beantwoord

Internetverbinding "risky"

• 9 november 2018
  • 5 reacties
  • 388 x bekeken

Sinds ongeveer een maand valt mijn internetverbinding vrijwel dagelijks uit. Dit duurt tussen een paar minuten en een half uur. Tevens is de verbinding als deze wel werkt, meestal zeer traag.

In mijn appartement is niks veranderd. De klantenservice kan dan niet in de modem inloggen en heeft wel de verbinding kunnen meten, deze is volgens hen "risky". Ik heb op hun aanraden ook de kabel van de modem vervangen en uiteraard de modem opnieuw opgestart en gereset.

Ik heb inmiddels meerdere klantenservice medewerkers gesproken, maar zij spreken elkaar een beetje tegen.

Hoe kunnen wij dit nu z.s.m. oplossen?

Met vriendelijke groet,

Dee
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 12 november 2018, 10:25

Hé Dee,

Goed dat je je klantnummer aan je profiel hebt toegevoerd, Ik heb gekeken naar de notities van de klantenservice en zie dat je op 6 november doorverbonden bent met de technische dienst, zij erkenden dat er instabiliteit tot het modem gemeten werd en hebben je aangeraden een nieuwe kabel tussen het modem en ISRA punt aan te sluiten. Ik zie niet dat je er daarna een nieuwe notitie is dat opnieuw contact hebt opgenomen maar omdat je aangeeft dit wel gedaan te hebben, kun je toelichten wat er bij de klantenservice medewerkers tegengesproken wordt?

Daarnaast ga ik kijken hoe de lijn op dit moment meet en wat we er verder aan kunnen doen, zodra ik een beeld hier van heb zal ik een update geven.

Groet, Kevin
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hé Dee,

Goed dat je je klantnummer aan je profiel hebt toegevoerd, Ik heb gekeken naar de notities van de klantenservice en zie dat je op 6 november doorverbonden bent met de technische dienst, zij erkenden dat er instabiliteit tot het modem gemeten werd en hebben je aangeraden een nieuwe kabel tussen het modem en ISRA punt aan te sluiten. Ik zie niet dat je er daarna een nieuwe notitie is dat opnieuw contact hebt opgenomen maar omdat je aangeeft dit wel gedaan te hebben, kun je toelichten wat er bij de klantenservice medewerkers tegengesproken wordt?

Daarnaast ga ik kijken hoe de lijn op dit moment meet en wat we er verder aan kunnen doen, zodra ik een beeld hier van heb zal ik een update geven.

Groet, Kevin
Reputatie 5
Badge +2
Dat is erg goed om te horen! Hopelijk zal het zo blijven!

Omdat alle metingen goed zijn heb ik inderdaad geen oorzaak gevonden, ik denk daarom dat de nieuwe kabel die je hebt aangesloten de oplossing was

Groet, Kevin
Hé Dee,
Ik zie niet dat je er daarna een nieuwe notitie is dat opnieuw contact hebt opgenomen maar omdat je aangeeft dit wel gedaan te hebben, kun je toelichten wat er bij de klantenservice medewerkers tegengesproken wordt?

Groet, Kevin

Hallo Kevin, dank voor je reactie.

De eerste medewerker gaf aan dat er ter plaatse een monteur langs zou moeten komen, indien het vervangen van de kabel niet zou werken.

De tweede medewerker gaf aan, dat een monteur niet nodig was, maar het probleem is nog steeds niet opgelost!

De eerste medewerker gaf ook aan, dat het signaal "risky" was. Volgens mij bedoelde hij hiermee het signaal dat het gebouw of mijn appartement binnenkomt, betekent dit dan niet dat het probleem niet in de modem zit?

Ik hoop dat jij iets meer duidelijkheid kan scheppen na het (her-) meten van de lijn.

Bij voorbaat dank!

Dee
Reputatie 5
Badge +2
Hé Dee,

De risky melding betekent dat er een kleine instabiliteit op de lijn zit. Dit is dan over de gehele lijn gemeten vanaf de wijkcentrale tot aan je modem, maar heeft bijna nooit betrekking op het modem zelf.

Ik heb je verbinding gemeten en zie dat deze al 5-6 dagen niet uitgevallen is en het signaal zelf is ook al 5-6 dagen niet meer onderbroken. Daarnaast haalt je verbinding een snelheid van 104mbit/s download om 33mbit/s upload, beter kan dus niet!

Hopelijk heb je zelf ook geen problemen meer ervaren, alles ziet er namelijk goed uit

Groet, Kevin
Hé Dee,
Ik heb je verbinding gemeten en zie dat deze al 5-6 dagen niet uitgevallen is en het signaal zelf is ook al 5-6 dagen niet meer onderbroken. Daarnaast haalt je verbinding een snelheid van 104mbit/s download om 33mbit/s upload, beter kan dus niet!
Hopelijk heb je zelf ook geen problemen meer ervaren, alles ziet er namelijk goed uit
Groet, Kevin

Beste Kevin,
Het probleem lijkt inderdaad opgelost te zijn, hartelijk dank voor je hulp!
Hebben jullie helemaal geen oorzaak kunnen vinden?
Met vriendelijke groet!