beantwoord

Internetverbinding vaak traag en valt regelmatig weg

• 20 januari 2015
  • 30 reacties
  • 8251 x bekeken

Sinds eind september bij Tele2 een internet- en telefoonabonnement, maar hier begin ik al bijna spijt van te krijgen.
Zo goed als vanaf start een haperende internetverbinding: laden van pagina's duurt veel te lang, al zou 20 mb dit makkelijk aan moeten kunnen.
En ook al maanden problemen met steeds een verbroken internetverbinding van enkele seconden tot enkele minuten, in het meest gunstige geval.
Het is dat ik niet de gehele dag op internet zit, maar anders zou de verbinding denk ik per dag minimaal 10 keer wegvallen. Tel maar op je verlies... Ook opvallend dat dit in de late avonduren en 's-nachts vaker gebeurt dan overdag.
Het zal toch niet de bedoeling zijn om 10 tot 20 keer op een dag steeds maar die modem uit en dan weer aan te zetten. Dan kan ik net zo goed met mijn kop koffie en een stoel bij de modem bivakkeren!

Ik kijk ook vaak programma's terug via programma gemist en bijna elke keer vriest het beeld en moet ik de pagina opnieuw laden, of het beeld hapert.
Is er een storing, zijn er problemen bij Tele2 of zijn er werkzaamheden waar klanten gewoonweg niet van op de hoogte worden gesteld?
icon

Beste antwoord door Rachid van Tele2 25 maart 2015, 15:35

Hoi Ozdemir,

We hebben een aantal keer geprobeerd je te bellen, helaas zonder succes. 😞 Zijn de problemen inmiddels opgelost? Als ik nog iets voor je kan doen hoor ik het graag!

Groeten, Rachid
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

30 reacties

Dit zijn ook letterlijk mijn ervaringen. Het druppelkarakter van de internetverbinding. Heel irritant dat de verwachte glasvezel effecten zwaar tegenvallen en inderdaad uitzending gemist en andere streaming TV vastvriest. Dit had ik m hierop reageren?et de oude kabel nooit. Kan Tele2
Reputatie 1
Badge +2
Hoi Ozdemir,

Wat vervelend dat jou diensten niet goed werken. 😞 Het is zeker niet de bedoeling dat jou internet zo vaak weg valt of dat het beeld vast loopt bij het kijken naar TV of programma gemist. Je geeft aan dat je jou modem reset (aan en uitzetten) en dat de diensten het dan weer even doen, heb je al eens gecontroleerd of alles correct is aangesloten? Is de kabel tussen jou modem en aansluitpunt niet langer dan 2m? Heb je deze problemen zowel draadloos als bekabeld? Op onze website staan handige tips die je kan doorlopen bij problemen met Internet of TV. Indien de tips van onze website de problemen niet verhelpen is het mogelijk dat wij een monteur voor jou aansturen. Laat jij me weten of de tips geholpen hebben?

@: Jorie.vanderhout - Om jou goed te kunnen helpen wil ik je vragen om een eigen topic te starten, alvast bedankt! 🙂

Groeten, Rachid
Dag Rachid,

Zonet weer geen wifi verbinding op mijn laptop voor 25 minuten, naast andere korter durende storingen.
Tot 4 keer via taakbalk verbinding verbroken en weer verbonden, zonder succes.
Daarna modem uit en weer aan, toen deed wifi het weer.

De tips ook doorgenomen, maar deze zijn niet geheel gericht op praktische oplossingen.
Kabels niet langer dan 2 meter wordt geadviseerd. Ik heb gewoon de door Tele2 geleverde kabels gebruikt, dus dit zou goed moeten zijn, tenzij Tele2 standaard langere kabels levert. Nog los van alle puinhoop en wirwar aan kabels dat het veroorzaakt door het gebruik van kortere kabels. Geen gezicht om 10 tot 15 kabels van hot naar her te moeten doortrekken en vol in het zicht!

