beantwoord

Kopie bank pas + id-bewijs

  • 14 August 2019
  • 7 reacties
  • 825 x bekeken

Hallo,
Dient er bij het afsluiten van een nieuw internet thuis abonnement en mogelijk vaste telefoon abonnement ook een kopie gemaakt te worden van bankpas + id-bewijs?
Zo ja, mag ik deze zelf maken, hoe lang wordt deze bewaard en kan ik deze na deze periode terugkrijgen?
Of beter nog kan ik vooruit betalen, zodat er geen kopie nodig is, dat zou dan mijn mijn voorkeur hebben.
icon

Beste antwoord door eric 14 August 2019, 22:24

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Je kunt niet vooruit betalen omdat er naast vaste kosten ook variabele kosten zijn. Zowel voor je vaste telefoon als ook bij eventueel tv als je films besteld. Voor het bewaren van persoonsgegevens moet Tele2 voldoen aan de AVG. Dus alleen wat nodig is slaat men op. Identificatie is denk ik gedurende de looptijd van je abonnement wel nodig. Stel dat betalingen op een bepaald moment uitblijven, dan moet het incassobureau wel precies weten wie het abonnement heeft afgesloten.
Als het zorgeloos bellen (5 uur) als prepaid zou kunnen worden afgenomen (daarna kun je niet meer bellen) zijn er daar geen variabele kosten. Tv zonder mogelijke extra bestellingen idem dito.

Vragen over het maken van de kopie's staat nog open.

Geen ervaring met incassobureau's en ik heb experian verteld dat ik nog betrouwbaarder ben dan zij zelf zijn (wat niet heel moeilijk is natuurlijk, maar tele2 vertrouwt experian wel vandaar).
Reputatie 7
Badge +12
Er bestaat geen prepaid product voor internet en bellen. Dat gaan ze ook voor 1 klant niet maken. De meeste klanten willen juist niet voorruit betalen. Stel dat de provider failliet gaat en je hebt al 12 x 30 euro betaald...
Reputatie 6
Hoi @nuklantvan

Bij het afsluiten van internet thuis abonnement vragen we niet om een kopie bankpas en/of id-bewijs, paspoort of rijbewijs

Fijne dag,

Arjan
Dank voor je toelichting Arjan.
En excuus voor het dubbele topic.
Ik neem aan dat het ook niet nodig is als ik internet thuis combineer met bellen thuis?
Reputatie 7
Badge +12
Bellen thuis is een optie. Alleen plat ' tot 20mbit' internet kan dus ook.
En het antwoord van Arjan is dat het dan ook niet nodig is.
Er is geen reactie meer nodig op dit topic.