beantwoord

Kabel of Modem?

  • 17 June 2019
  • 7 reacties
  • 256 x bekeken

Goede avond,

Tele2 is tot de conclusie gekomen dat mijn DSL defect is en stuurt nu een KPN monteur. In de bijlage de waarden die mijn modem aangeeft. Verder zegt mijn modem ''connecting'' en heeft een IPadres van ''0.0.0.0'' op het WAN. Omdat ik vorige week WEL kabel problemen had en mijn modem is omgeruild, vermoed ikzelf eerder dat het iets is van het modem dat niet goed geregistreerd is bij Tele2. Kan iemand mij verder helpen? Het groene ''internet'' lampje brand dus niet, maar alle waarden in de bijlage zijn volgens mij prima.
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 18 June 2019, 11:03

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 5
Hé apnoteboom,

De waarden in je modem geven aan dat er een DSL verbinding is maar dit alleen is nog niet voldoende voor een werkend internet/telefoon/TV. In het scherm staat ook DSL connection status die je kunt uitklappen, je moet dan kijken bij VDSL_Internet voor de internet verbinding. Bij een werkende verbinding moet je daar in elk geval een IP adres, DNS en connected zien staan, als dat er niet staat dan gaat je verbinding nog niet werken. Er kunnen meerdere oorzaken zijn waarom dat er niet staat, één van de oorzaken is dat je verbinding gekruist is en dan moet er inderdaad een KPN monteur komen om dit op te lossen.

Het kan zijn dat je je modem nog niet lang genoeg de tijd hebt gegeven, de eerste keer dat je het modem aansluit kan het tot 30 minuten duren voordat die informatie ingeladen is. Als het er dan nog niet staat kun je proberen je modem een harde reset te geven door het resetknopje achterop met bijvoorbeeld een paperclip 10 seconden ingedrukt te houden, doe daarna ook nog een normale reset door de stroom er 10 seconden af te halen.

Als dit niet werkt is het beste wat je kunt doen de monteur van KPN afwachten.

Groet, Kevin
Kevin,

Hartelijk dank voor je uitvoerige reactie. Bij de DSL connecton status staat dat er geen IPAdres is (0.0.0.0) en er staat ''Connecting''. Maar omdat de router wel bovenin alle juiste informatie aangeeft van de lijn, dacht ik dat het eigenlijk niet aan de lijn kon liggen maar er ergens in de configuratie iets mis zit, waardoor mijn router geen IPadres krijgt. Vandaar dat ik de relatie legde met het feit dat mijn router al een keer geruild is en dat hij misschien niet juist (administratief) is aangemeld voor mijn abonnement.

Verder heeft de router tot gisteren 15.45 prima gewerkt met de juiste snelheden enz.... dus gekruiste kabels lijkt mij onmogelijk.

Ten slotte heb ik diverse resets al geprobeerd, zelf een factory reset via een UTP kabel. Maar helaas...

Nogmaals bedankt voor je reactie.

P.S. ik heb overigens nog steeds geen SMS van KPN gehad om een afspraak te kunnen maken. Dat duurt wel frustrerend lang zeg...
Reputatie 5
Jammer dat de harde en soft reset niet gewerkt hebben apnoteboom.

Een gekruiste verbinding kan in principe op elk moment ontstaan, het kan gebeuren wanneer er een monteur werkzaamheden aan een kabelverdeler of wijkcentrale verricht waarbij jouw kabeltje op het verkeerde poortje gezet wordt en de verbinding van iemand anders op jouw poortje. Als onze meting aangeeft dat er geen DSL connectie is maar jij ziet wel een DSL connectie omdat het L1 lampje brandt of omdat je een verbinding ziet in het modem dan wordt dus de conclusie getrokken dat de verbinding gekruist is.

Als je nog geen sms hebt ontvangen dan gaat er denk ik iets mis. Er is als het goed is wel een e-mail gestuurd met een rechtstreeks nummer van de technische dienst van Tele2 welke je kan bellen, zij kunnen dan contact met KPN opnemen hoe het er voor staat.

Groet, Kevin
Ok bedankt!

Navraag leerde dat KPN morgen in de kast gaat kijken en ik niet thuis hoef te zijn. Daarom hadden ze niet geSMST. Jammer dat dat niet even wordt doorgegeven. Verder wacht ik het nu even af.
Reputatie 5
KPN stuurt inderdaad geen bericht over de voortgang als ze niet bij je thuis moeten zijn, ben het met je eens dat dit wel fijn geweest zou zijn.

Laat je morgen weten of het weer werkt?
Probleem is nu gelukkig opgelost door de monteur in de kast in de straat. Blijkbaar is daar toch iets los / verkeerd gegaan. Bedankt voor de reacties.
Reputatie 5
Mooizo! Bedankt voor de update.

Fijne dag verder apnoteboom.