vraag

Internet valt vaak weg

  • 4 december 2017
  • 34 reacties
  • 2604 x bekeken

Sinds 1-2 weken valt de vaste internet verbinding meerdere keren per dag weg, waarbij het internet lampje op het modem of uit gaat (en uit blijft tot een restart) of rood is. Vandaag al 4 keer.

De klantenservice heeft de lijn gemeten en kwam tot de conclusie dat de lijn instabiel was en er zou een monteur worden aangestuurd. Later belde de monteursafdeling terug met het verhaal dat de problemen die ik ervaar blijkbaar sinds 1.5 week bij meer klanten voorkomen, en dat het toch niet aan een instabiele lijn ligt, maar iets in het modem of de configuratie.

De medewerkster zei dat het probleem naar het hoofdkantoor zou worden gestuurd. Ze kon me geen termijn noemen voor een oplossing, alleen dat het hoofdkantoor achter loopt met afhandeling... Dus het had volgens haar ook geen zin om over een termijn te praten. Maar als het langer dan 30 dagen zou duren zou ik wel kosteloos het contract kunnen ontbinden.

Nou lekker dan, internet en tv is op deze manier onbruikbaar.

Dit geeft me niet heel veel vetrouwen in een spoedige oplossing. Meer klanten hier met hetzelfde probleem?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

34 reacties

Hetzelfde probleem.Het modem of de verbinding valt regelmatig( wel elke dag) weg; enkele minuten rode lampjes en dan weer normaal.

Succes liduintje. Uiteindelijk woensdag contract ontbonden, aangemeld bij Ziggo en op vrijdag al tv en internet opgeleverd. Nu dus al bijna 48 uur stabiel internet zonder uitval en tv kunnen kijken zonder enige storing. Stukje duurder, maar ik weet nu waar ik voor betaal. Heerlijk ?
Hetzelfde probleem.Het modem of de verbinding valt regelmatig( wel elke dag) weg; enkele minuten rode lampjes en dan weer normaal.
Sinds 1-2 weken valt de vaste internet verbinding meerdere keren per dag weg, waarbij het internet lampje op het modem of uit gaat (en uit blijft tot een restart) of rood is. Vandaag al 4 keer.

De klantenservice heeft de lijn gemeten en kwam tot de conclusie dat de lijn instabiel was en er zou een monteur worden aangestuurd. Later belde de monteursafdeling terug met het verhaal dat de problemen die ik ervaar blijkbaar sinds 1.5 week bij meer klanten voorkomen, en dat het toch niet aan een instabiele lijn ligt, maar iets in het modem of de configuratie.

De medewerkster zei dat het probleem naar het hoofdkantoor zou worden gestuurd. Ze kon me geen termijn noemen voor een oplossing, alleen dat het hoofdkantoor achter loopt met afhandeling... Dus het had volgens haar ook geen zin om over een termijn te praten. Maar als het langer dan 30 dagen zou duren zou ik wel kosteloos het contract kunnen ontbinden.

Nou lekker dan, internet en tv is op deze manier onbruikbaar.

Dit geeft me niet heel veel vetrouwen in een spoedige oplossing. Meer klanten hier met hetzelfde probleem?
Eind goed, al goed. Vanmiddag door Tele2 gebeld: contract is kosteloos ontbonden (vanwege niet oplossen van de storing binnen 1 maand en geen problemen met aansluiting en bekabeling binnenshuis vastgesteld door de monteur) en abonnementskosten worden gecompenseerd vanaf de storingsmelding. Terug naar de kabelaar.
Mail ontvangen van Tele2 waarin staat dat ik morgen mag ontbinden, maar dat er dan een afkoopsom in rekening wordt gebracht. En dat klopt niet. Bij een ontbinding van een overeenkomst komen wederzijdse verplichtingen te vervallen vanaf het moment van ontbinding. Dat wil zeggen dat Tele2 geen dienst meer hoeft te leveren, en ik niet meer hoef te betalen. Dus er kan geen sprake zijn van een afkoopsom.

We zijn een overeenkomst aangegaan: Tele2 levert internet en tv, en ik betaal daarvoor. Nu Tele2 geen goede dienst kan leveren en ik Tele2 daar op aangesproken heb, via aangetekende brief heb gemaand alsnog een goede dienst te leveren en een redelijke termijn heb gegeven (1 maand) komt Tele2 haar deel van de overeenkomst niet na. En dat is grond voor ontbinding, en geeft Tele2 geen recht op een afkoopsom.

Graag een reactie van een moderator, want via de klantenservice kom ik niet verder (medewerkers hebben geen idee wat de juridische term ontbinding betekent...).

