beantwoord

Internet valt steeds uit soms geen lampje soms rood lampje

  • 23 February 2019
  • 21 reacties
  • 805 x bekeken

Hallo.

Mijn internet valt met zeer grote regelmaat uit. Dit is iets wat de laatste maand/ anderhalve maand bijna dagelijks gebeurd. Daarmee valt ook het tv signaal uit.

Er brand bij geen internet signaal helemaal geen lampje. En dat komt terug soms binnen 1 minuut. Soms pas na 5 minuten. Ook brand er regelmatig een rood lampje bij mijn internet op de modem. Ik kan dan wel tv kijken maar heb geen internet.

Ik heb niets veranderd aan de binneninstallatie.

Kunnen jullie mij helpen wat dit eventueel kan zijn of het zelfs oplossen.
Mvg Richard
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 4 March 2019, 09:30

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +8
Probeer met een reset. Als dat niet helpt dan maandag morgen helpdesk bellen.
Pfff. Ik heb weer geen internet.... lampje van internet brand weer. Ik kan wel af en aan tv kijken. Maar die valt ook om de zxoveel tijd uit. Het lijkt trouwens wel of het meer in de avond voorkomt... soms ook overdag. Ik heb het een week in de gaten gehouden... ik heb sinds mijn originele bericht. 28 keer geen onternet gehad. Met tussen de 5 min en soms ook 2.5 uur.... ik heb meermaals de stekker er voor 30 sec uitgehad. Ook meermaals de modem gereset..
. Ik word hier gewoon niet goed van....

Pffffff. LOS DIT OP!!!!
Reputatie 5
Hé Richard,

Vervelend dat je zo veel storingen hebt, ik begrijp dat je dit erg graag opgelost wil hebben. Je geeft aan dat een reset niet geholpen heeft zoals theocoppes heeft aangeraden, heb je ook al contact gehad met de klantenservice? en zo ja wat is daar besproken?

Zo niet dan wil ik je bij deze vragen hoe je modem hebt aangesloten, zou je antwoord kunnen geven op het volgende?

- Waar zit het hoofdaansluitpunt van KPN (woonakmer/hal/meterkast/kelder)?
- Hoe lang is de kabel van het modem naar dit hoofdaansluitpunt?
- Heb je een spliter, aansluitdoosje, kroonsteentjes aangesloten tussen het modem en het hoofdaansluitpunt?
- Is de kabel van het modem naar het hoofdaansluitpunt rond of plat?

Ik hoor het graag!

Groet, Kevin

Pffffff. LOS DIT OP!!!!
Erg jammer dat je op deze manier je bericht afsluit, is dat nou echt nodig?
@Kevin van Tele2

hallo Kevin,

ik heb net iemand van de helpdesk aan de lijn gehad, we hebben e.e.a. nagekeken op afstand, hij heeft geconstateerd dat het modem in orde zou moeten zijn. ook heb ik aangegeven dat de binnenbekabeling de bekabeling is die bijgeleverd was. (ronde) het aansluitpunt zit in de woonkamer (zie de foto`s )

hij heeft ook een test gedaan om de verbinding te controleren en daar schijnt het probleem te liggen, hij heeft een verzoek naar KPN gedaan? om de bekabeling/verbinding in de centrale na te kijken. en als het niet daar ligt een monteur aan te sturen.

toch bedankt voor je reactie @Kevin van Tele2. en betreffende mijn laatste reactie, ik ben mijn vorige provider weggeaan vanwege alle verbindingsproblemen... dus ik denk dat mijn reactie wel kon.

mvg,

Richard
Reputatie 2
@Kevin van Tele2: Dit is een melding van 8 dagen geleden. Dan willen de emoties -begrijpelijk- nogal eens oplopen. Dat kan ik goed begrijpen ...
Ook al is schreeuwen niet toegestaan begrijp ik het wel, dat is gewoon frustratie.
Ik zou ook gefrustreerd raken als ik zoveel tijd moest spenderen aan mijn internet verbinding die zoveel kuren vertoont.

Vraagje aan @Kevin van Tele2 is de lijn al uitgemeten, waarom moet het 8 dagen duren voordat het opgepakt wordt?
Je hbt niet gevraagd of zijn klantnummer in zijn forumprofiel staat, want als deze ingevuld was dan had er naar de lijn gekeken kunnen worden voordat je de klant van alles uit laat voeren.

Edit, toen ik dit poste stonden de twee reacties er niet, nu ineens wel.
Vreemd want zolang duurt het niet voirdat ik dit (mijn reactie) poste.
Reputatie 5
@Kevin van Tele2: Dit is een melding van 8 dagen geleden. Dan willen de emoties -begrijpelijk- nogal eens oplopen. Dat kan ik goed begrijpen ...