Modem niet bij of tegen een muur? Er zit toch echt geen andere oplossing om de modem bij een muur te plaatsen: daar zitten tenslotte de stopcontacten en kabels mogen niet langer dan 2 meter zijn. Of moeten we dan maar midden in de kamer een bureau plaatsen, verlengsnoeren doortrekken en de modem hierop zetten? En natuurlijk ook de pc, want kabels moeten niet langer dan 2 meter zijn....!

En wat de kwaliteit van de aansluitingen en kabels betreft, ga ik ervan uit dat deze goed zijn. Want als ik b.v. 2 uur lang op internet zit en ik zit niet aan kabels of wat dan ook, en 2 uur en 1 minuut later valt van het ene op het andere moment internetverbinding weg, mag ik gerust aannemen dat de kabels en aansluitingen correct zijn.

Dan is er nog de optie een drukke internetverkeer. Maar hoe weet ik dan of mijn verbinding door drukte wegvalt? Is dit te controleren en hoe? Zo niet, dan kan Tele2 natuurlijk altijd zeggen dat het drukke internetverkeer de oorzaak is van deze storing.
Wij hebben deze problemen ook, woensdag is er wen monteur geweest en hebben een nieuwe modem gekregen. Download snelheid nu 11 Mbit we betalen voor 20 Mbit.

Nu op dit moment ligt me internet er weer uit.
Waardeloos dit is ongelofelijk.
Denk Tele2 maar in gebreken te gaan stellen.

Al 3 maanden ellende hier !!!
Reputatie 6
Badge +5
Je betaald voor 'tot 20 Mbit/s'. De afstand tussen jou en de centrale
bepaald voor het grootste deel wat daarvan overblijft.
Ik woon op zo'n 2 en een halve kilometer van de centrale en
haal daardoor maximaal 12,6 Mbit/s. Da's prima om te kunnen
internettten/ tv te kijken/ te bellen.
Ook met 11 Mbit/s moet je in principe alles goed kunnen gebruiken.
Voor problemen met wifi kun je beter een extra router met wifi aanschaffen. 🙂
Ze zijn wat grappig, leveren een draadloos modem maar moet wel zelf een router plaatsen om dat de Tele2 router zwaar kut is ? Vind het maar een ongeregeld zooitje daar bij Tele2. Hiervoor bij xs4all die over de zelfde kabel werken en daar nooit problemen gehad.

Had daar nooit weg moeten gaan !!
Nu 3/4 maanden bij Tele2 en bog nooit zorgeloos internet gehad.

Kan nu niet eens contact maken met me WiFi netwerk.

En 11 Mbit met dalen tot 4.66 Mbit dit is niet normaal hoor vriend.
Ik zit op 1435m van het contact punt.

Als ik op me Vodafone 4G netwerk zit op me iPhone heb ik een 24 Mbit snelheid.
Dan is 4.66 / 11.23 Mbit wel erg waardeloos vind u niet ?
Reputatie 6
Badge +5
En 11 Mbit met dalen tot 4.66 Mbit dit is niet normaal hoor vriend.
Ik zit op 1435m van het contact punt.

Als ik op me Vodafone 4G netwerk zit op me iPhone heb ik een 24 Mbit snelheid...

Tja. Dan moet je alles maar mobiel gaan doen!.... Nee geintje. :)
Op 1435 meter zou je eigenlijk wel rond het maximale mogen uitkomen.
Je kunt, morgen of zo, de klantenservice eens bellen op 020 7544444, die kunnen
eventueel de lijn doormeten. Dit lijkt me bijna weer op een kapotte modem....
Volgens de klantenservice is 13 max bij mij. Daar kan ik mee leven maar dat het eruit valt niet.
Heb net zo Samsung curved ultra HD tv gekocht en ik kan nu geen ultra HD via Netflix kijken omdat me internet te traag is.... Was geen goedkoop tv'tje dus dat ik baal snapt u vast ook wel.
Ik zit met me tv bekabeld met een kabel van 1.5/2 m van me modem dus dit zou goed moeten zitten.

En een filmpje downloaden van 2.6 gig en daar dan 4 uur over doen........

