vraag

Internet valt steeds weg

• Is lekker bezig
  • 5 reacties
Mijn Tele2 modem valt voortdurend weg.
Dit is wel vaker zo maar sinds vanmiddag blijft de verbinding niet een minuut stabiel. Ik heb al gekeken of er onderhoud is en of de kabels goed zitten. Een tijdje uit stroom eraf en weer aan geeft ook geen succes.
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Ik zie inderdaad wel wat fouten op de lijn. Wanneer heb je de modem voor het laatste gereset? Waar heb je de modem aangesloten (denk aan de woonkamer of meterkast).
Ik had sinds gisteravond een stabiele verbinding zo leek het maar nu is het probleem weer terug.

Wat bedoel je met resetten, uit- en aanzetten of kan ik nog wat anders doen? Want dat eerste heb ik regelmatig geprobeerd.
Modem staat in de woonkamer trouwens.
Dankje voor reageren. Elke hulp is welkom.
Reputatie 7
Badge +4
Woonkamer is waarschijnlijk niet het ISRA punt. Dat zit waarschijnlijk in de meterkast en daar aangesloten geeft het een snellere en stabielere verbinding.
Even voor de uitleg:
Het is een 3laags appartementengebouw met de meterkast op begane grond. Iedere woning heeft eigen telefoonpunt binnenshuis.
De modem reset heb ik gevonden en uitgevoerd. Blijft onstabiel.
Gisteravond hele avond geen internet. Pas laat ging hij het opeens weer doen en bleef tot nu toe aan. Ben benieuwd wat vanavond brengt.
Reputatie 5
Badge +3
Wat ik kan doen is een ticket doorsturen naar KPN. Die kunnen op afstand de lijn controleren en indien ze bij je langs moeten komen sturen ze je binnen 1 werkdag een sms om een afspraak te maken. Zou je hiervoor wel het volgende in een privébericht kunnen sturen: Je naam, volledig adres, geboortedatum en contact 06 nummer? Dit kan je sturen in een privébericht

Hier stuur je een privébericht naar Jasper
Makom schreef:

Mijn Tele2 modem valt voortdurend weg.
Dit is wel vaker zo maar sinds vanmiddag blijft de verbinding niet een minuut stabiel. Ik heb al gekeken of er onderhoud is en of de kabels goed zitten. Een tijdje uit stroom eraf en weer aan geeft ook geen succes.

Ik heb wekenlang met hetzelfde probleem te maken gehad. Telkens, en op kennelijk willekeurige momenten, viel de IP verbinding met de tele2 server weg. Soms slechts voor een minuut maar ook regelmatig veel langere gedurende welke tijd het DSL LEDje dan weer langzaam, dan weer snel knipperde en het internet LEDje doofde. Het LAN LEDje bleef echter knipperen hetgeen betekend dat er data verkeer plaatsvond hetgeen door mijn poortmonitor bevestigt werd. Het was alleen geen IP4 protocol. Het was éénrichtingsverkeer en het werd duidelijk dat er data vanuit mijn computer naar een omgeleid adres werd gestuurd en ik verdenk één van de Amerikaanse inlichtingendiensten ervan mijn data te stelen. Ik kon geen andere zinnige verklaring bedenken.
Toen, en exact nadat ik gedreigd had mijn abonnement op te zeggen deed het euvel zich plotseling niet langer meer voor. Binnen één kwartier ongeveer. Gedurende de daarop volgende drie dagen lang kon ik ongestoord surfen tot het allemaal weer van voren af aan begon en de verbinding weer regelmatig wegviel of werd omgeleid.
Voor mij was dit de druppel en ik besloot drie weken geleden mijn abonnement definitief op te zeggen en voorwaar, nadat ik dit gedaan had werkte het het plotseling allemaal weer probleemloos. In ieder geval tot nu toe.

Hoe dan ook, ik sta nu dus weer in dubio of ik de opzegging toch maar weer zal annuleren of juist niet. Ik ben namelijk bang dat wanneer ik annuleer het allemaal weer vrolijk van voren af aan zal beginnen.

Groeten van een besluiteloze gozer in Utrecht...

.
eric schreef:

Woonkamer is waarschijnlijk niet het ISRA punt. Dat zit waarschijnlijk in de meterkast en daar aangesloten geeft het een snellere en stabielere verbinding.

Waar staat ISRA voor, Eric?
InfraStructuur RandApparatuur zegt Google
Ik heb sinds deze week ook hetzelfde probleem, soms is de verbinding er heel even uit en dan duurt het weer langer.
Zo te lezen hier lijkt het mij meer een probleem bij Tele2 zelf ipv bij de mensen thuis als meerderen er last van hebben.....
Echt super irritant is het wel !!
Bij ons ook hetzelfde probleem. Internet valt elke keer weg.
Reputatie 7
Badge +5
Iedereen die inhaakt op de topicstarter zijn probleem kan beter zelf een topic starten, zo wordt je sneller geholpen.
Reputatie 5
Badge +3
Cypher schreef:

Iedereen die inhaakt op de topicstarter zijn probleem kan beter zelf een topic starten, zo wordt je sneller geholpen.

Dat klopt we vragen namelijk alleen gegevens van de topic starter als we van iedereen in dezelfde topic gegevens vragen en geven wordt het onoverzichtelijk

Hier kan je, je eigen topic starten