isra punt

  • 30 May 2019
  • 19 reacties
  • 2206 x bekeken

ik zal hier ook nog een keer mijn verhaal doen in de hoop dat er dan wel geholpen wordt....

Wij hebben thuis twee koperkabels binnenkomen. het signaal kwam altijd eerst binnen in de woonkamer, maar vanwege een verbouwing moet het signaal nu via de kabel in de meterkast gaan komen. aan beide kabels zit al een isra doos (met die 4 gaten).

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Reputatie 6
1. En de vraag is? 2. En wie geeft je geen antwoord?
Lekker vaag allemaal.

Ik zal het proberen.

Er is een telefoon kabel die komt ergens het huis binnen. Dat is het ISRA punt. Dat is ook nog eens het kortste stuk kabel tussen het huis en de wijkkast. Daar moet (nou het hóeft niet...) een DSL modem op worden aangesloten. Eke meter langer geeft demping verlies, ergo minder signaal/kwaliteit, dus slechtere/langzamere TV/Internet.

Als je desondanks toch wilt verlengen (en dus signaal flink om zeep helpt) verbindt je gekleurde aders aan elkaar met een stuk goed telefoonkabel met dikke koperen aders. Ik dacht dat elke telco (dat rijmt) wel ergens een pagina had staan op de website hoe je zoiets aanpakt. Succes ermee. Als er nog vragen zijn, vragen.
tele2 verwijst mij naar kpn als netwerkbeheerder, kpn verwijst weer terug naar tele2 als provider. beiden kunnen mij dus geen goed antwoord geven.

Ik heb dus twee telefoon kabels die het huis binnen komen. het signaal komt nu binnen op de ene maar moet vanwege verbouwingen op de andere binnenkomen.

mijn vraag is, bij wie en hoe moet ik dit nu regelen?
tele2 verwijst mij naar kpn als netwerkbeheerder, kpn verwijst weer terug naar tele2 als provider. beiden kunnen mij dus geen goed antwoord geven.

Ik heb dus twee telefoon kabels die het huis binnen komen. het signaal komt nu binnen op de ene maar moet vanwege verbouwingen op de andere binnenkomen.

mijn vraag is, bij wie en hoe moet ik dit nu regelen?


ik heb dus twee isra punten, (apart, dus niet doorgelust) als dat het duidelijker maakt
Reputatie 6
Ah, je hebt twee kabels uit de grond komen. De KPN monteur moet dan uitzoeken (evt. in opdracht van Tele2 >) welke 2 aders (signaal paar) het abonnement op wordt gezet. Verlenging is na het ISRA punt en geheel eigen verantwoordelijkheid.
Ah, je hebt twee kabels uit de grond komen. De KPN monteur moet dan uitzoeken (evt. in opdracht van Tele2 >) welke 2 aders (signaal paar) het abonnement op wordt gezet. Verlenging is na het ISRA punt en geheel eigen verantwoordelijkheid.

wij gaan niet verlengen, het signaal moet simpelweg op de andere kabel gaan binnenkomen.

Waar kan ik dit aanvragen? want tele2 en kpn blijven maar naar elkaar wijzen.
Reputatie 6
Ik vrees dat ik daar geen antwoord op heb. Wellicht kan je het probleem morgen bespreken in een KPN winkel? Dat gaat vaak makkelijker dan het doolhof van telefonische of Internet hulpvragen bij KPN cq. Tele2. Of even in Google zoeken - KPN 2 lijnen koppelen ISRA- o.i.d, je bent vast niet de enige. Doe ik ook, als ik iets vind meld ik me weer 🙂
Ik vrees dat ik daar geen antwoord op heb. Wellicht kan je het probleem morgen bespreken in een KPN winkel? Dat gaat vaak makkelijker dan het doolhof van telefonische of Internet hulpvragen bij KPN cq. Tele2. Of even in Google zoeken - KPN 2 lijnen koppelen ISRA- o.i.d, je bent vast niet de enige. Doe ik ook, als ik iets vind meld ik me weer :-)

ik had in google nog niks kunnen vinden, ik zal het morgen nog 1 keer telefonisch proberen en anders moeten we inderdaad maar naar de winkel gaan. als u nog wat vind laat het mij dan weten, alvast bedankt.
Reputatie 4
Is dat woonkamer ISRA punt niet doorgelust vanuit dat ISRA punt in de meterkast?
Ik zou ze eens openschroeven en kijken hoe ze aangesloten zijn, misschien kan je daarna wat foto's plaatsen hoe ze aangesloten zijn, wellicht valt daaruit op te maken of hij doorgelust is of dat het een echt aparte aansluiting is.
Reputatie 5
Twee ISra punten op 1 adres is niet gebruikelijk, je kan met het modem toch heel simpel uittesten waar het signaal opstaat.
Daarna weet je waar het signaal opstaat en kan je nog altijd doorlussen naar de andere aansluiting.
Maar als ik je verhaal zo lees is het al doorverbonden.
Reputatie 7
Oke, je hebt een isra punt waaf je signaal komt in je woonkamer


In je meterkast heb je een telefoon stekkerdoos waar niks komt, dus ook geen isra is.

