beantwoord

ISRA aansluiting maken (of andere manier om router te kunnen verplaatsen)

  • 1 April 2019
  • 3 reacties
  • 2859 x bekeken

Goedemiddag!

Bij het installeren van de router en zoeken naar een toegangspunt kwam ik er achter dat de toegangspoort voor het internet zit op een vrij onhandige plek.

De locatie is namelijk in de meterkast, deze zit twee verdiepingen lager dan de woning zelf. Bijkomend effect is dus dat ik geen wifi heb, dit bereikt namelijk niet de woning. Na even rondgevraagd te hebben lijkt het er op dat ik de draden heb lopen om een ISRA aansluiting te maken (zie foto 1). Foto 2 is mijn huidige toegangspoort. Klopt dit? Heb ik die al? Hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn internet aansluiting verplaatsen naar de woning?

icon

Beste antwoord door eric 1 April 2019, 18:07

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12
De plaats van je Isra is leidend voor het modem. Je kunt via de witte ethernet draad het modem aansluiten naar boven en daar een eigen wifi access punt plaatsen. De isra doortrekken zal leiden tot snelheidsverlies van de verbinding.
Reputatie 5
Het ISra punt is de hoofdaansluiting van KPN, dit mag je niet gaan verslepen.
Vanaf het ISra punt ga je met een Cat5E kabel naar de 2de verdieping (waarvan je maar 2 aders gebruikt blauw/blauw-wit).
De Cat5E kabel eerst naar boven trekken en dan pas deze twee aders aansluiten in de middelste twee (zijn er in totaal 4) aansluitingen in de RJ11 connector, dan knijp je dat vast met een daarvoor bestaande RJ11 krimptang aan beide kanten van de kabel uiteraard.
Het verhaal dat de afstand vanaf je ISra punt naar het modem max.1 meter moet zijn is in jouw situatie niet van toepassing, en een langere kabel zal slechts minimaal verlies geven.
Er zijn namelijk duizenden winkels waarbij het ISra punt altijd op de begane grond in de meterkast zit, de backoffice op de 1ste verdieping en in die backoffice zit de patchkast met modem/router en de telefooncentrale die uiteraard door het signaal gevoed dienen te worden, en geloof me de kassa's/internet en telefonie werken gewoon prima.
Ps,..Een Cat5E kabel gaat pas enig verlies geven bij meer dan 100mtr.

Succes.
Reputatie 5
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag en groetjes,
Jasper