@JeroenM van Tele2 @Christel van Tele2 @Patrick van Tele2
Inmiddels een volle maand verder na mijn eerste melding, en nog steeds geen oplossing.
Allereerst allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Vandaag monteur van Tele2 lang geweest: geen probleem binnenshuis met ISRA, bekabeling etc. Internet blijft maar wegvallen... Dus de bal ligt nu weer bij Tele2?
Nee @JeroenM van Tele2 Dat klinkt niet veelbelovend. Al 3,5 week geen fatsoenlijke verbinding en Tele2 houdt zich stil...
En nog steeds geen oplossing, wacht nu al 24 dagen.

Zie ook onderstaande topics over sinds kort wegvallende verbindingen, is er een structurele storing bij Tele2?

https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/wifi-traag-en-valt-regelmatig-weg-69012
https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/internet-unstable-69005
https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/internet-valt-steeds-weg-69007
https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/internet-instabiel-valt-weg-69003
https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/instabiel-internet-68970
https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/internetverbinding-valt-steeds-weg-69000
https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/internet-valt-steeds-weg-68984
https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/verbinding-valt-vaak-weg-68983
https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/internet-onstabiel-68849
https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/internet-valt-regelmatig-weg-68935
https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/sinds-1-12-2017-valt-geregeld-verbinding-weg-zowel-bedraad-als-draadloos-gedurende-de-hele-dag-postcode-2911-68773
Reputatie 4
Badge +3
Nee
Inmiddels al 3 weken zonder goede verbinding, en nog geen oplossing van Tele2. @JeroenM van Tele2, al meer bekend?
7 keer uitgevallen in 20 minuten...
En alweer 2 keer in 10 minuten geen internet meer...

Zo te zien is de mail naar je zonnet mail adres gestuurd. Heb je hem daar binnen gekregen?

De klantenservice maar weer eens gebeld. Blijkbaar heb ik ook een zonnetadres gekregen? De medewerker zou de mail opnieuw naar het gmailadres dat bij hun bekend is sturen. Maar per ongeluk stuurde hij het weer naar het zonnetadres. Pas bij het derde verzoek om de mail naar het gmailadres te sturen is het eindelijk gelukt. Wel weer 30 minuten in de wacht moeten hangen. Wat een amateuristisch gepruts.
Zo te zien is de mail naar je zonnet mail adres gestuurd. Heb je hem daar binnen gekregen?

Mijn god, de medewerkster vroeg zelf of ze de mail naar mijn gmail kon sturen... Met zonnet bedoel je het Tele2 emaildres? Ik heb geen zonnet. Het blijft wel een uitdaging zeg...
Reputatie 4
Badge +3
Zo te zien is de mail naar je zonnet mail adres gestuurd. Heb je hem daar binnen gekregen?
Ik heb inmiddels de afspraak met Tele2 dat ik het contract mag ontbinden als het probleem nog niet is opgelost op 4 januari 2018. Ik wilde deze afspraak graag op schrift, en de medewerkster van de klantenservice die ik vanochtend sprak gaf aan dit via een email te bevestigen. Dat zou een kwartiertje duren (dat zou rond 09:30 uur geweest moeten zijn), maar ik heb natuurlijk weer niets gehoord. @JeroenM van Tele2 Zou jij nog eens naar willen kijken waar die mail blijft? Alvast bedankt!
Ik heb geen nieuwe info, als ik meer weet laat ik het je weten. Maar dan ik er van uit dat jij ook al meer weet.

We zijn nog bezig met het onderzoek!


Jammer @JeroenM van Tele2, want normaal tv kijken is nog steeds niet mogelijk, nu alweer uitval (voor de 6e keer sinds vanochtend):

Reputatie 4
Badge +3
Ik heb geen nieuwe info, als ik meer weet laat ik het je weten. Maar dan ik er van uit dat jij ook al meer weet.

We zijn nog bezig met het onderzoek!
En ja hoor, alweer. Tele2, @JeroenM van Tele2 graag een snelle oplossing!

En nu tv al 12 keer uitgevallen in 5 minuten tijd... Kom op, Tele2!
Het is vanavond echt een ramp, al 3 keer tv uitgevallen het afgelopen uur. Al meer info, het is nu al 2 weken na mijn melding, Tele2, @JeroenM van Tele2?
Net een half uurtje thuis, en het is alweer zo ver:

@JeroenM van Tele2 Ik heb topic aangemaakt Jeroen maar hoor niets meer van je. Kun je nog wat betekenen voor mij? https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/internetsnelheid-erg-lanzaam-sinds-enkele-weken-68602/index1.html#post417552
En alweer geen internet. Modempagina: