beantwoord

ISRA naar zo een kastje... is dat mogelijk uberhaupt?

Reputatie 1
Kun je het ISRA punt van zie foto overzetten op zie foto 2??? Het isra op foto 1 lijkt oeroud. Iemand een idee waar er een nieuw ISRA punt te koop is? Of zouden jullie het gewoon zo laten?

FOTO1

FOTO2

icon Beste antwoord door Cypher 20 mei 2018, 18:17

Je hebt alleen maar de blauwe en de rode nodig, en als je de verbindingen goed isoleert is er denk ik weinig aan de hand.

En de beste verbinding is een soldeer verbinding, niet te veel soldeer gebruiken.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
Je hebt alleen maar de blauwe en de rode nodig, en als je de verbindingen goed isoleert is er denk ik weinig aan de hand.

En de beste verbinding is een soldeer verbinding, niet te veel soldeer gebruiken.
Reputatie 1
Dank voor je antwoord. Heb ik zeer veel aan. Heb zelf ook een soldeerbout hier, dus het zou ook nog eens kunnen. Alleen stel je voor ik besluit niet te solderen, maar door middel van die schroefjes de draden aan elkaar vast te maken. Ik zie dat de kleuren van de ISRA anders zijn dan de kleuren die er bij het foto 2 kastje zijn. Op foto 2 is er groen en rood. Linksboven groen, rechtsboven rood. Isra heeft Linksboven Rood en rechtsboven Blauw. Enig idee hoe ik dit netjes aansluit? In huis is er verder geen ander telefoonpunt en is ook niet meer nodig, het was er ooit wel eens geweest mbt een ISDN installatie van de vorige bewoners. Maar op dit moment is alleen maar een VDSL en een internet bellen (beide producten afgenomen bij tele2) verbinding nodig.

Mijn vraag is, hoe sluit ik het nu aan? en waar dienden de andere kabels voor?

Alvast veel dank. 🙂 weet hier dus niks van 😞
Reputatie 6
Badge +1
Standaard is dit ISRA https://nl.wikipedia.org/wiki/ISRA

Er zijn uitbreidingen voor centrales, extra bellen ect. Maar jij hebt genoeg aan die 2 koperdraadjes.
Zo kort mogelijk waar de draad het huis binnenkomt het DSL modem plaatsen.
Reputatie 1
Ik las net even die pagina, maar heeft tele2 geen pair bonding? (ik heb wel VDSL)

En als ik toch bezig ga (die stekker zit op een onhandige plek en heb echt 10x zoveel tijd nodig en moeite om erbij te kunnen), kan ik dan niet beter alles overzetten? Zit alleen nog met de kleuren? Hoe kan ik die goed overzetten? in dat nieuwe kastje?
Reputatie 6
Badge +1
Ik meen dat alleen dat hoofdaanbieder KPN dat verkoopt. Je kan een postcodecheck doen of pairbonding mogelijk is. https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Ik zou waar die kabel de muur doorkomt een kastje plaatsen. Met zo'n plat stekkertje aan de andere kant. En daarnaast evt. een splitter en het modem. Die kastjes kan je overal kopen.
Reputatie 1
Ik heb gekeken die 30/61 is van mij, die ernaast vna mijn buren die letterlijk hun ISRA punt nog geen 10meter van mij vandaan hebben. HOE kan dit? en dit betekent dat Pair bonding mogelijk is? Is dat beschikbaar bij Tele2?

Bij mij

Bij mijn buren

Reputatie 6
Badge +1
Dat kan als de buren een nieuwere of betere kabel hebben, sommige oude kabels zijn doorgerot of ingewaterd dat kan op afstand worden gemeten dat de snelheid slechter is. De KPN heeft het alleenrecht op pairbonding. Die 10 meter kan best verschil maken. Daarom ook direct aan de muur waar de kabel binnenkomt de modem plaatsen.
Reputatie 1
Thnx voor het antwoord. Hopelijk dat KPN ermee kapt en andere providers pairbonding toestaat. Heb net gekeken op KPN en zie dat als ik ongeveer iets soortgelijks wil ik per maand zeker 20-25 euro duurder uit ben. Balen. Er staat echter wel dat de max snelheid op het adres tegen de 60MB is, wat natuurlijk wel heel tof is. Maar als die gewoon de 39 MB haalt wat die vroeger haalde zonder pairbonding zou ik al tevreden zijn. Want dan werkt ook alles van IPTV tot aan Netflix.
Reputatie 5
Badge +3
We horen graag of het gelukt is. 🙂
Reputatie 1
Dank, ik wacht nog even de DSM reset af. Kijk daarna of het stabiel en snel is. Mocht dat zo zijn laat ik het mooi zo.
Reputatie 1
ik heb besloten het zo te laten. Ik heb vandaag gezien dat de DSM reset is doorgevoerd en de snelheid is weer als vanouds. Als ik er nu weer aan ga zitten, nu die goed werkt, ben ik bang dat het weer wegvalt. Kortom ik laat het zo als het goed werkt. Alvast veel dank voor de hulp, topic mag van mijn part een slotje op.
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Als je de tijd hebt, heb ik nog wel een mail gestuurd met een tevredenheidsonderzoek. We zijn zeer benieuwd naar je ervaring op dit forum en de afhandeling van je topic.

Fijne dag en groetjes,
Jasper