • 3 reacties
  • 80 x bekeken

Beste mensen,

De laatste dagen valt mijn verbinding steeds weg. Ik heb dan voor 3-4 seconden even geen internet. Dan gaat het voor een kwartier weer even goed en dan valt het internet weer weg. Dit herhaalt zich iedere keer. Als ik aan het gamen ben is dit heel erg vervelend, maar als ik bijv. naar video's kijk heb ik daar minder last van.

Zouden jullie mij kunnen helpen? Alvast bedankt.

Zie hieronder nog info:

Link Status Up 

Modulation Type VDSL2 

Actual Rate(Up/Down) 10448/51998 kbps 

Attainable Rate(Up/Down) 22737/72966 kbps 

Noise Margin(Up/Down) 15.2/12.4 dB 

Line Attenuation(Up/Down) 3.7/13 dB 

Output Power(Up/Down) 8.5/12 dBm 

Data Path(Up/Down) Interleaved/Interleaved 

Interleave Depth(Up/Down) 2/8 

Interleave Delay(Up/Down) 0/0 ms 

INP(Up/Down) 55/55 symbols 

Profile 17a 

Showtime Start 1173 h 56 min 25 s 

LinkEncap G.993.2_Annex_K_PTM 

CRC Errors(Up/Down) 0/0 

FEC Errors(Up/Down) 650/15136146

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Badge +2

Met een ZTE en een basisabonnement ziet jou verbinding er gewoon goed uit. En belangrijk, er zijn geen CRC Errors aanwezig ondanks de tijdsduur van ca. 49 dagen dat hij aan staat.

Het lijkt erop dat je de problemen ervaart met de wifi verbinding en dat zou kunnen doordat je de kanaalkeuze op automatisch hebt staan. De ZTE zoekt dan telkens de beste signaal ontvangst en kies een ander kanaal. Dat ervaar je als storing maar dat is niet zo want hij wisselt slechts en dat duurt een paar seconden. Met gamen merk je dat en met film kijken nauwelijks.

Zet je wifi op een vast kanaal en kijk of dat verbetering geeft.

ZTE heeft de luxe dat je daar onder wifi kunt zien wat het voor jou het beste zo vrij mogelijke kanaal is. Druk er maar eens op.

Het probleem ervaar ik op mijn pc en die is gewoon met kabel aangesloten (heb ook al getest met een andere kabel).

Badge +2

Het probleem ervaar ik op mijn pc en die is gewoon met kabel aangesloten (heb ook al getest met een andere kabel).

Dit stukje info staat niet in het eerste deel vandaar de wifi oplossing.

Echter wat je hebt laten zien is dat er met jou verbinding niets mis is en dus wordt het verder zoeken naar de oplossing. Dat kan je netwerkkaart zijn in de pc of een brakke poort hiervan enz. Maar ook je videokaart kan het zijn. Of het spel zelf. Van hieruit is dat niet na te gaan.