Kan niet opzeggen bij Tele2 ondanks de lage snelheid

• 7 maart 2017
  • 48 reacties
  • 1541 x bekeken

Reputatie 1
Ik moet volgens mijn contract een minimale internet snelheid hebben van 40MB.
De snelheid die ik heb is 35 a 36MB.
Hierdoor kan ik niet meer werken, en ik kan volgens Tele2 ook niet opzeggen.
Bedankt Tele2 dat jullie ervoor zorgen dat ik in een uitkering terecht zal komen.
Ik weet niet of ik dan ook de rekening van het internet nog kan betalen?
Dat zal in de toekomst dan wel voor de rechtbank komen?
Ik kan dan heel hard bewijzen dat ik door Tele2 mijn baan ben kwijt geraakt.
Ben benieuwd hoe een rechter daarop zal reageren.
Ook omdat mijn leeftijd volgende maan 61 jaar word.
Dus kans op een nieuwe baan kan ik wel vergeten.
Dit allemaal dankzij Tele2.
Mijn complimenten dat jullie weer een keer een leven hebben kapot gemaakt.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

48 reacties

Vreemde redenering hoor, dat door je internet snelheid je leven kapot gaat.
Want 35/36 MB is geen slechte snelheid.

Welke abo vorm heb jij dan, wat is de max snelheid die jij theoretisch kunt behalen?
Theoretisch is onder ideale omstandigheden, die bijna nnooit voor komt.
Afstand tot de centrale etc zijn factoren die deze snelheid naar beneden halen.
Tele2 behoort je minimaal 60% van de beloofde snelheid te leveren, zit jij daarboven dan is dat geen reden om het contract te ontbinden.
Reputatie 1
Er is twee keer tegen mij gezegd dat als ik onder de 42MB kom ik dan het contract kan opzeggen. Door een Tele2 medewerker. Nu is het zo dat ik daar onder zit, en dan kan het ineens niet meer. Daar ben ik het kwaadst over. Je weet niet wat voor werk ik doe. En hoe ik het internet gebruik. Het staat wel vast dat ik problemen hierdoor heb gekregen. Ik heb een contract voor 50MB, 90% van de beloofde snelheid is 45MB. En dat is geen 35MB of 36MB.
Reputatie 7
Badge +4
Percentage van opzeggen is als er niet meer dan 60% behaald wordt. Dus onder de 30 MB laten ze je wel gaan. 35/36 ligt daar nog ruim boven.
Er is twee keer tegen mij gezegd dat als ik onder de 42MB kom ik dan het contract kan opzeggen. Door een Tele2 medewerker. Nu is het zo dat ik daar onder zit, en dan kan het ineens niet meer. Daar ben ik het kwaadst over. Je weet niet wat voor werk ik doe. En hoe ik het internet gebruik. Het staat wel vast dat ik problemen hierdoor heb gekregen. Ik heb een contract voor 50MB, 90% van de beloofde snelheid is 45MB. En dat is geen 35MB of 36MB.

Dat is gewoon erg goed, de snelheid die jij behaalt.
Je hebt dus geen reden om te klagen, eerder om er blij mee te zijn.
En zoals gezegd als jij onder de 60% van de beloofde snelheid komt is dat pas een reden om het contract te ontbinden.

