vraag

Kan niet opzeggen bij Tele2 ondanks de lage snelheid

• 7 maart 2017
  • 48 reacties
  • 1497 x bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

48 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Vul eens in de onderstaande link je postcode in, dan zie je welke snelheid daarbij hoort.
Wat je maximaal kunt behalen.

http://postcodecheck.bbned.nl/html/check

Dan weet je de afstand die jij van de centrale zit waarop jij bent aangesloten, en welke snelheid daarbij hoort.

Je zal wel een VDSL2* verbinding hebben
Reputatie 1
Die uitkomst is veel lager dan ik nu ontvang. Mag ik dit aan Tele2 door geven?
Reputatie 7
Badge +5
Je moet niet naar de snelheden boven in kijken, want dat is geen VDSL2* verbinding, maar dat geeft wel de afstand weer die jij van de centrale zit.
Daar is dan de snelheid van je VDSL2* aan gerelateerd.
Hoe verder weg, des te langzamer je verbinding's snelheid
Reputatie 1
De monteur van de KPN heeft dit allemaal gecontroleerd bij mij thuis en op een service punt. Hij kon niet vinden waardoor dit komt. Hij heeft ook de afstand en de snelheid bekeken. En zelfs nog meer gedaan dan dat. Daar komt nog bij dat ik in het begin van mijn abonnement ver boven de 40MBs zat. En ik blijf er bij heb je iets beloofd dan moet je het nakomen. Waarom zou je het anders beloven. Maar ja dan ga je naar normen en waarden kijken. Die zijn de meeste mensen tegenwoordig vergeten.
Reputatie 7
Badge +5
Ik snap je frustratie, maar ik ben geen medewerker van Tele2.
Ga daar verder ook geen oordeel over vellen.
Ik leg je alleen maar de technische details uit, thats it.

En als je je snelheid meet, moet je alle andere verbruiker uitzetten.
Want je bandbreedte wordt verdeeld over alle apparaten die een internet verbinding hebben bij je thuis.

En wat ze je beloven is tot max 50, dat kan daaronder zitten.
Dan komen we weer bij het 60% verhaal uit, en dan heb ik het niet over wat er telefonisch tegen je gezegd is.
Reputatie 1
Daar heb ik het gisteren uitgebreid met de monteur van de KPN over zitten praten. Natuurlijk ben ik gefrustreerd. Hoe zou jij het vinden als iemand je iets beloofd door een bepaalde situatie? En als je in die situatie zit worden ineens de regels veranderd. Zodat ze ineens hun belofte niet meer hoeven na te komen?
Reputatie 7
Badge +5
Dat is niet leuk, dat snap ik.

Nogmaals, ik leg je alleen maar het technische verhaal uit.
Verder laat ik het nu aan Tele2 over als je het niet erg vind, want ik heb alles al uitgelegd.

En wens ik je verder (ondanks je frustratie ) een fijne avond toe.
Badge +2
Tot slot ook voor mij. Het gaat erom wat je hier ziet staan en wat er in je modem staat. Beide wel plaatsen dan hier.

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/
Reputatie 5
Badge +2
Dus als ik jou goed begrijp dan weet jij het beter dan een monteur die dit werk ongeveer 10 jaar doet als professional. Als zo iemand het niet kan oplossen waarom jij dan wel. Ik vertrouw eerder een monteur die speciaal naar mij toe is gekomen. Trouwens ik zit niet te huilen of te foeteren. Ik zeg wat er aan mij is beloofd en niet is nagekomen. Daar zit mijns inziens een groot verschil tussen.

Als je ons op dit stadium al niet vertrouwd en je op deze manier gedraagt dan heb je in principe ook niets te zoeken op dit forum. Er zijn nu meerdere mensen, die erg ervaren zijn met deze problemen, die aangeboden hebben om je te helpen. Maar keer op keer kaats jij ze weg en geeft geen antwoorden op de vragen die ze stellen om eventueel tot een advies te komen. Op deze manier houdt het ook voor ons op. Ik hoop dat je gedrag richting de echte Tele2 medewerkers stukken vriendelijker en meewerkender is dan tegen ons.

@Tele2 moderators.

