beantwoord

Internet valt structureel vaak weg.

  • 7 April 2020
  • 6 reacties
  • 559 x bekeken

Goedenavond,

 

Sinds ik klant ben bij Tele2 voor thuisinternet, ervaar ik al een zeer instabiele verbinding. Het internet valt vaak uit. Het gekke is dat dit nogal verschilt per periode. Stabiel is het nooit. Het internet is wanneer het werkt echter niet traag. De moed begint me inmiddels toch wel in de schoenen te zinken, zeker nu ik gezien het thuiswerken meer dan ooit afhankelijk ben van mijn aansluiting. Ik zou daarom eens met jullie willen zoeken naar de daadwerkelijke oorzaak. Een technische zoektocht dus. Ik heb ingelogd op het modem, en heb hierbij een screenshot gemaakt om de aangegeven waarden te delen.

 

Graag hoor ik van jullie

 

Alvast bedankt :)

 

icon

Beste antwoord door balken07 11 April 2020, 21:50

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Het lijkt een probleem met de CRC errors. Je hebt er wel heel veel in de korte tijd dat je modem aan staat. FEC errors is niet echt een probleem dat zijn herstelbare fouten. CRC errors zijn onherstelbare fouten.

Ter vergelijk heb ik die van mij er maar naast gelegd. En let op de tijd dat het modem aanstaat en met 0 CRC up en maar 100 down.

Hoe dat komt is lastig te achterhalen want het kan vele oorzaken hebben.

  • Matig ISRA punt
  • Niet de juiste kabel of te lang
  • Een wat men noemt klapperlijn. Dat is dan een externe oorzaak.
  • Als laatste een niet goed werkend modem wat me niet waarschijnlijk lijkt gezien de andere data.

Dat wordt zoeken naar de oorzaak. Maar het is op te lossen.

 

 

Het lijkt een probleem met de CRC errors. Je hebt er wel heel veel in de korte tijd dat je modem aan staat. FEC errors is niet echt een probleem dat zijn herstelbare fouten. CRC errors zijn onherstelbare fouten.

Ter vergelijk heb ik die van mij er maar naast gelegd. En let op de tijd dat het modem aanstaat en met 0 CRC up en maar 100 down.

Hoe dat komt is lastig te achterhalen want het kan vele oorzaken hebben.

  • Matig ISRA punt
  • Niet de juiste kabel of te lang
  • Een wat men noemt klapperlijn. Dat is dan een externe oorzaak.
  • Als laatste een niet goed werkend modem wat me niet waarschijnlijk lijkt gezien de andere data.

Dat wordt zoeken naar de oorzaak. Maar het is op te lossen.

 

 

Dankjewel voor je feedback! Ik hoop dat Tele2 mij verder kan gaan helpen. Ik heb het modem volledig met slechts de aangeleverde hardware en kabels aangesloten, dus het zal idd een speurtocht worden. Een reactie van Tele2 is gewenst.

Reputatie 5

Het beste wat je dan kan doen is even de klantenservice bellen. Dan kunnen we namelijk even dingen nakijken en een monteur / expert sturen.

Kennelijk is de waarheid moeilijk voor tele2 dat het bericht werd verwijderd maat het is gewoon de waarheid na een jaar werkt nog niks naar behoren en redelijkerwijs te stellen eisen en nu proberen onder compensatie uit te komen met leugens en een incassoburo dat op on wettelijke grond is ingeschakeld als je nog in de 14 dagen bedenktijd zit vlucht en doe jezelf een plezier en neem geen tele2

Het beste wat je dan kan doen is even de klantenservice bellen. Dan kunnen we namelijk even dingen nakijken en een monteur / expert sturen.

Ok, dat zal ik dan t.z.t. eens gaan doen :) bedankt!

Kennelijk is de waarheid moeilijk voor tele2 dat het bericht werd verwijderd maat het is gewoon de waarheid na een jaar werkt nog niks naar behoren en redelijkerwijs te stellen eisen en nu proberen onder compensatie uit te komen met leugens en een incassoburo dat op on wettelijke grond is ingeschakeld als je nog in de 14 dagen bedenktijd zit vlucht en doe jezelf een plezier en neem geen tele2

Ik stel het op prijs als je je frustraties voortaan in je eigen topics uit en dit topic niet verder vervuild. Je commentaar voegt niets toe aan de hulpvraag die ik heb gesteld.