Het is natuurlijk niet goed als ze je iets beloven wat niet waar is.
Reputatie 1
Het leukste van alles is dat ik totaal geen reactie krijg van een Tele2 medewerker. Wat hebben ze te verbergen?
Reputatie 1
[quote=SevenSimba]Het leukste van alles is dat ik totaal geen reactie krijg van een Tele2 medewerker. Wat hebben ze te verbergen? Twee medewerkers hebben iets heel anders tegen mij gezegd. En ik hou mij er aan wat ze hebben gezegd. En dat is onder de 42MB mag ik het contract opzeggen. Eentje heeft het zelfs nog eens herhaald tegen mij. Hebben jullie aandelen in Tele2 omdat jullie zo reageren?
Als dat zo is dan is dat natuurlijk zeer kwalijk, maar dan hebben ze je iets belooft dat totaal niet klopt.
Dat is dan erg rot voor je, en had natuurlijk niet mogen gebeuren.
De rest ( hoe het echt zit ) is verder allemaal al uitgelegd.
Reputatie 1
Je kan zoveel schrijven als je wilt. Maar die twee medewerkers hebben tegen mij gezegd dat het zo zal gaan. Ik ben gewaarschuwd voor de manier waarop Tele2 werkt. En steeds van woord en belofte wisselt. Nog meer dan iemand van kleding wisselt. Ik heb gelukkig een grote vrienden kring, waar van er veel ook klant zijn bij Tele2. Als ik dit tegen ze uitleg. Dan is er een zeer grote kans dat zij ook gaan opzeggen. En dat zal ik op dit moment zeer hard toe juichen. Ik ben geen haat dragend persoon of een persoon die zich wil wreken. Maar als je iets beloofd dan moet je, je er ook aan houden. En niet met allerlei regeltjes gaan komen, waar ze het helemaal niet over hebben gehad. Onthou een ding goed, een negatieve reclame of woord kan meer schade aanrichten dan 10 positieve reacties.
Ik heb alleen maar geprobeerd je uit te leggen hoe de vork echt in de steel zit, en voor de rest ben je natuurlijk vrij om te doen en laten wat jij wilt.
Reputatie 1
Dat kan zo wel zijn, maar als ik iemand iets beloof dan hou ik mij er aan. De Tele2 medewerkers hebben dit beloofd en gezegd dat het geen problemen op zal leveren. Wat heb ik nu helemaal niets. Ik heb wel iets, ik zit bij een bedrijf die aan het liegen is tegen zijn klanten. Het enigste wat ik wil is het contract opzeggen. En ik kan dit heel lang volhouden. Er zijn genoeg site op het internet waar je klachten van een bedrijf kan melden. Ik kan ook zelf een website maken, met daarop wat er tegen mij is beloofd en wat ze uiteindelijk doen. Ik kan er ook voor zorgen dat als er iemand naar Tele2 aan het zoeken is op mijn website zal terecht komen. Het resultaat weer en klant weg.

Maar nog steeds geen reactie van een Tele2 medewerker. Nogmaals wat hebben ze te verbergen? Of kunnen ze geen antwoord geven omdat ze weten dat ik de waarheid spreek?
Je post is net een uur oud/jong, zo snel gaat dat niet.
Je zult nog even geduld uit moeten oefenen.
Reputatie 1
Ze zijn anders wel heel snel met het veranderen van beloftes en hun mening. Waarom mag ik dan ook niet snel zijn? Kijk er is voor Tele2 maar een oplossing. En dat weten ze heel goed. Of gaat het zo op de afdeling? Rond 10 uur komt iedereen bij elkaar met koffie en gebak. De manager komt met een hoge hoed op de afdeling. En trekt daar een naam uit. Die gelukkig persoon is de enigste persoon die deze dag gelijk zal krijgen. En Tele2 zal dan ook wat ze hebben beloofd nakomen. De andere personen die in die hoge hoed zitten. Kunnen wel een dag wachten. En iedereen is blij dat ze een persoon mogen helpen. Het is feest.
Reputatie 1
Ik denk dat ik het abonnementsgeld door het totaal aantal MB ga delen. Dan de werkelijke MB die ik gebruik ga vermenigvuldigen met het bedrag wat ik heb berekend. En dat bedrag wat er uit komt, is het bedrag wat ik ga betalen. Want nu betaal ik voor 50MB die ik niet ontvang. Dat Tele2 van zijn klanten aan het stelen is. Dat wil niet zeggen dat ik daar mee akkoord ga. Of rijd de directeur van Tele2 ook in een Maserati net zoals de directeur van die woningbouwvereniging?
Reputatie 7
Badge +4
Volgens mij wordt het tijd dat topic op slot gaat. Dit gaat nergens meer over.
Volgens mij wordt het tijd dat topic op slot gaat. Dit gaat nergens meer over.

