beantwoord

Internetabonnement omzetten

• 24 oktober 2018
  • 13 reacties
  • 636 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 4 reacties
Hallo allemaal,

Samen met mijn huisgenoot heb ik bij Tele2 een internet & TV abonnement afgesloten.
Vanwege de beperkte snelheid (25Mbps met in de praktijk maar 15Mbps) willen we graag ons abonnement verhogen naar 60Mbps (via een andere aansluiting). Hiervoor heb ik vorige week de klantenservice gebeld en zij vertelden mij dat dit allemaal mogelijk is binnen het huidige contract.
Vandaag heeft mijn huisgenoot hierover gebeld om het te wijzigen en nu werd ons verteld dat het toch niet mogelijk is binnen het huidige abonnement, maar dat het abonnement daarvoor met een jaar moet worden verlengd. Omdat wij op dit moment verre van tevreden zijn met de diensten van Tele2, willen wij het snellere internet eerst proberen alvorens wij een nieuw contract van een jaar aangaan.

De reden dat ik dit op het forum plaats is omdat ik benieuwd ben of iemand anders dan de telefonische klantenservice ons hiermee kan helpen. Het lijkt mij namelijk heel vreemd dat een provider een abonnement niet tussentijds kan verhogen. In tegenstelling tot een verlaging ga ik toch juist meer betalen?
icon

Beste antwoord door eric 24 oktober 2018, 17:44

Het is inderdaad meer dan een vinkje zetten om de snelheid te verhogen. De fysieke aansluiting en een nieuw modem zijn onderdeel van de snellere verbinding. Dus daarom zit er weer een nieuw jaarcontract aan vast.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 5
Badge
Hi,

Omdat je in principe een "nieuw" abonnement aangaat en de oude wordt afgesloten moet je het weer voor een jaar afsluiten. Alleen dan is het mogelijk om een ander pakket te nemen, het is niet mogelijk om je bestaande pakket te upgraden zoals de Tele2 medewerker al aangaf.

Maar ik heb zelf ook het pakket waar jij na toe wil, en deze werkt uitstekend! Ik zou het doen 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Het is inderdaad meer dan een vinkje zetten om de snelheid te verhogen. De fysieke aansluiting en een nieuw modem zijn onderdeel van de snellere verbinding. Dus daarom zit er weer een nieuw jaarcontract aan vast.
Badge +2
Het lijkt mij namelijk heel vreemd dat een provider een abonnement niet tussentijds kan verhogen. In tegenstelling tot een verlaging ga ik toch juist meer betalen?

Dat heeft vooral een technische reden. Je gaat van ADSL naar VDSL2. Dat houd in: in de centrale aanpassing doen en ander modem, daar wordt je zeker vrolijk van. Kort door de bocht gezegd, het is een andere techniek.
Hi,

Omdat je in principe een "nieuw" abonnement aangaat en de oude wordt afgesloten moet je het weer voor een jaar afsluiten. Alleen dan is het mogelijk om een ander pakket te nemen, het is niet mogelijk om je bestaande pakket te upgraden zoals de Tele2 medewerker al aangaf.

Maar ik heb zelf ook het pakket waar jij na toe wil, en deze werkt uitstekend! Ik zou het doen :)

Bedankt voor je reactie! Uit ervaring weet ik dat het bij andere providers geen enkel probleem is om te upgraden binnen het huidige abonnement, zolang je maar (meer) betaald. Het vertrouwen in Tele2 is bij ons niet zo hoog dus we zitten eigenlijk niet te wachten op nog een extra jaar bij Tele2.
Reputatie 5
Badge
Hi,

Maar ik heb zelf ook het pakket waar jij na toe wil, en deze werkt uitstekend! Ik zou het doen :)

Bedankt voor je reactie! Uit ervaring weet ik dat het bij andere providers geen enkel probleem is om te upgraden binnen het huidige abonnement, zolang je maar (meer) betaald. Het vertrouwen in Tele2 is bij ons niet zo hoog dus we zitten eigenlijk niet te wachten op nog een extra jaar bij Tele2.