T valt gewoon allemaal net iets te veel tegen ;)

En T is wat die andere persoon ook zegt in de avond uuren vliegt het er vaker uit als overdag.

Laat ik nou net graag savonds tv kijken JahHaha
Reputatie 6
Badge +5
13 Max op die afstand?? Lijkt me toch wat laag hoor.
Ik woon op 2595 meter en zelfs daar haal ik max 12,6 Mbit/s. En ook altijd stabiel.
En Ultra HD dat zal wel wat te veel zijn, maar HD content van Youtube bijvoorbeeld,
vanaf playstation naar tv, ziet er bij mij prima uit.
Nou weet ik, we hebben hier bij mij in Leeuwarden natuurlijk super telefoonkabels. :P
Je hebt, mag ik aannemen, het modem al eens van de stroom gehaald en opnieuw opgestart.?
Uiteraard dan heb ik weer Ff internet. Maar volgens de monteur mag dat niet nodig zijn. Als er wel internet is na resetten van modem is het niet de modem maar de verdeelkast.

Zullen het wel weer horen van de klantenservice rond de middag
Reputatie 7
Hier zit je op ongeveer 17 (op 1066 meter van de wijkcentrale) dus die 13 op 1435 meter van de wijkcentrale is vrij realistisch. Ook al worden het in jouw omgeving kennelijk hogere snelheden gehaald, is niet alleen de afstand tot de wijkcentrale die bepaald wat de afstand zal zijn, maar ook de kwaliteit van de infrastructuur ter plaatse. Als ze superkabels hebben dan zal dat zeker ook meespelen. Die liggen echter helaas niet overal, het KPN-netwerk is hier en daar sterk verouderd.

Wat topicstarter betreft is die 11 inderdaad aan de lage kant, maar zeker geen slechte snelheid. Ik zie echter ook dat het wel eens rond de 5 zit en dat is veel te laag. Als dit laatste een snelheid is die bedraad en met TV-decoder uit is gemeten dan is dat onacceptabel, die 11 kan er nog mee door, maar zit iets onder het minimum van 12 (60%)
13 Max op die afstand?? Lijkt me toch wat laag hoor.
Ik woon op 2595 meter en zelfs daar haal ik max 12,6 Mbit/s. En ook altijd stabiel.
Reputatie 7
Badge +5
Volgens de klantenservice is 13 max bij mij. Daar kan ik mee leven maar dat het eruit valt niet.
Heb net zo Samsung curved ultra HD tv gekocht en ik kan nu geen ultra HD via Netflix kijken omdat me internet te traag is....

Andersom, XS4All was niet beter, je hebt nu zelf andere eisen gesteld aan de verbinding
Wat Jeroen zegt, Ultra HD is teveel, de Curve heeft al minimaal 10Mb (Cat6>7) internet nodig om (goed) te kunnen functioneren. (geen uitleg van de verkoper ?/ staat ook in de handleiding )
Dus even een zwak momentje door drukte in de avonduren en je bent de Sjaak.
Zaak is nu dat Tele2 de verbinding stabiel krijgt, desnoods met een ander modem (Comtrend) en jij een compromis met je instellingen daar tegenover zet, of over naar glasvezel (been there, done that)
Glasvezel is hier niet leverbaar en curved pakt minimaal 10mb ??? Heb jij tog wel enig idee waar je het over hebt XD curved pakt niks meer als normaal plat. Het is het ultra HD die internet pakt.
Als ik internet via de kabel neem krijg ik hier 60 Mbit binnen.
T lijkt mij daarom wa zwak om maar 11/13 te krijgen via adsl.
Reputatie 7
Badge +5
@ S Ozdemir
Leg eens goed uit hoe jij alles hebt aangesloten, volgens mij ga je ergens faliekant de mist in met de bekabeling.
Er is maar 1 kabel die niet langer dan 2 meter mag zijn.
En met die 2 meter kun je het modem in een cirkel van 4 meter verplaatsen (tip, stopcontacten kun je ook verplaatsen)
De mist in lijkt me sterk. Modem is aangesloten met de bijgeleverde kabel naar het isra punt.
Vanaf de modem gaat een kabel van 1.5/2.0 meter naar me tv.

