beantwoord

Kan mijn internet sneller na onderhoud netwerk door KPN?

Ik kreeg de laatste tijd brieven in de bus van 'KPN NetwerkNL' over dat ze in mijn wijk onderhoud is geweest, en er nu sneller internet mogelijk zou zijn op mijn adres.

Tot voor kort kon ik bij Tele2 op mijn postcode alleen kiezen uit 'internet light' of 'internet basis'. Ik had kort geleden internet basis genomen, met de melding van tele2 dat ik door de infrastructuur niet de volledige 60Mb/s kon verwachten.

Nu zie ik bij de postcodecheck dat ik nu ook kan kiezen uit internet Internet Extra van 100Mb/s, waarschijnlijk door die verbeteringen van KPN NetwerkNL?

Dus vraag ik mij af of het internet in mijn huidige pakket nu ook wat meer richting de 60Mb/s kan. Als tele2 nu 100Mb/s kan leveren op mijn postcode moet 60Mb/s ook wel lukken toch? 😉

Zie screenshot voor snelheid zoals het nu in de router binnenkomt, blijft redelijk stabiel rond 30Mb/s door de week heen.
icon

Beste antwoord door Patrick van Tele2 25 mei 2018, 09:40

Hi Juxtaposition,

Bedankt voor je topic!

Op fourstack is te zien dat het onderhoud inderdaad heeft geleden tot hogere snelheden!
Het probleem is alleen dat je op dit moment nog op de reguliere centrale aangesloten bent en niet via die 'nieuwe' buitenring. In theorie zou het moeten kunnen, ik zie ook dat er een wijziging gaat plaatsvinden. Ik hoop dat dit goed gaat. Doorgaans mag die niet langer dan 2 weken duren, dus ik zal het even voor je in de gaten houden. Mocht dat niet het geval zijn hebben we een uitdaging!

Groetjes,
Patrick van Tele2
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi Juxtaposition,

Bedankt voor je topic!

Op fourstack is te zien dat het onderhoud inderdaad heeft geleden tot hogere snelheden!
Het probleem is alleen dat je op dit moment nog op de reguliere centrale aangesloten bent en niet via die 'nieuwe' buitenring. In theorie zou het moeten kunnen, ik zie ook dat er een wijziging gaat plaatsvinden. Ik hoop dat dit goed gaat. Doorgaans mag die niet langer dan 2 weken duren, dus ik zal het even voor je in de gaten houden. Mocht dat niet het geval zijn hebben we een uitdaging!

Groetjes,
Patrick van Tele2
Bedankt voor de snelle reactie Patrick! Ik zal de komende weken nog even afwachten.
Even een update: ik zit nog op ongeveer dezelfde snelheden als vorige week, iets boven de 30 Mb/s zoals het in de router binnenkomt.
Kan je de fourstack link trouwens verwijderen @Patrick van Tele2? Handige info, maar ik bedenk me net dat iedereen via die link mijn adres kan zien.
Ik zie trouwens in Fourstack bij mijn buren (In hetzelfde gebouw met een andere letter achter het huisnummer) alleen "SDF" staan, bij mijn adres staat "SDF, MDF". Maakt dit nog verschil?
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb het aangepast. Het verschil is de levering. MDF gaat via de centrale (je huidige manier van levering), SDF gaat via een buitenring! Ik zal zodra ik kan direct even naar de status van de migratie kijken! Groetjes.
Reputatie 5
Badge +3
Volgens een algemeen registratie systeem zou je nu via SDF geleverd moeten krijgen? Ook zie in in het modem een aanzienlijke verbetering qua snelheid! Zou je dit even kunnen controleren?
Zo te zien gaat het inderdaad een stuk sneller 👍🏻 , Thanks!
Dag allemaal,

Ook ik had dezelfde vraag via de telefonische Tele2 helpdesk gevraagd
Hier heb ik een basis internet abbo met een dl van 25 en upl van 4 mbit.
Das niet de beloofde snelheid van 60 en 29.
Volgens fourstack kan ik een download snelheid halen van 108 kbit.

Na een vriendelijk gesprek met de hulpdesk is er vanmiddag dag een kpn monteur hier geweest.
Hij kon echter niets betekenen hier, want er moet (zoals hierboven beschreven) fysiek bij de buitenring het een en ander gebeuren.
Tevens had de monteur opdracht gekregen op bij mij de snelheid te verhogen van 24 naar 25 mbit..... Heeeeel vreemd.

Nogmaals telefonisch contact gehad en....
Tja, het komt erop neer dat het maar afwachten wordt of ik aan mijn beloofde snelheid kan komen. Er zijn veel klachten en vragen hierover van andere klanten volgens de hulpdesk.
Ook Tele2 heeft geen monteurs en Kpn geeft voorrang aan eigen klanten.

Ik hoop dat er binnen een maand iets aan mijn snelheid gedaan kan worden en ik daadwerkelijk 60/29 binnen haal.
Heb niet veel zin om weer een ander abbo af te sluiten.

Zou iemand van Tele2 mij uitsluitsel kunnen geven?
Reputatie 5
Badge +3
HI Mr.O

Ik zou je willen vragen om je eigen topic te starten! Dan blijft het voor ons ook overzichtelijk!

Alvast bedankt!
Done!

Bedankt voor je snelle reactie 🙂
Reputatie 5
Badge +3
Top gesloten ivm inactiviteit!