vraag

Internet snelheid te traag

• 30 april 2020
  • 8 reacties
  • 201 x bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb mijn Tele2 abonnement aangesloten in 2014 en die abonnement was tot 20mbps.

Sind een jaar of twee is haalt mijn internet snelheid géén eens 10mbps.

Ik heb 3 maanden geleden een nieuwe internet router gekregen omdat mijn oude te oud was. 

Wat moet ik doen om het snelheid te verbeteren?

Of wat kunnen jullie doen om mij te helpen?

Met vriendelijke groet,

Mariusz 

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Meet je dit over WiFi of met een pc/laptop aangesloten met een kabel op het modem? Probeer met een kabel te meten wat de snelheid is, dan weet je of je internet snelheid naar buiten toe trager is of de WiFi binnen.

Ik het gisteren een game gedownload eerst zonder kabel en het maximale snelheid was 1,5mbps.

toen deed ik  het met de kabel in laptop en de maximale snelheid was nog steeds 1,5mbps.

Reputatie 7
Badge +1

In dat geval kan de klantenservice de snelheid van je modem uitlezen en kijken of het modem niet teveel fouten in de verbinding laat zien. Afhankelijk daarvan zal samen met jou gekeken worden naar de modem opstelling, de kabels en eventueel het modem vervangen worden of een monteur aangestuurd worden.

Denk aan het verschil tussen Mb (megabit) en MB (megabyte)  1MB is ongeveer 8 Mb !

Reputatie 7
Badge +5

Megabyte wordt gebruikt om geheugen ruimte mee aan te geven, Megabit voor de snelheid van je internet verbinding. 

Megabyte wordt gebruikt om geheugen ruimte mee aan te geven, Megabit voor de snelheid van je internet verbinding. 

Dat is niet helemaal waar. Ik had vorig jaar een programma (NetrWorx) dat continue de het aantal MB/s weergaf dat over de verbinding liep. Dat was bij mij maximaal 1,2 MB/s dus ca. 10 Mb/s.

Reputatie 7
Badge +1

Topic gaat gewoon over een DSL light abonnement, dus TOT 20Mbps. Topicstarter schrijft mbps maar in dit geval lijkt het vrij duidelijk wat wordt bedoeld.

Reputatie 5
Badge +2

Hé Mariusz,

Heb je al gebeld met de klantenservice en zo ja hebben ze een oplossing kunnen bieden? Ik hoor het graag!

Reageer