Vraagje aan @Kevin van Tele2 is de lijn al uitgemeten, waarom moet het 8 dagen duren voordat het opgepakt wordt?
Je hbt niet gevraagd of zijn klantnummer in zijn forumprofiel staat, want als deze ingevuld was dan had er naar de lijn gekeken kunnen worden voordat je de klant van alles uit laat voeren.


Klopt, een melding van 8 dagen geleden, maar er was al een reactie gegeven door theocoppes met een mogelijke oplossing, dat hij al 8 dagen wacht op een reactie gaat dus niet helemaal op.

Rvd11t had al omschreven wat er gebeurd met de lampjes op het modem in zijn eerste reactie, dit kan komen door het modem waardoor een reset een goede eerst oplossing is. Als een reboot niet helpt dan moeten we dus verder kijken, de lampjes geven al aan dat er een onderbreking is van het signaal, een meting doen om te bevestigen wat we al weten heeft dan geen meerwaarde - we weten al dat het gebeurd. De vraag is dan waar het door kan komen en de grootste oorzaak is een storing in de binnenbekabeling van het modem naar het ISRA punt, dit moet dus eerst uitgesloten worden. Zodra dit uitgesloten is kunnen we verdere stappen ondernemen om bijvoorbeeld oorzaken in het KPN netwerk te onderzoeken.

Edit, toen ik dit poste stonden de twee reacties er niet, nu ineens wel.
Vreemd want zolang duurt het niet voirdat ik dit (mijn reactie) poste.


Er waren wat hiccups met het plaatsen van berichten waardoor er blijkbaar ook vertraging in kan zitten, Insided was hier in elk geval van op de hoogte en mogelijk is het al opgelost.

@Rvd11t Als dit het enige aansluitpunt in je woning is dan kunnen we er vanuit gaan dat dit in orde is en is het afwachten todat KPN contact met je opneemt voor een onderzoek van de verbinding buitenshuis. Ik hoor graag van je hoe dit verloopt!

Groet, Kevin
Laaaaaag dat dacht ik al, begon al een beetje aan mijzelf te twijfelen (maar niet heus ;o)

@Kevin van Tele2 bedankt voor de uitleg.
Reputatie 2
@Kevin van Tele2: “Insided was hier in elk geval van op de hoogte ...”
Over welk geheim genootschap van Tele2 gaat het hier toch? Dit is nu al de 2e keer dat ik hier van hoor ...
Kijk zelf maar, dan weet jij het ook.

https://www.insided.com/product
Reputatie 5
Indien de hint van Cypher niet genoeg was: Insided is bedrijf achter het Tele2 forum. Als je goed rondspeurt op het forum dan zul je het ook zien staan
Reputatie 2
Maar wat heeft dat inhoudelijk met dit Tele2 Forum te maken dan?
1. Een topic is verhuisd naar Insided (waar Tele2 klanten geen toegang tot hebben),
2. Gelukkig was Insided op de hoogte (en dan?).

Als klant van Tele2: wat moet ik daarmee?
(dat rijmt)
Ik hou niet van hintspelletjes en ben geen speurhond trouwens.
Reputatie 2
Intussen (al dagenlang):
@Rvd11t: “Internet valt steeds uit soms geen lampje soms rood lampje”
Al dagen lang. Wat gaat Insided dan voor hem betekenen?
@BovensteSteen draaf niet zo door, Kevin heeft het over lag op het Forum en Insided is daar verantwoordelijk voor.
Het heeft totaal niets met de vraag van de TS te maken.
Insided is de webhost van het Forum.
Reputatie 2
Kort van geheugen?
1. Ons topic over e-mail is naar Insided verdwenen.
2. En als Insided nix met dit topic hier te maken heeft waarom noemt Kevin Insided dan hier?
Ik heb ze allang gevonden, nu jij nog.
Eens kijken hoe inventief jij bent 😉
Reputatie 2
Nee (en ik ga mijzelf niet herhalen over kinderachtige spelletjes zoals hints en verstoppertje).
Zoekplaatje om te vinden op deze website:


Kijk helemaal rechtsomder
Reputatie 5
Maar wat heeft dat inhoudelijk met dit Tele2 Forum te maken dan?

Niets, dit was een reactie op een off-topic vraag van Cypher waarom zijn post vertraag waren.


Ik hou niet van hintspelletjes en ben geen speurhond trouwens.


Dat geeft niet. Ik heb je al verteld dat Insided het bedrijf achter het Tele2 forum en als je meer over het bedrijf wil weten dan kun je naar de link van Cypher kijken. Als je hier meer vragen over hebt maak dan een nieuw topic aan maar ga hier niet verder over door in het topic van Rvd11t, dit heeft namelijk niets met zijn klacht te maken.
Reputatie 5
Hé Richard,

We hebben niets meer van je vernomen, betekent dit dat het probleem is opgelost?
Reputatie 5
Omdat ik niets meer vernomen heb ga ik het topic bij deze op slot zetten

Klik hier voor een nieuw topic