Ik denk dat een slotje op dit topic meer dan op zijn plaats is.
Reputatie 1
Het enigste wat ik heb aangegeven is dat een professional naar mijn probleem heeft gekeken. En er geen oplossing voor heeft gevonden. Waarom zou ik aan mensen die dit niet als een beroep uitoefenen. Daar dan een antwoord op geven. Ik heb wel een antwoord gegeven, maar niet het antwoord wat jullie willen horen. En dan is ineens een slot op mijn topic op zijn plaats? Mag ik niet meer zeggen wat ik wil. Waarom wil je mij de mond snoeren? Trouwens ik ben wel vriendelijk tegen jullie geweest. Ik heb alleen een mening dat een persoon die dit als zijn beroep uitoefen er meer van af zal weten dan jullie. Ik proef uit jouw woorden dat dit niet mag. Vreemd als je cv ketel kapot is, dan ga je ook niet naar je buren om te vragen wat de oplossing is. Dan ga je ook naar een professional. En wat die persoon zegt dat neem je dan toch ook aan? Datzelfde doe ik ook, en dat mag niet van jou? Tele2 kan maar een ding doen. En dat is uitvoeren wat ze mij hebben beloofd. Dat hebben verschillende medewerkers van Tele2 aan mij beloofd. Zoals ik al eerder heb gezegd, ik blijf overal bezig totdat ze uitvoeren wat ze hebben beloofd aan mij.
Reputatie 2
Dag SevenSimba,

je geeft aan een aantal dingen te hebben ervaren in de afgelopen dagen. Er is een monteur van de netwerkbeheerder (KPN) langs geweest om oorzaak van de lage snelheid te onderzoeken en werkzaamheden uit te voeren om dit te herstellen. Hiernaast heb je een aantal gesprekken gevoerd met collega's van de telefonische klantenservice, waarin bepaalde informatie is meegegeven. Het probleem waar je initieel contact voor had opgenomen was het feit dat je 36 Mbps op het modem binnen haalde terwijl van de lijn verwacht word dat deze maximaal 50 Mbps zou kunnen halen. Het ziet er uit dat na aanleiding van de ontstane situatie een aantal dingen die even duidelijk gemaakt moeten worden. We hebben in dit opzichte niks te verbergen, we geven graag onze forum leden de kans om de situatie uit te pluizen en hun oplossing zelf te onderbouwen voordat wij de zaak in acht nemen.

Na aanleiding van het eerste telefoongesprek over dit onderwerp is de netwerkbeheerder aangestuurd om de oorzaak van de verminderde snelheid te onderzoeken. Voordat dit onderzoek was begonnen kwam er, zoals je zelf ook aangeeft, 36 Mbps binnen op het modem. Na aanleiding van contact met KPN heb ik gehoord dat de monteur een snelheid maximale kon meten van 36 Mbps op het aansluitpunt in de woning op het moment dat hij deze metingen verrichte. Hiernaast kreeg ik mee dat de monteur een herstel heeft uitgevoerd van het aansluitpunt om op deze wijze te proberen het probleem op te lossen. Het is duidelijk dat de monteur ter plekke alleen heeft kunnen communiceren dat de snelheid 36 Mbps was, aangezien dit hetgeen was wat hij op zijn testapparaat kon doormeten. We weten nu dat na aanleiding van de werkzaamheden die de monteur heeft verricht de gehaalde snelheid ná het bezoek op de juiste waarde uit is gekomen. Onderstaand is een screenshot rechtstreeks uit je eigen modem die de huidige snelheid op de lijn vanuit de wijkcentrale tot aan de woning weergeeft. Je kan hier zien dat voor de downloadsnelheid 42,4 Mbps binnen komt en voor de uploadsnelheid 10,2 Mbps.

Dit houd in dat de huidige gehaalde snelheid op de lijn voldoet aan de kwaliteitsgrens die wij stellen voor dit product. Hierbij is het zo dat als het ons na uitvoerig onderzoek en herstelwerk niet was gelukt de snelheid boven 40 Mbps uit te krijgen, dat na overleg het contract met deze reden vroegtijdig ontbonden zou mogen worden. In dat opzichte hanteren wij een 80% ondergrens in de uitzonderlijke gevallen dat het ons niet lukt om de verbinding naar een bevredigende snelheid te herstellen. Hierin zijn de regels niet veranderd; enkel de snelheid die over de lijn bij het modem aankomt ten opzichte van op het moment dat de monteur daar was. Het ziet er naar uit dat na aanleiding van de werkzaamheden hij de oplossing heeft kunnen bieden. Dit betekend dat we hebben kunnen uitvoeren wat we aan je hebben beloofd.