Dat was alles.
Reputatie 7
Net als aan Jorie.vanderhout verzocht is, ook aan jou het verzoek om een eigen topic te starten, want zo wordt het een beetje onoverzichtelijk.

Dit topic is van S. Ozdemir en die proberen we hier te helpen. De reacties zijn dan ook aan hem gericht. Alvast bedankt!
Wij hebben deze problemen ook
Reputatie 7
Badge +5
Glasvezel is hier niet leverbaar en curved pakt minimaal 10mb ??? Heb jij tog wel enig idee waar je het over hebt XD curved pakt niks meer als normaal plat. Het is het ultra HD die internet pakt.
Als ik internet via de kabel neem krijg ik hier 60 Mbit binnen.
T lijkt mij daarom wa zwak om maar 11/13 te krijgen via adsl.

Ik schrijf er niet voor niets bij, been there, done that, dus ja ik weet waar ik het over heb, onderin Pagina 9 Nederlands van de handleiding even lezen dan gaat er een wereld voor je open.
Reputatie 7
Badge +5
Dit topic is van S. Ozdemir en die proberen we hier te helpen.
Ook mijn excuus, zat even niet op te letten, dacht dat Ozdemir de "inbreker" was.
Reputatie 7
OK, ik begrijp dat wel. Ik dacht zelf in eerste instantie ook dat dit het topic van Timothy was, maar het gaat hier over het probleem van Ozdemir. Zo gaan discussies door elkaar lopen, dat is voor niemand handig. Vandaar ook mijn verzoek :)
Dit topic is van S. Ozdemir en die proberen we hier te helpen.
Ook mijn excuus, zat even niet op te letten, dacht dat Ozdemir de "inbreker" was.
Heb hier gereageerd omdat ik geen eigen topic kon starten....
Reputatie 7
Waarom niet? Staat er bij jou rechtsboven aan deze pagina niet "Stel een vraag" ?
Heb hier gereageerd omdat ik geen eigen topic kon starten....
Mobile website he aangezien me internet er thuis uit lag gister avond.
@jlthkoch
Bedankt voor je hulp en van alle anderen en mogelijk voor het voorkomen van het uit de hand lopen van de discussie.
En ik ben een 'zij'.

@Bombarie
Hoezo ga ik de mist in met de bekabeling? Ik heb gewoon de meegeleverde kabels gebruikt.
Maar zoals de meeste mensen dat ook hebben, heb ook ik niet alleen maar een pc/laptop met muis en toetsenbord + modem, maar ook aparte beeldscherm, speakers, printer, huistelefoon, multimedia box die dient als externe schijf en 2 externe schijven.
Ik kan je vertellen dat géén van deze apparatuur draadloos is. Behalve de muis en toetsenbord hebben alle andere apparatuur 2 of 3 kabels, inclusief netsnoer. De printer is zelfs met 4 kabels verbonden. Totaal 10 stekkers in 2 stekkerdozen + de diverse kabels van/naar modem, van/naar pc, van/naar beeldscherm en van/naar printer.
Al deze dingen hebben niet dezelfde kabellengte. Het ene product heeft misschien wel een netsnoer van ruim 2 meter, maar de kabel naar de pc is nog geen meter. Of kabel naar de pc is 2,5 of 3 meter, maar dan is de netsnoer weer erg kort.

De utp-kabel die van de modem naar de pc gaat, is maar 150 cm kort! Dus de modem moet altijd dicht bij de pc geplaatst worden.
Nu moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik 2 utp-kabels heb, van 120 en 150 cm, waarvan ik die van 150 cm heb aangesloten. De ene kabel is nog van upc, maar ik weet niet meer welke van wie is, want in de handleiding staat niet hoe lang de meegeleverde kabels zijn. Weet niet of dit mogelijk een oorzaak kan zijn van een trage en wegvallende verbinding...

