Klacht verlenging

• 26 oktober 2018
  • 11 reacties
  • 567 x bekeken

Goedemiddag,

Vandaag mijn thuis internet abonnement verlengd/geupgrade. Mede dankzij een JBL speaker actie, anders had ik mijn abonnement waarschijnlijk opgezegd. Nou bleek aan het einde van mijn gesprek dat ik geen JBL speaker zou krijgen omdat het een verlenging betreft. Dat alleen nieuwe klanten recht hebben op een speaker, bij een verlenging zou ik ook andere diensten moeten afnemen.

Dus ookal neem ik hetzelfde abonnement (12maanden) als een nieuwe klant heb ik het VOORDEEL als bestaande klant om GEEN speaker te krijgen. De enige optie zou dan zijn om mijn bestaande abonnement op te zeggen en een nieuw abonnement aan te vragen. Waardoor ik nog even 30euro aansluitkosten mag betalen.

Na heel lang bellen (incl. 2x wegvallen verbinding tijdens doorschakelen) alsnog niet gelukt om dit mogelijk te maken.

Je zou denken dat voor bestaande klanten ook minimaal de zelfde acties zouden gelden. Maar niet dus.

BTW. alle medewerkers die ik sprak "snapten waar ik naar toe ging" maar konden helaas mij niet verder helpen.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Ik vind verlengen ook een beetje vreemd bij Tele2. Ik mag zelf verlengen, maar ik schiet daar niets mee op. Meestal krijg je toch iets van een aanbieding, maar mijn verlengaanbod is gewoon mijn huidige abonnement zonder de toestellease.
Jouw situatie is minder vreemd gezien jij dezelfde aanbieding krijgt als een nieuwe klant. In mijn situatie krijgt een bestaand klant een minder goed deal.😅
Reputatie 7
Badge
De marketing afdeling kan dus nooit kortingen of acties doen om nieuwe klanten binnen te halen zonder dat ook meteen aan alle bestaande klanten te geven? Om dat te bekostigen zouden alle klanten meer moeten gaan betalen, wat natuurlijk niet wenselijk is. Op de website staat duidelijk dat het alleen voor nieuwe klanten is. Bestaande klanten betalen inderdaad geen aansluitkosten. Je abonnement loopt gewoon door tegen de bestaande voorwaarden, verlengen is alleen interessant indien de prijzen of snelheden veranderen en je daarvan gebruik zou willen maken.

@pipodeclown Wat is het verschil tussen bestaande klant en nieuwe klant als zij beiden een contract voor 12 maanden aangaan? Wat als de reden voor verlenging dat ene actie zou zijn voor de bestaande klant.

Ik zeg niet dat alle actieve klanten in aanmerking moeten komen voor een speaker (wat niet haalbaar is). Maar begrijp het verschil niet tussen twee verschillende individuen niet, die beide hetzelfde contract aangaan maar alleen een nieuwe klant de speaker krijgt.
Reputatie 7
Badge
Een bestaande klant is al klant (waarvan er heel veel klant blijven als je niets doet en de dienst goed is), een nieuwe klant is moeilijker binnen te halen en vraagt dus een investering. Het aangaan van een nieuw contract is voor bestaande klanten om over te gaan op een eventueel nieuw prijsplan, niet om de goodies voor nieuwe klanten binnen te halen.
Als je van energie leverancier wisselt krijg je ook meestal een betere deal dan bij je bestaande leverancier.
@pipodeclown Dan zou ik je aanraden om eerst eens te bellen met je bestaande energie leverancier. Het is even belangrijk om je huidige klanten te behouden als nieuwe te werven. Vooral als er voor de bestaande klanten een mogelijkheid bestaat om over te kunnen stappen naar een andere leverancier/provider.

Misschien krijgen sommige klanten een goedkopere tarief aangeboden, dan zou ik begrijpen dat dat ook aantrekkelijk zou zijn voor klanten om te blijven. Bij mij is dat in ieder geval niet gebeurd.
Reputatie 7
Badge +4
Zo werkt het echt overal in het leven.
Als je bij een bestaande baas om loonsverhoging vraag voor een nieuw arbeidsjaar (zeg maar verlenging) dan krijg je een beetje opslag. Als je naar een nieuwe baas gaat en die wil je graag hebben (een nieuwe provider) dan wil die diep in de zakken tasten. Maar dan heb ik wel allerlei gedoe, contract met oude baas opzeggen en de onzekerheid hoe het bij die nieuwe baas gaat. (kwaliteit / snelheid). De nieuwe baas compenseert mij dan een beetje door een extra JBL speaker 🙂
@eric Heb toevallig afgelopen meegemaakt dat collegas naar een andere werkgever wilden omdat die beter betaalde. Huidige werkgever heeft dit gehoord en overgehaald om ze toch te blijven door hen hetzelfde aan te bieden.

Van nieuwe werkgevers zijn er minder reviews te vinden op internet vergeleken met internet providers. Dus of een andere provider wel of niet goed zijn diensten zou leveren zou ik mij niet druk om maken. Daarnaast moet ik wel zeggen dat ik altijd tevreden ben geweest van de internet die ik thuis heb.
Reputatie 7
Badge
@eric Heb toevallig afgelopen meegemaakt dat collegas naar een andere werkgever wilden omdat die beter betaalde. Huidige werkgever heeft dit gehoord en overgehaald om ze toch te blijven door hen hetzelfde aan te bieden.
Vanuit marketing oogpunt heb je het dan niet meer over werfacties, maar over behoud acties. Bedrijven doen die acties over het algemeen op klanten die ook daadwerkelijk (willen) opzeggen. Dat is waarom mijn energie leverancier mij wel belde toen ik al had opgezegd om over te stappen.
Zolang de organisatie niet bang is dat jij weggaat, zit je niet in één van de marketing acties. Indien je opzegt misschien wel, maar misschien ook niet. Dan heb je inmiddels wel opgezegd. Marketing mensen maken dat onduidelijk om te voorkomen dat klanten simpel het meest ideale/goedkope pad in alle flows doorlopen. Die flows onduidelijk houden is natuurlijk de kunst. Overal werkt het zo.
Heren/dames, jullie hebben gelijk. ik had het al die tijd mis. 😉
Reputatie 7
Badge
Er is geen goed of fout hoor ? Jouw topic vraag zien we wel vaker voorbij komen en is een hele logische gedachte vanuit consumenten.