Ik begrijp je wantrouwen, maar je krijgt waarvoor je betaald. Ik heb geen enkel probleem met mijn pakket, dus de upgrade is het zeker waard!
Reputatie 5
Badge +3
Zoals de medegebruikers hebben aangegeven is het technische echt dat er dingen aangepast moet worden zoals andere wijkcentrale etc. Daarom wordt er wel gevraagd een nieuw jaar contract aan te gaan. Heb je er toevallig nog over nagedacht of je dit acceptabel vind of niet.
Zoals de medegebruikers hebben aangegeven is het technische echt dat er dingen aangepast moet worden zoals andere wijkcentrale etc. Daarom wordt er wel gevraagd een nieuw jaar contract aan te gaan. Heb je er toevallig nog over nagedacht of je dit acceptabel vind of niet.

Zoals ik al aangaf zijn we niet bepaald te spreken over het huidige internetabonnement. Zeer onstabiel (lage snelheden en valt vaak weg). Middels een upgrade naar een 60Mb abonnement hopen wij dit te verhelpen omdat deze via een andere aansluiting wordt geleverd. Helaas blijkt nu dat het contract met een jaar moet worden verlengd. Aangezien wij zeer slechte ervaringen hebben met de Tele2 klantenservice en via andere providers betere service kunnen krijgen, zien wij zo'n verlenging niet bepaald zitten..

Dat wordt dan denk ik het contract uitzitten en daarna naar een andere provider...
Reputatie 5
Badge +3
Spijtig om te horen. Maar is er ook al een monteur geweest voor de instabiliteit of hebben mijn collega's testjes gedraaid?
Spijtig om te horen. Maar is er ook al een monteur geweest voor de instabiliteit of hebben mijn collega's testjes gedraaid?

Er is vanuit Tele2 niks ondernomen. Er is meerdere keren gebeld naar de klantenservice, maar dat mocht ook niet baten. De klantenservice heeft gezegd dat de maximaal haalbare snelheid bij ons rond de 15Mb ligt en dat wij met een upgrade naar 60Mb ongeveer 20Mb zullen halen (heel vreemd). Dit hebben wij zelf onderzocht en toen bleek dat het inernetabonnement van 60Mb via kabel gaat i.p.v. telefoonlijn.. Hierdoor komt de klantenservice bij ons niet echt deskundig over, maar om het nog erger te maken: In eerste instantie is ons gezegd dat wij WEL konden upgraden binnen het huidige contract, maar dit blijkt dus toch niet mogelijk.

We zouden het graag anders willen, maar door de huidige gang van zaken hebben wij niet zin om nog een jaar aan Tele2 vast te zitten.
Reputatie 5
Badge +3
Ik kan je frustratie begrijpen maar als je een light abonnement hebt is inderdaad de max tot 20 Mb/s maar het zou wel stabiel moeten werken. Wat valt er precies weg? Is het bijvoorbeeld alleen wifi of ook andere diensten (indien je die hebt)?
Ik kan je frustratie begrijpen maar als je een light abonnement hebt is inderdaad de max tot 20 Mb/s maar het zou wel stabiel moeten werken. Wat valt er precies weg? Is het bijvoorbeeld alleen wifi of ook andere diensten (indien je die hebt)?

Wifi valt heel vaak weg (snelheid maar ook heel vaak gewoon de verbinding), maar het probleem ondervindt zich ook op de vaste aansluitingen. Snelheid valt dan heel vaak naar beneden. Wanneer er gebruik wordt gemaakt van interactieve televisie is het internet onbruikbaar.
Reputatie 7
Badge +4
TV kijken en snel internet is inderdaad geen goede combi met ADSL. Dus een upgrade naar VDSL is inderdaad een goed idee. Als bekabeld wel goed werkt en wifi is niet in elke uithoek van het huis, overweeg daneen mesh netwerkje. Dan werkt wifi ook prima! Verdere info: https://www.coolblue.nl/advies/multiroom-wifi.html
Reputatie 5
Badge +3
Als je wil kan ik je verbinding nakijken. Kijken of ik ook bijzonderheden qua snelheden of fouten op de lijn zie. Zou je hiervoor wel een privébericht met je naam, volledig adres en geboortedatum kunnen sturen?

Hier stuur je een privébericht naar Jasper