Internet via WIFI valt steeds weg

  • 2 August 2020
  • 6 reacties
  • 961 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 2 reacties

Modem van Tele2 staat in de woonkamer. Ook bij gebruik in diezelfde woonkamer valt de verbinding steeds weg, op meerdere apparaten tegelijk (telefoons en laptops).

Ik heb al meerdere harde reboots van het modem geprobeerd. Ook heb ik handmatig het WIFI kanaal aangepast naar kanalen die niet door buren gebruikt worden.

Probleem blijft echter bestaan. Zells op 2 a 3 meter afstand, zonder muren ertussen, is de verbinding via WIFI instabiel. TV blijft wel signaal ontvangen wanneer het internet via WIFI wegvalt op de telefoons en laptops.

Tot kort geleden hadden we internet en TV via een andere aanbieder en daarmee hadden we nooit problemen. Het lijkt er sterk op dat ons huidige modem/router van Tele2 om de paar minuten alle WIFI connecties dropt.

Graag hulp bij het oplossen hiervan. En nogmaals: harde reset en aanpassen van WIFI kanaal zijn al uitvoerig geprobeerd.

Bij voorbaat dank!


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7

Hang eens een laptop met een netwerkkabel aan het modem. Daarmee is vast te stellen of het probleem in de verbinding of in het modem optreedt. Als het alleen het modem is dan kan de klantenservice een andere toesturen.

Kan iemand van Tele2 hier aub op reageren?

Volgens mij maakt het niet uit of de modem functie of de WIFI router functie het probleem veroorzaakt. In beide gevallen is het apparaat defect en dient het vervangen te worden. Wij kunnen thuis immers niet met alle apparaten (incl smartphones) op ethernetkabels gaan inprikken.

Reputatie 7
Badge +12

Bel dan even de klantenservice. Hier praat je voornamelijk met andere klanten.

Reputatie 7

Kan iemand van Tele2 hier aub op reageren?

Volgens mij maakt het niet uit of de modem functie of de WIFI router functie het probleem veroorzaakt. In beide gevallen is het apparaat defect en dient het vervangen te worden. Wij kunnen thuis immers niet met alle apparaten (incl smartphones) op ethernetkabels gaan inprikken.

Dat is onjuist. Hiermee test je of het probleem in het modem zit of in de internet verbinding naar buiten toe, bijvoorbeeld in de wijk kast. Het hoeft niet aan het modem te liggen. Als je die test nu al doet, dan kan Tele2 sneller de oorzaak vaststellen.

Hier praat je voornamelijk met andere klanten.


Dat blijkt. Ik kwam hier alleen maar omdat de klantenservice telefonish niet beschikbaar was en de klantenservice-chatbot mij naar dit forum verwees met de geruststelling dat iemand van de klantenservice dan spoedig op mijn topic zou reageren.

Reputatie 7

Hier praat je voornamelijk met andere klanten.


Dat blijkt. Ik kwam hier alleen maar omdat de klantenservice telefonish niet beschikbaar was en de klantenservice-chatbot mij naar dit forum verwees met de geruststelling dat iemand van de klantenservice dan spoedig op mijn topic zou reageren.

Spoedig is een rekbaar begrip, het forum is in ieder geval geen directe chat. Op werkdagen zijn er ook moderators actief op het forum, zij behandelen topics normaliter op volgorde van aanmaken.