vraag

Internet valt vaak weg

• 4 december 2017
  • 34 reacties
  • 2554 x bekeken

Sinds 1-2 weken valt de vaste internet verbinding meerdere keren per dag weg, waarbij het internet lampje op het modem of uit gaat (en uit blijft tot een restart) of rood is. Vandaag al 4 keer.

De klantenservice heeft de lijn gemeten en kwam tot de conclusie dat de lijn instabiel was en er zou een monteur worden aangestuurd. Later belde de monteursafdeling terug met het verhaal dat de problemen die ik ervaar blijkbaar sinds 1.5 week bij meer klanten voorkomen, en dat het toch niet aan een instabiele lijn ligt, maar iets in het modem of de configuratie.

De medewerkster zei dat het probleem naar het hoofdkantoor zou worden gestuurd. Ze kon me geen termijn noemen voor een oplossing, alleen dat het hoofdkantoor achter loopt met afhandeling... Dus het had volgens haar ook geen zin om over een termijn te praten. Maar als het langer dan 30 dagen zou duren zou ik wel kosteloos het contract kunnen ontbinden.

Nou lekker dan, internet en tv is op deze manier onbruikbaar.

Dit geeft me niet heel veel vetrouwen in een spoedige oplossing. Meer klanten hier met hetzelfde probleem?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

34 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Nee, ik heb hier een prima stabiele verbinding.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo arnzzz,

Ik hou je case in de gaten en hou je op de hoogte als ik meer weet.

Als ik naar je verbinding kijk ziet het er inderdaad goed uit aan mijn kant maar dat wil niet zeggen dat er geen probleem is.
Hallo arnzzz,

Ik hou je case in de gaten en hou je op de hoogte als ik meer weet.

Als ik naar je verbinding kijk ziet het er inderdaad goed uit aan mijn kant maar dat wil niet zeggen dat er geen probleem is.

Helaas vandaag weer een frustrerende ervaring met de Tele2 klantenservice. Nog steeds valt het internet dagelijks meerdere keren uit en hapert de tv.

Na een wachttijd van meer dan 30 minuten (volgens het bandje "langer dan u van ons gewend bent" - nee, precies wat ik gewend ben, de laatste 3 keer duurde het ook 30-40 minuten...) heb ik meerdere medewerkers gesproken.

Blijkbaar kunnen ze de inhoud van het ticket dat gemaakt is door de monteursdesk niet inzien, dus het verhaal kon weer van voren af aan... Hoewel de monteursdesk aangaf dat de lijn instabiel "lijkt" voor de klantenservice maar dat dat niet het probleem was, gaf de medewerker weer aan dat de lijn toch wel instabiel was. En hoewel het volgens de monteursdesk niet aan het modem ligt wilde de medewerker per se een nieuw modem opsturen. Geen idee wat ik daar dan weer mee moet.

Op de vraag of een indicatie kon worden gegeven hoe lang dit nog gaat duren werd niet geantwoord, ik zou maar gewoon moeten wachten. De afdeling "die daar over gaat" is niet bereikbaar. Volgens de medewerker is Tele2 "druk bezig" met mijn ticket. Nadat ik herhaaldelijk vroeg wat er nu concreet met het ticket was gedaan en na veel gedraai van de medewerker moest hij toegeven dat het ticket (nu na 10 dagen) nog niet in behandeling was genomen. Met "druk bezig" bedoelde de medewerker naar eigen zeggen eigenlijk ook alleen maar dat er een ticket was aangemaakt...

Dus na een telefoongesprek van 1.5 uur niets opgeschoten en met een kluitje in het riet gestuurd.

Kortom:
- gebrekkige, slecht bruikbare dienst
- enorme wachttijden voor de klantenservice
- medewerkers die de inhoud van een ticket niet kunnen zien en weer van voor af aan het hele traject van een probleem willen doorlopen
- zinloze actie van een modemruil
- medewerker die maar wat zegt en later moet toegeven dat het druk bezig zijn van Tele2 toch eigenlijk niet zo is
- ticket dat na 10 dagen nog niet eens in behandeling is genomen

Wat een waardeloze afhandeling van Tele2...

