Kan geen mail verzenden

Ik heb een probleem met het verzenden van email. Ik gebruik Thunderbird.
Bij het verzenden krijg ik een melding. Zie foto
Mail ontvangen gaat wel.
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

27 Reacties

Reputatie 5
Badge
Hi,

Zoals ik lees kloppen de gegevens niet? Kan je deze even voor de zekerheid controleren?
Reputatie 4
Badge +2
Hé clj.billekens,

Mochten alle gegeven kloppen dan kun je nog proberen het account te verwijderen in thunderbird om het daarna opnieuw toe te voegen, informatie over hoe je je e-mail moet instellen kun je hier vinden

Als dit ook niet het gewenste resultaat geeft kun je nog een andere e-mail client proberen zoals bijv outlook of windows mail

Veel succes!
Ik heb de gegevens gecontroleerd maar kan de volgende in stelling niet vinden: Selecteer de optie ‘Voor de server voor uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist’.
Als ik het account verwijderd dan ben ik natuurlijk al mij mail op dat account kwijt. Daar ben ik niet zo blij mee.
Reputatie 4
Badge +2
Als je e-mail hebt die je wil bewaren dan kun je daar een backup van maken, een google zoekopdracht geeft dan deze instructie Of zoals eerder aangegeven kun je ook een andere e-mail client uitproberen, dan weten we meteen of het aan thunderbird ligt of iets anders.
Ik heb het geprobeerd via Claws Mail en dat werkte ook niet
Hier een log bestand van het programma
Reputatie 5
Badge
Hi,

Tele2 weigert de connectie, weet je zeker dat alle gegevens die je invoert kloppen? Want anders zou hij je niet weigeren.
Dit zijn zo beetje de instellingen
Badge +2
Voor zover ik kan zien staat er een fout in.

In je eerste afbeelding helemaal bovenaan staat dat je gmail gebruikt. Dan kun je niet de smtp server van Tele2 gebruiken zoals je hierboven laat zien.

Voor gmail is de smtp server: Uitgaande e-mail: SMTP op mail.gmx.net, gebruikt SSL
Lees maar verder op: https://support.mozilla.org/nl/kb/automatische-accountconfiguratie
Dat klop wat je zegt maar er staat bericht ontvanger. Dat betekend dat ik een mail stuur van tele2 naar mijn eigen gmail
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb screenshot 2 en 4 van je aangepast met de juiste instellingen:

en

Hier zou het mee moeten lukken!
Ik heb de instellingen aan gepast volgens jou screenshot. Dit is het antwoord. zie screenshot.
Is er niemand meer die mij verder kan helpen
Badge +2
Het punt is dat jou Thunderbird nogal afwijkt van de versie die ik hier goed werkend heb met Tele2 account. Wanneer ik naar jou screenshots kijk zie ik een andere versie. Welke gebruik je?

Dit voorbeeld werkt gewoon.

Update: Net geprobeerd een testmail te versturen via Thunderbird, maar die werkt ook niet meer hier. Wordt vervolgt.
Badge +2
Hij werkt inmiddels weer. Heb hier een 4 tal accounts onder en de boel even door elkaar gegooid.

Deze instellingen zijn goed. Althans hier nu.

Reputatie 7
Badge
En als je in plaats van IMAP de oude techniek van POP wilt gebruiken: https://www.tele2.nl/wp-content/uploads/2017/09/Stap-5.png
De screenshots zijn niet van Thunderbird maar van Claws mail om het uit proberen of het daar mee werkt. Maar met dit programma kan ik ook geen mail verzenden. Wat me op valt van de jou screenshots zijn de poort nummers die heb ik nog nergens gezien. Ik jou instelling ook geprobeerd maar werkt niet
Reputatie 7
Badge
In Thunderbird vind je hier uitleg over waar je de uitgaande mailserver instellingen en poort kunt vinden: https://support.mozilla.org/nl/kb/kan-geen-berichten-verzenden
Ik heb Thunderbird op nieuw geïnstalleerd maar werkt nog steeds niet. Ik heb de lijst support.mozilla na gelopen van link hier boven.ook niks. En als je dan onder aan de lijst aan komt( Maak een nieuw verzoek voor ondersteuning aan ) gaat het over in het Engels en dat is voor mij niet weg gelegd. Hoe verder ?
Reputatie 7
Badge
Zou je screenshots kunnen plaatsen van je huidige instellingen in Thunderbird?
De screenshots:
Nog eentje
Badge +2
Vul nou eens gewoon de imap instellingen in en het zal werken. Het kan eigenlijk niet zijn dat het hier met deze instellingen wel werkt en bij jou niet.

Ik heb het account verwijderd en op nieuw in gesteld via IMAP werkt niet zie screenshots
Reputatie 7
Badge
clj.billekens schreef:

De screenshots:

De SMTP instelling staat helemaal onderin het screenshot, maar de instelling voor de poort en de SSL instellingen zijn nu niet te zien.
Ik heb het nog een keer geprobeerd maar geeft aan dat gebruikersnaam of wachtwoord ongeldig is