Hopelijk is het op deze manier duidelijk gemaakt dat er geen reden was voor paniek. Er was wel een reden om de juiste informatie verstrekt te krijgen. In dit opzichte licht deze informatie toe dat de oplossing geboden is en er word voldaan aan de afspraken die we met je hebben gemaakt. Ik kan mij voorstellen dat je na aanleiding van dit bericht vragen hebt. Deze vragen probeer ik graag voor je te beantwoorden om alle mogelijke onduidelijkheden uit de wereld te kunnen helpen.

Tot voor zo ver bedankt voor je aandacht.
Reputatie 7
Badge +4
Geldt de 80% regel nu ook voor ADSL lijnen? Of is daar het 60% en op VDSL 80%?
Reputatie 1
Het is mij helemaal duidelijk hoe en wat je uitlegt aan mij. Dankjewel voor de duidelijke uitleg. Mijn contract geld tot 30-06-2017. Hoe kan ik het beste mijn contract opzeggen. Zodat ik geen enkele dag zonder internet zal zitten? En dat ik ook geen extra rekening zal krijgen? Wat zijn de afkoop kosten als ik het toch vandaag zou gaan opzeggen?
Reputatie 2
@eric - de 80% regel geld voor beide ADSL en VDSL abonnementen. De reglementen zijn in dit opzichte vorig jaar aangepast om beter de kwaliteit te kunnen waarborgen. Het is wel alleen na uitvoerig onderzoek en uitputting van onze middelen dat de vroegtijdige ontbinding van het contract een werkbare optie is.
Reputatie 2
@SevenSimba - In het opzichte van het opzeggen van je contract zou je via een andere provider een automatische opzegging kunnen laten doen om op die manier de overstap te regelen. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan het zelf plaatsen van een bestelling bij de nieuwe provider en het handmatig opzeggen bij de oude provider. Hierbij dien je rekening te houden met het feit dat het contract met een termijn van één maand opgezegd dient te worden. Laten we zeggen dat je bij de nieuwe provider op 30-06-2017 je contract laat ingaan, dan dien je op 30-05-2017 contact met ons te leggen om er voor te zorgen dat het contract per 30-06 opgezegd kan worden. Op deze manier heb je de overstap zelf in de hand en zorg je er op die manier voor dat je geen dubbele kosten krijgt en de kans dat je zonder diensten komt te zitten sterk verminderd. Hopelijk is dit een duidelijke uitleg.
Reputatie 1
Bedankt voor het advies hierin. Ik zal dan voor 30-05-2017 het contract gaan opzeggen. Dan weet ik zeker dat ik daarmee op tijd zal zijn. Ik ben het helemaal met je eens om alles zelf af te handelen. Dan hou je overal controle over. Dankjewel voor je duidelijke uitleg. Maar door de ervaringen die ik heb met jouw collega's heeft mij toch besloten om naar een ander te gaan. Over een punt waar je een probleem hebt, verschillende soorten informatie te krijgen is niet erg duidelijk voor een klant. Een klant denkt dan dat hij met een kluitje in het riet word gestuurd. En dan krijg je de reactie die je ook van mij hebt gekregen. Een ding is al zeker dat de goldmembers ook niet alles weten, ze stellen zelf ook een vraag aan jou.
Reputatie 2
Graag gedaan. Ik ben blij dat met de informatie die ik kan geven een duidelijker beeld geschept is. Ik kan mij voorstellen dat met conflicterende informatie er verwarring kan ontstaan en help dat ook graag uit de wereld. Hiernaast is het ook goed dat ik tegelijkertijd deze informatie kan delen met de goldmembers in dit topic - zij hebben immers niet dezelfde toegang tot de middelen die ik hier heb om mijzelf van de correctie informatie te verschaffen, het lijkt mij duidelijk dat zij hierdoor niet van alle relevante reglementen op de hoogte zijn. Verder ter informatie: je kan maximaal 2 maanden van tevoren het contract ontbinden, dit betekend dat als je vóór 30-04-2017 belt dat dit niet geregeld kan worden. Hou daar graag nog even rekening mee.
Reputatie 1
Dat zal ik doen. Bedankt voor deze informatie. Even over de goldmembers nog het volgende. Ze komen bij mij over dat ze meer weten dan een persoon die dit als zijn werk doet. En ik vertrouw meer op een persoon die voor dit beroep heeft gekozen. Komt misschien door mijn ervaringen die ik heb gekregen door mensen die ook zeggen veel te weten over mijn beroep. Maar als je door vraagt, dan merk je de fouten die ze maken.
Reputatie 7
Badge +5
Beetje kort door de bocht om de zgnd. Goldmembers te verwijten ook niet van alles op de hoogte te zijn en de conclusie trekt dat U verkeerd onderbouwde reacties zou hebben gehad.
Het is mij nog steeds volstrekt onduidelijk waar Uw punt ligt over géén internet (signaal) of "te weinig" waardoor U geen werkbare verbinding zou hebben gehad.