Als laatste advies, zelf geld inhouden is niet te adviseren omdat dan een incasso bureau wordt ingeschakeld.
Wat de nodige kosten met zich mee brengt.

Reputatie 1
Wat is dit voor flauwekul. Mag ineens niet meer de waarheid geschreven worden in Nederland?
Dat mag wel, maar je draaft nogal door.
Vind jezelf ook niet dan?
Reputatie 1
Nee hoor dat doe ik helemaal niet. Ik zeg wat ik denk. Dat mag in Nederland. Wij wonen niet in Irak daar mag je dat niet. En inderdaad iedere maatschappij krijgt wat zij verdient.
Badge +2
Dit allemaal dankzij Tele2. Mijn complimenten dat jullie weer een keer een leven hebben kapot gemaakt.

Dat is nogal wat hoe je dat schrijft op een openbaar forum voor een ieder toegankelijk.
En technisch gezien schrijf je niets. Hoe komt het dat je snelheid te laag is? Wat kan de oorzaak zijn?

Welk modem heb je daar? Hoe meet je dat? Met wifi, kabel en welke lengte daarvan, modem ISRA punt en is dat punt ook in orde? Hoe ziet je Infrastructuur uit? Fourstack gecontroleerd? Wat zegt die over de te behalen snelheid?

Als onlinewerker waar voor jou alles vanaf hangt ben je hier vast wel van op de hoogte hoe dat moet. Geef eens een screenshot van je modem hoe dat eruit ziet. Zie dit voorbeeld.

Want dit laat zien dat Tele2 het wel kan, dit is ook een 50 Mb/s basis abonnement. Jij schrijft 50 MB maar je bedoeld denk ik 50 Mb/s. Verschil is 8 bitjes.
Reputatie 1
Ik heb dit niet gemeten maar een medewerker van de KPN heeft dit gedaan. En het rapport daarvan ligt bij Tele2. Ik geef door wat ik heb gehoord. Of mag dat niet meer. Ik weet het een openbaar medium is. Mag je daar dan niet op schrijven wat je denkt. De monteur van de KPN had geen oplossing of idee waar mijn te lage snelheid vandaan komt. Meer informatie hierover bij Tele2 of de KPN.
Reputatie 1
Voor alle informatie mijn huidige snelheid.
Badge +2
Die is niet relevant. Wat staat er in je modem? Screenshot is nodig hierbij.
Reputatie 1
Ben jij een medewerker van Tele2? Dan heb je daar recht op. Ben je net zoals ik een klant dan niet. Trouwens de monteur van de KPN gebruikte precies hetzelfde om de snelheid te controleren. Dus hoe bedoel je niet relevant.
Badge +2
Dat heeft niets met recht te maken, jij huilt en foetert hier dat het zijn weerga niet kent en wij als Tele2 klanten, ikzelf al wel een beetje heel lang en tot tevredenheid, zijn hier om te proberen een probleem helder te krijgen en als het mogelijk is ook op te lossen.

Echter zonder de technische informatie gaat dat niet. Dus laat ons niet langer in spanning.:)
Reputatie 1
Dus als ik jou goed begrijp dan weet jij het beter dan een monteur die dit werk ongeveer 10 jaar doet als professional. Als zo iemand het niet kan oplossen waarom jij dan wel. Ik vertrouw eerder een monteur die speciaal naar mij toe is gekomen. Trouwens ik zit niet te huilen of te foeteren. Ik zeg wat er aan mij is beloofd en niet is nagekomen. Daar zit mijns inziens een groot verschil tussen.