Je wilt je isra verplaatsen van je woonkamer naar je meterkast. Aanvraag kan via https://www.mijnaansluiting.nl/

Dat kost wel flink wat en je moet zelf voor de kosten draaien.
Zelf aan de isra zitten is trowens niet toegelaten.
Reputatie 5
Oke, je hebt een isra punt waaf je signaal komt in je woonkamer


In je meterkast heb je een telefoon stekkerdoos waar niks komt, dus ook geen isra is.

Je wilt je isra verplaatsen van je woonkamer naar je meterkast. Aanvraag kan via https://www.mijnaansluiting.nl/

Dat kost wel flink wat en je moet zelf voor de kosten draaien.
Zelf aan de isra zitten is trowens niet toegelaten.


Het ISRA punt verslepen is niet toegestaan, doorlussen is wel toegestaan.
Meten is weten , we kunnen hiervandaan niet zien of op allebei de punten signaal staat,..
Het is allemaal niet zo spannend, gewoon meten dan weet je sowieso meer.
Reputatie 7
Ik ga natuurlijk vanuit dat TS de modem al getest heeft op de telefoon aansluiting aan de meterkast.

En ik ga ook vanuit dat de isra in dr weg zit bij de verbouwing.

Misschien maak ik te veel aannames
Is dat woonkamer ISRA punt niet doorgelust vanuit dat ISRA punt in de meterkast?
Ik zou ze eens openschroeven en kijken hoe ze aangesloten zijn, misschien kan je daarna wat foto's plaatsen hoe ze aangesloten zijn, wellicht valt daaruit op te maken of hij doorgelust is of dat het een echt aparte aansluiting is.



ze zijn niet doorgelust.
Ik ga natuurlijk vanuit dat TS de modem al getest heeft op de telefoon aansluiting aan de meterkast.

En ik ga ook vanuit dat de isra in dr weg zit bij de verbouwing.

Misschien maak ik te veel aannames



klopt, ik die heb ik al getest. onze hele vloer gaat eruit dus het is bijna zeker dat het isra punt daarna onbruikbaar word. verder komen er isolatiechips in de kruipruimte dus we kunnen er straks ook niet meer bij.
Oke, je hebt een isra punt waaf je signaal komt in je woonkamer


In je meterkast heb je een telefoon stekkerdoos waar niks komt, dus ook geen isra is.

Je wilt je isra verplaatsen van je woonkamer naar je meterkast. Aanvraag kan via https://www.mijnaansluiting.nl/

Dat kost wel flink wat en je moet zelf voor de kosten draaien.
Zelf aan de isra zitten is trowens niet toegelaten.


Het ISRA punt verslepen is niet toegestaan, doorlussen is wel toegestaan.
Meten is weten , we kunnen hiervandaan niet zien of op allebei de punten signaal staat,..
Het is allemaal niet zo spannend, gewoon meten dan weet je sowieso meer.


ik heb het al getest, de punten zijn niet doorgelusd. het zijn echt twee aparte kabels.
Ah, je hebt twee kabels uit de grond komen. De KPN monteur moet dan uitzoeken (evt. in opdracht van Tele2 >) welke 2 aders (signaal paar) het abonnement op wordt gezet. Verlenging is na het ISRA punt en geheel eigen verantwoordelijkheid.

het gaat hier trouwens ook niet om aderparen. ik heb twee aparte kabels met elk 4 paren.
Reputatie 6
Komt idd wel vaker voor bij vroeguh ISDN en een paar extra lijnen splitsing van appartementen. Maar zoals gezegd wordt er weinig info gegeven over de situatie en zoals rena al voorzichtig schrijft, assumption is the mother of all fuck-ups. Edit nieuwe info. Dan kan je testen! Rood en blauw moet signaal op staan. Telefoon op aansluiten. Je hoort wat? Ok. Nu testen of er data op staat. DSL kassie verbinden. Gewoon losse draadjes gebruiken om te experimenteren.

Geschreven op een Oneplus 6
inmiddels weer contact gehad met tele2. ze gaan ons nu uiteindelijk "verhuizen" naar de andere isra kabel. dit zou ongeveer 9 dagen gaan duren. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Reputatie 5
Topic wegens inactiviteit gesloten

Klik hier als je een nieuw topic wil openen