Het abonnementsgeld afboeken van mijn rekening gaat echter prima...
Herkenbaar verhaal. Bij mij valt sinds deze week geregeld de verbinding weg.
Ik heb jarenlang zowel bij mijn ouders als thuis diensten gebruikt van Tele2 zoals mobiele abonnement, thuisinternet en telefonie. Ik moet zeggen prijs is vaak t.o.v. andere aanbieders wel voordeliger. Maar om de prijs zo laag mogelijk te houden gaat het wel tenkoste van uitbesteding van Tele2 aan service en deskundigheid van personeel evenals support. Zolang het werkt is voor mij Tele2 de beste aanbieder.
Zodra je een storing hebt, dan begint de ellende. Je wacht en kijkt aan, je reset je modem, zet instellingen terug naar fabrieksinstellingen en probleem blijft nog steeds. Je probeert de klantenservice te bellen, aangezien het net prime time is kun je Tele2 al niet bereiken na 19.00 uur. Je belt de volgende dag op en dan zit je een uur aan de lijn met nutteloze troubleshoot van de medewerker die pas in dienst in. Hoe lang is de kabel van de modem naar aansluiting? Is het een ronde of vierkante kabel? Kunt u de stekker eruit halen en na 10 minuten terug in stoppen? etc.
Alles is aangesloten door Tele2/Kpn monteur met alle benodigde aparatuur inclusief kabels. En het heeft altijd gewerkt dus nutteloze troubleshoot vaak na optreden van storing.
Als je technische vraag hebt dan krijg je als antwoord dat ondersteund Tele2 niet.
Ik heb problemen gehad met mijn ps4 dat ik NAT type3 of NAT type4 had waardoor partychat niet mogelijk was. Wifi signaal is vaak zwak waardoor je extender of andere router aan wilt hangen. Bridge modus aanzetten of uitzetten. Dit is allemaal wat ik bij andere providers hulp en uitleg kreeg. Zo als ik het al eerder aangaf bij Tele2 moet je voor prijs gaan. Als er problemen zijn en niet verholpen wordt (tijdig) dan kun je makkeljker ontbinden mits je aan je contract vast zit.
Gisteravond weer 5 keer internet weggevallen. Net ook alweer een paar minuten geen internet en tv. Om gek van te worden. Al een oplossing, Tele2?
En jawel hoor, DSL lampje alweer rood. Tele2?
Reputatie 4
Badge +3
@Tal82 en @delimavi willen jullie een eigen topic aanmaken? Dan kijk ik wat ik voor jullie kan doen.

@arnzzz ik kan je alleen vertellen dat we je lijn nog aan het onderzoeken zijn
Vandaag nieuw modem ontvangen, eerste uren prima gewerkt maar net internet toch weer uitgevallen. Ook snelheid is nog niet eens de helft van mijn 100 Mb abonnement...

En alweer geen internet. Modempagina:

@JeroenM van Tele2 Ik heb topic aangemaakt Jeroen maar hoor niets meer van je. Kun je nog wat betekenen voor mij? https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/internetsnelheid-erg-lanzaam-sinds-enkele-weken-68602/index1.html#post417552
Net een half uurtje thuis, en het is alweer zo ver:

Het is vanavond echt een ramp, al 3 keer tv uitgevallen het afgelopen uur. Al meer info, het is nu al 2 weken na mijn melding, Tele2, @JeroenM van Tele2?
En nu tv al 12 keer uitgevallen in 5 minuten tijd... Kom op, Tele2!
En ja hoor, alweer. Tele2, @JeroenM van Tele2 graag een snelle oplossing!

Reputatie 4
Badge +3
Ik heb geen nieuwe info, als ik meer weet laat ik het je weten. Maar dan ik er van uit dat jij ook al meer weet.

We zijn nog bezig met het onderzoek!
Ik heb geen nieuwe info, als ik meer weet laat ik het je weten. Maar dan ik er van uit dat jij ook al meer weet.

We zijn nog bezig met het onderzoek!

Jammer @JeroenM van Tele2, want normaal tv kijken is nog steeds niet mogelijk, nu alweer uitval (voor de 6e keer sinds vanochtend):

Ik heb inmiddels de afspraak met Tele2 dat ik het contract mag ontbinden als het probleem nog niet is opgelost op 4 januari 2018. Ik wilde deze afspraak graag op schrift, en de medewerkster van de klantenservice die ik vanochtend sprak gaf aan dit via een email te bevestigen. Dat zou een kwartiertje duren (dat zou rond 09:30 uur geweest moeten zijn), maar ik heb natuurlijk weer niets gehoord. @JeroenM van Tele2 Zou jij nog eens naar willen kijken waar die mail blijft? Alvast bedankt!
Reputatie 4
Badge +3
Zo te zien is de mail naar je zonnet mail adres gestuurd. Heb je hem daar binnen gekregen?
Zo te zien is de mail naar je zonnet mail adres gestuurd. Heb je hem daar binnen gekregen?

Mijn god, de medewerkster vroeg zelf of ze de mail naar mijn gmail kon sturen... Met zonnet bedoel je het Tele2 emaildres? Ik heb geen zonnet. Het blijft wel een uitdaging zeg...

De klantenservice maar weer eens gebeld. Blijkbaar heb ik ook een zonnetadres gekregen? De medewerker zou de mail opnieuw naar het gmailadres dat bij hun bekend is sturen. Maar per ongeluk stuurde hij het weer naar het zonnetadres. Pas bij het derde verzoek om de mail naar het gmailadres te sturen is het eindelijk gelukt. Wel weer 30 minuten in de wacht moeten hangen. Wat een amateuristisch gepruts.
En alweer 2 keer in 10 minuten geen internet meer...

7 keer uitgevallen in 20 minuten...
Inmiddels al 3 weken zonder goede verbinding, en nog geen oplossing van Tele2. @JeroenM van Tele2, al meer bekend?
Reputatie 4
Badge +3
Nee