Tevens verbaas ik me over de 80% regel, Tele2 heeft altijd ontkend dat er een 60% regel zou bestaan, laat staan deze aangepast heeft.
Reputatie 1
Dan kan ik alleen maar zeggen, dat u ook wat geleerd hebt van deze discussie.
Reputatie 2
Zo ver als ik het forum beheer en hier ervaring mee heb krijg ik mee dat over sommige onderwerpen de goldmembers juist meer weten en direct de juiste antwoorden geven, vooral over bijvoorbeeld uitgebreidere instellingen voor randapparatuur en dergelijken - daar houden wij aan onze kant weinig mee bezig. Het enige wat in dit topic hersteld moest worden was het feit dat wij een kwaliteitsgrens van 80% hanteren, in plaats van 60%. Voor de rest valt het mij op dat ze samen met je probeerde tot een duidelijke uitkomst te komen maar dat op hun vragen niet direct hele duidelijke antwoorden kwamen - de poging tot samenwerking leek eenzijdig. Daarnaast is de insteek waarmee dit topic werd gestart eerlijk gezegd niet geheel proportioneel ten opzichte van het probleem wat heeft gespeeld en ten opzichte van de oplossing waarvan uiteindelijk bleek dat deze gewoon geboden was. Ik kan niet volledig oordelen hoe je ervaring is geweest die tot het plaatsen van dit topic heeft geleid en kan mij best voorstellen dat het op een bepaalde manier goed kan voelen om je op een dergelijke wijze op te stellen - ik vraag mij wel af of je het hiermee jezelf makkelijker of juist moeilijker hebt gemaakt.

Uiteindelijk is het belangrijkste dat je een antwoord hebt gekregen en hoop vooral dat je op dit moment daar genoegen mee kan nemen.
Reputatie 1
Ik kan mij nu goed vinden in het antwoord wat ik heb gekregen. Je hebt het goed uitgelegd aan mij. Er is anderhalf uur een monteur van de KPN bij mij thuis bezig geweest. Ondertussen heeft hij aan mij uitgelegd wat hij hij doet en waarom hij het doet. En de vragen van de goldmembers waren precies hetzelfde wat de monteur van de KPN bij mij heeft gedaan. Dat heb ik geprobeerd uit te leggen aan ze. En daarom ging ik ook niet op hun vragen in.
Reputatie 2
Tevens verbaas ik me over de 80% regel, Tele2 heeft altijd ontkend dat er een 60% regel zou bestaan, laat staan deze aangepast heeft.

@Bombarie - ik weet niet precies wat de historie is op het forum met betrekking tot dit onderwerp. Voorheen hanteerde wij voor ADSL een ondergrens van 6 Mbit en voor VDSL 20 Mbit - dit is nu aangepast naar 80% van de door ons gecommuniceerde verwachte snelheid. Uit ervaring met soortgelijke situaties kan ik zeggen dat het zelden voorkomt dat met deze reden het contract vroegtijdig ontbonden word; over het algemeen lukt het ons wel om de snelheid goed te herstellen, zoals in dit geval ook is gebeurd. Er zijn veel klanten die deze werkwijze zien als een free pass om het contract te kunnen ontbinden op het moment dat hun snelheid lager uitvalt, iets wat uiteraard niet het geval is. Het is echter wel een legitieme werkwijze die gehanteerd word in gevallen dat alle middelen voor het oplossen uitgeput zijn.