vraag

Iritante reclame van tele2

• 28 maart 2020
  • 20 reacties
  • 231 x bekeken

Doodziek word je van die reclame die plotsklaps opdaagt en die je ook niet kunt verwijderen

Tis gewoon onbeschoft en iritant,want je komt er niet vanaf, je blijft er gewoon  aan plakken.

Deze iritante ongevraagde reclame is schandalig en absoluut geen reclame voor tele2!

20 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Reclame is toch meestal ongevraagd. Je kunt de tv niet aanzetten of ze zenden reclane uit. Het is een gevolg hoe sommige zaken betaald worden. Door reclame zijn programma's of apps soms gratis te gebruiken. Want voor niets gaat alleen de zon op!

Reputatie 7
Badge +1

Waar kom je die reclame eigenlijk tegen, want ik heb nu geen idee welke reclame je bedoelt. Internet, tv?

Veelal marktplaats en ook andere sites.kijk normale reclame kun je wegtikken,maar deze

kun je alleen verwijderen dat alles weg is en je kijkt dan naar je tegels.

Dus je bent dus marktplaats kwijt en je kunt alles opnieuw zoeken.

En ik heb geen interesse aan een iPhone of samsung. dus vreselijk iritant.

Dit gebeuren is geen reclame maar juist het tegenover gestelde.

Reputatie 7
Badge +4

Dan zou je marktplaats moeten benaderen. Als hun website dus niet goed werkt. Want nu laten ze Tele2 zien, maar morgen weer een andere adverteerder.

Reputatie 6
Badge +1

Je krijgt gratis reclames van zaken waar je aandacht naar is gegaan op internet. Als dat telefoon en internet is geweest de laatste dagen dan komt Tele2, Ziggo, KPN en aanverwanten voorbij. Type maar string en dergelijke zaken in dan krijg je een ander genre. 

Reputatie 7
Badge +1

Als je de sites hebt bezocht van Tele2, KPN en Ziggo dan is de kans groot dat je op andere sites van deze partijen reclame ziet (zgn retargeting). Als de reclame zo groot (pop-up, lay-over, etc) is Dat je de achterliggende website niet kunt zien of de reclame is niet weg te klikken, dan voldoet het niet aan de afspraken over reclame standaarden die media partijen hebben afgesproken. Dien een klacht in bij Marktplaats en verwijs naar de afspraken die er zijn gemaakt via het IAB (iab.nl), waar zij lid van zijn. Media partijen hebben vaak meerdere ‘third-party’ advertentie netwerken op hun sites draaien om de advertentie ruimte te vullen, dus zij weten vooraf niet altijd welke advertenties er getoond worden. Op basis van klachten kunnen zij wel controleren of aangeleverde advertenties voldoen aan de afspraken.

Indien de advertenties gewoon voldoen aan de afspraken, dan zullen ze deze niet verwijderen, hoe irritant jij ze zelf ook mocht vinden. Uiteindelijk heeft Marktplaats ook geld nodig om haar bestaan te kunnen financieren.

Reputatie 7
Badge +5

Ik zeg "gebruik Ghostery" probs Solved.

Reputatie 7
Badge +1

Er zijn meerdere ad blockers mogelijk, maar probeer hiermee maar eens een video af te spelen op nu.nl, dan krijg je doodleuk het advies om eerst je cookie instellingen aan te passen.
Je kunt er ook voor kiezen de ads niet te blocken, maar wel tracking. Dan kan je echter nog steeds deze advertenties voorgeschoteld krijgen, maar dan niet op basis van ‘interesses’.

Los hiervan zijn ad blockers natuurlijk de doodsteek voor het verdienmodel van veel websites.

Reputatie 7
Badge +5

Dan zoeken ze maar een ander verdienmodel, of gaan dan maar ter ziele want die hebben dan wat mij betreft toch geen bestaansrecht.

Video's afspelen terwijl je Ghostery hebt draaien is ook gewoon mogelijk.

Badge +2

Gebruik de browser Brave maar eens.

Reputatie 7
Badge +1

Dan zoeken ze maar een ander verdienmodel, of gaan dan maar ter ziele want die hebben dan wat mij betreft toch geen bestaansrecht.

Video's afspelen terwijl je Ghostery hebt draaien is ook gewoon mogelijk.

Noem eens één verdienmodel dat jij wel zou accepteren?

Reputatie 7
Badge +5

Geen een, ik kom nog uit de tijd voordat het bedrijfsleven het internet weggekaapt heeft.

Alles was gratis behalve je ISP, en ze je niet vol probeerde te proppen met wat voor cookies dan ook.

De data die dat oplevert verkopen aan wie dan ook zonder je medeweten, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Reputatie 7
Badge +1

Toen waren er ook een stuk minder diensten op internet. 

Reputatie 7
Badge +5

Al die zogenaamde diensten zijn een beperking van je internet vrijheid, het zijn allemaal beperkte stukjes die ze zich eigen proberen te maken.

Dat is hun business model, het wegkapen van jou vrijheid zodat er geld verdient wordt met zogenaamde diensten waar ik niet op zit te wachten.

En met mij velen.

Reputatie 7
Badge +1

*verdiend (voltooid deelwoord in de zin)

Als je geen diensten gebruikt waarvan advertenties het verdienmodel is, waarom heb je dan een ad-blocker nodig? Jij gebruikt geen nieuwsvoorziening buiten de publiek gefinancierde kanalen?

Reputatie 7
Badge +5

Verdient is tegenwoordige tijd, maar probeer je nu mijn woorden te ontkrachten door over mijn spelling te beginnen?

Wat een zwaktebod zeg.

Heb je dat van WhTurner afgekeken, niet echt origineel hoor.

Waarom ik een ad blokker gebruik en welke website ik bezoek zijn je zaken niet, maar ik zal je een voorbeeld geven.

Tele2 die je via dit Forum volpropt met allerlei tracking cookies, althans dat proberen zij.

Maar pipo zullen we maar weer On Topic gaan, want je gaat alle kanten op behalve de goede.

Het ging over de irritante reclame van Tele2 (en hoe deze is te stoppen.

Ik vraag mijzelf trouwens af of je nog meer zogenaamde spelfouten hebt kunnen vinden, want dat doet de spellingspolitie

Reputatie 7
Badge +1

Inderdaad voltooid tegenwoordige tijd. Goed te zien dat je het zelf ook irritant vindt, dit soort opmerkingen. Top dat je voorstelt om bij het topic te blijven! :thumbsup:

Reputatie 7
Badge +5

Heel verstandig, verder geen spelfouten kunnen vinden pipo?

Die ene was ook niet fout he, dan ga er maar van uit dat de rest ook goed in elkaar zit.

Reputatie 7
Badge +1

Heel verstandig, verder geen spelfouten kunnen vinden pipo?

Die ene was ook niet fout he, dan ga er maar van uit dat de rest ook goed in elkaar zit.

Toch nog even het laatste woord? Als jij het correct gespeld vindt, prima. Ik ben ook nooit eerder gevallen over de spelfouten van Eric of andere forumleden, hierboven was even spiegelen van gedrag. Ik ga nog even van mijn zondag genieten, succes.

Reputatie 7
Badge +5

Voor jou spiegel zal dan wel een gordijntje hangen, of last van een splinter in andermans ogen zien maar niet de balk die voor je eigen ogen zit.

Reageer