beantwoord

Kan mijn annulering bij Tele2 vandaag eindelijk eens verwerkt worden?

  • 19 September 2019
  • 9 reacties
  • 301 x bekeken

Op 3 september kreeg ik mijn welkomstmail voor een nieuw internet abonnement bij Tele2.

Op vrijdag 13 september heb ik rond 16:30 gebeld met de klantenservice van Tele2 om mijn bestelling te annuleren. Dit omdat mijn huidige provider mij een nog scherper aanbod deed. De klantenservice kon niet meteen bevestigen, maar zeiden dat dit meteen na het weekend zou komen.
Op zaterdag 14 september heb ik voor de zekerheid nog aangetekend een annuleringsformulier naar Tele2 verstuurd, omdat de termijn van 14 dagen op dinsdag 17 september zou verstrijken
Maandag 16 september om 14:18 nog niets ontvangen, dus gebeld. Mijn annulering was inderdaad binnen, maar lag bij de afdeling die dat moet verwerken. Op mijn verzoek heeft de klantenservice dit per email bevestigd.
Maandag 16 september om 17:18 nog een keer gebeld. Niets wijzer geworden.
Woensdag 18 september om 14:22 gebeld. En doorgevraagd. Uiteindelijk naar een supervisor gevraagd, die binnen 24 uur terug zou bellen.
Het is nu 19 september in de avond. Nu nog steeds niet teruggebeld door de supervisor.
Ik heb ook een brief gekregen van mijn huidige provider dat de overstap op 20 september plaats gaat vinden. Mijn huidige provider heeft wel een klantenservice die mij op dit tijdstip helpt. En geeft aan dat de annulering bij hen nog niet binnen is gekomen.

Kan iemand mij helpen om bij de Tele2 netwerk afdeling door te dringen, dat ze de internet verbinding niet moeten overnemen, zodat ik zonder onderbreking bij mijn huidige provider van het internet gebruik kan blijven maken?
icon

Beste antwoord door eric 19 September 2019, 23:12

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Nog zo iets:
Een live chat is mogelijk van maandag tot en met vrijdag 08:00 tot 22:00 uur.
Het is vandaag toch donderdag? En nog geen 22:00? Waarom is die live chat dan niet beschikbaar?
Reputatie 7
Badge +12
Tja, ik zou alvast rekening houden dat morgen je huidige provider van de lijn afgehaald wordt. Dat zal Tele2 besteld hebben bij KPN. Dat is de enigste partij die mag sleutelen aan het koper netwerk. Die zijn niet meer op zo'n laat moment te stoppen denk ik. Die KPN monteur gaat morgen op pad in zijn groene busje, haalt de kabels van je huidge provider weg in de wijkcentrale en zet die van Tele2 erop. Heb je al een modem van Tele2 gehad?
Dank je wel voor je reactie Eric.
Ik heb inderdaad een modem van Tele2 gehad. Je doelt er waarschijnlijk op dat ik die moet aansluiten zodra KPN aan de slag is geweest.
Reputatie 7
Badge +12
Ja, daar doel ik op. Dan heb je in iedergeval nog een internet verbinding mocht KPN toch gaat omzetten vandaag.
Helaas was de verbinding om 8:55 reeds omgezet. Tele2 klantenservice was pas vanaf 9:00 bereikbaar. Dus ik heb mijn huidige provider gevraagd om mij weer aan te sluiten. Omdat het officieel om een nieuwe aansluiting gaat, neemt dat 10 dagen in beslag en zit ik de komende 10 dagen zonder internet.
Dank je wel Tele2!

Vervolgens wel met Tele2 gesproken. Nu was het binnen 5 minuten geregeld dat mijn abonnenment (wat ik niet had volgens mij) was stopgezet. Krijg ik een email of ik even 135 euro wil betalen.
Ze hebben een ticket aangemaakt om dit zo snel mogelijk weer te crediteren, nadat de factuur de deur uit is gegaan, en ze hebben gezegd dat ik een eventuele automatische incasso mag storneren. We gaan het zien.

Maar ik ga hier nog wel een klacht over indienen.
Reputatie 7
Badge +12
Yep, zoals ik al dacht. maar als je nu het Tele2 modem aansluit, heb je dan niet gewoon internet van Tele2?
Ik verwacht van wel. Echter willen ze met niet zeggen of ik hier dan kosteloos gebruik van kan maken. Dus voor de zekerheid doe ik dat niet.
Reputatie 7
Badge +12
Tja, lijkt mij geen probleem. Als je al opzegbevestiging hebt gehad dan kun je normaal totdat het signaal wegvalt van je verbinding gebruik maken. 10 werkdagen (als het al zo snel gaat) geen internet is nogal wat..
Reputatie 3
Badge +5
Wegens inactiviteit gesloten