beantwoord

Is het mogelijk om een tweede internet aan te sluiten in hetzelfde huis?

• 16 februari 2019
  • 10 reacties
  • 508 x bekeken

Lang verhaal kort: Op dit moment hebben wij een huidige internet/kabel/telefoon pakket van een andere provider.
Maar ik wil graag mijn eigen internet abonnement alleen voor mijzelf.
Is het mogelijk om het internet basis pakket te bestellen van tele2 en die naast onze huidige internet aan te sluiten?
Dus 2 internet abonnementen in 1 huis.

Ik had eerder op een forum gelezen dat ik moest kijken of er aansluit mogelijkheden waren voor een tweede internet. Maar zelf weet ik niets van computers/routers etc af.
Zou iemand mij specifiek kunnen vertellen waar ik voor moet kijken?

Alvast vriendelijk bedankt.
icon

Beste antwoord door Rena Chan 16 februari 2019, 14:49

Nee, tenzij je twee aparte aansluitingen in je woning hebt, is dat niet mogelijk, daarover kan een moderator wel voor je bekijken wat voor aansluitingen heeft KPN in je adres denk ik.

Tenzij de abonnement die je nu al hebt van een kabel provider is zoals Ziggo, dan is je telefoon aansluiting wel vrij.

Anders om kan ook, als je nu een dsl abonnement hebt, kun je bij Ziggo nog een extra abonnement kopen. Dat is natuurlijk vrij duur, is het maar de vraag als het de moeite en geld waard is... Waarom wil je een aparte aansluiting?
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Nee, tenzij je twee aparte aansluitingen in je woning hebt, is dat niet mogelijk, daarover kan een moderator wel voor je bekijken wat voor aansluitingen heeft KPN in je adres denk ik.

Tenzij de abonnement die je nu al hebt van een kabel provider is zoals Ziggo, dan is je telefoon aansluiting wel vrij.

Anders om kan ook, als je nu een dsl abonnement hebt, kun je bij Ziggo nog een extra abonnement kopen. Dat is natuurlijk vrij duur, is het maar de vraag als het de moeite en geld waard is... Waarom wil je een aparte aansluiting?

Graag zou ik hier ook achter willen komen. Zijn er stappen die ik moet volgen? Zoals een moderator mijn adres geven in een prive bericht bijvoorbeeld.

Op dit moment hebben wij internet/tv/telefoon bundel van ziggo in huis.

Waarom wil je een aparte aansluiting?

Ik woon nog thuis bij mijn ouders en oudere broer. Mijn broer betaalt op dit moment de ziggo internet bundel rekening. Maar hij wilt niet de wifi delen omdat hij nogal kinderachtig is.
Omdat ik zelf ook internet nodig heb voor school en ook natuurlijk voor vrijetijdsbesteding, ben ik genoodzaakt een aparte internet abonnement aan te sluiten.

Dank u wel voor het reageren!
Reputatie 5
Badge +1
Rare broer, hij had ook de rekening kunnen delen. Ziggo is kabel, dus als je een telefoon Kabel hebt liggen kun je tele2 internet bestellen.
Reputatie 7
Badge +2
Inderdaad, als je broer Ziggo hebt, kun je een Tele2 pakket aansluiten, die kopen via twee verschillende kabels, Ziggo via tv, Tele2 via telefoon kabel.

Moet je inderdaad wel je telefoon aansluiting vinden in je huis, en daar moet je ook je modem installeren.

Let er wel op dat je eerst kijkt wat de maximale haalbare snelheid bij jou adres is, https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Moet je inderdaad wel je telefoon aansluiting vinden in je huis, en daar moet je ook je modem installeren.
Let er wel op dat je eerst kijkt wat de maximale haalbare snelheid bij jou adres is, https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Enorm bedankt voor uw hulp! Ik ben van plan de goedkoopste abonnement te nemen van 25 euro per maand omdat ik zelf op een budget zit en slechts alleen de internet gebruik voor huiswerk / youtube etc.
Dus ik heb geen grote snelheid nodig, maar ik zal wel de link bekijken en de telefoon aansluiting vinden.

Nu kan ik alsnog internet in huis krijgen dus dat is enorm fijn om te horen.
Hartelijk bedankt iedereen!
Reputatie 5
Badge +1
Veel plezier ermee dan. Heb je een probleem dan horen we het wel. Je hebt een telefoon aansluiting?
Reputatie 7
Badge +2
Als je gebruik zo beperkt is, is het dan niet handiger om mobiel over te stappen naar Tele2 unlimited en je telefoon gebruiken met hotspot ? Voor YouTube / huiswerk zou dat meer dan genoeg zijn

Kost ook 25€ p/m en je hebt mobiel en internet
Reputatie 7
Badge +4
Je moet ook wel 18 jaar of ouder zijn om een abonnement af te sluiten.
Reputatie 7
Badge +5

Graag zou ik hier ook achter willen komen. Zijn er stappen die ik moet volgen? Zoals een moderator mijn adres geven in een prive bericht bijvoorbeeld.

Op dit moment hebben wij internet/tv/telefoon bundel van ziggo in huis.

Waarom wil je een aparte aansluiting?

Ik woon nog thuis bij mijn ouders en oudere broer. Mijn broer betaalt op dit moment de ziggo internet bundel rekening. Maar hij wilt niet de wifi delen omdat hij nogal kinderachtig is.
Omdat ik zelf ook internet nodig heb voor school en ook natuurlijk voor vrijetijdsbesteding, ben ik genoodzaakt een aparte internet abonnement aan te sluiten.

Dank u wel voor het reageren!

Men pakt een lange utp kabel (die mogen max 110 meter lang zijn) en plug deze in het Ziggo modem en voila problem solved.

Of betaal mee met je (erg flauwe bazige broer) ikzelf had tegen hem gezegd, ik geen internet dan zorg ik ervoor dat jij de jouwe ook niet kunt gebruiken.
De laatse optie is natuurlijk niet aan te bevelen voor de vrede in huis, maar wie weet is hij er wel gevoelig voor ?
Als je goede contacten hebt met de buren, zou je kunnen vragen of je daar op de WiFi kunt. Of via een kabel op hun modem? En gewoon mee betalen aan hun internet..