Dan bagatelliseer je het probleem ook nog eens met de opmerking dat ik de modem in een cirkel van 4 meter overal in de kamer kan plaatsen.
Ik weet niet hoe jouw internetverbinding is, maar mijn modem is aangesloten met een kabel van 2 meter aan ik noem het maar het telefoonstopcontact, en die zit bevestigd aan/in de muur in de woonkamer.
Dus volgens jouw logica zet ik de modem gewoon 2 meter van de muur midden in de kamer en daar bouw ik dan ook de rest van alle toebehoren rondom: pc, beeldscherm, huistelefoon, speakers enz, enz. En ja, dit moet dan wel, want de utp-kabel is te kort om diverse apparaten niet rondom de pc te plaatsen.
Ik weet niet hoeveel mensen bereid zijn hun hele kamerinrichting af te laten hangen van waar de modem kan of moet staan, maar ik in ieder geval niet.

En dan kan ik ook nog melden dat ik momenteel geen tv-abonnement heb. Maar stel je dan eens voor wat een wirwar aan kabels en verlengsnoeren door de kamer zal liggen.

En jouw tip om misschien maar stopcontacten te verplaatsen, is natuurlijk ook zinloos, want uiteindelijk zal ook het nieuwe stopcontact ergens aan een muur moeten worden bevestigd, en hier alsnog verlengsnoeren moeten gebruiken om 10 apparaten aan te kunnen sluiten. Maar ook daarin word je beperkt, want de telefoonkabel naar de modem mag maar max. 2 meter zijn.

Dus volgens mij zijn de kabels gewoon goed aangesloten, even los van het aantal kabels, en ligt het wegvallen van het internet, en hier ging het uiteindelijk om, niet hieraan.

Of ik nu 14 Mbit of 20 Mbit heb, boeit mij eerlijk gezegd niet, áls ik maar gewoon wel verbinding heb. Maar helaas valt dit bij mij dus meerdere keren per dag van het ene op het andere moment weg. Dit probleem doet zich dus vooral voor in de avonduren en 's-nachts.
Vandaag, zondag dus weer. Zit ik op de laptop het programma wegmisbruikers en border security op Veronica en SBS6 via programma gemist te kijken, klapt elke keer die verbinding eruit en kon ik tot 5 keer toe de uitzending weer opnieuw starten. En dit was nog maar 1 uitzending.
Ook heb ik inmiddels contact opgenomen met SBS6 over dit probleem, want misschien hebben zij wel een technisch probleem. Maar goed, als dit zo zou zijn, dan houdt dit technisch probleem bij hen nu dus maanden aan.
Een ander probleem waarmee een consument te kampen krijgt, is dat een internetprovider (of een televisiestation) op een gegeven moment altijd komt met de smoes 'grote drukte op het internetverkeer'. Ze zullen altijd met de vinger...niet naar zichzelf wijzen!
En zo'n uitspraak kun je als consument nooit naar waarheid controleren.
Reputatie 6
Badge +5
Ja ja Tele2 zal zich altijd indekken, het ligt nooit aan hun...
Voor wifi kun je een repeater of een extra router met (betere) wifi aanschaffen.
Als je vaste verbinding er uit vliegt dan zou je de klantenservice kunnen bellen
op 020 7544444 die kunnen eventueel de boel doormeten. Het modem zou
niet goed meer kunnen zijn.
Anders moet je maar dreigen met opstappen. Dan schijnen ze ineens
wel harder te kunnen lopen. 😛 Geintje hoor.
Er moet waarschijnlijk een ander modem komen, of de
verbinding moet nagekeken worden...
Mijn modem staat trouwens tegen de muur, nooit problemen mee. 🙂
Reputatie 1
Badge +2
Hoi S Ozdemir,

Wat balen! Als je nog problemen hebt zou je dan je NAW-gegevens + klantnummer in een privebericht willen sturen? Ik kan dan even met je mee kijken!

@Iedereen - Bedankt voor het mee denken!

Groeten, Rachid