beantwoord

internet snelheid geen 20Mb/s

• 3 juli 2016
  • 5 reacties
  • 300 x bekeken

Beste Tele2,

Ik heb nu een aantal maanden internet via tele2, maar wat we opvalt is dat de internetsnelheid en upload snelheid nog wel wat langzamer is dan dat ik had gehoopt.

Ik heb een simpel basic abonnement met TV maar de snelheid komt niet hoger dan 13Mbps en 0.8Mbps en een ping latency van >30ms wat ook erg langzaam is.
Geprobeerd met TV uit en met een directe kabel maar ook via wifi dezelfde resultaten.

Zijn er nog mogelijke verbeteringen die ik kan aanbrengen om de lijn beter te krijgen? Er zit geen splitter tussen alleen een simpele aansluitbox met een kort kabeltje naar het modem.

volgens het modem is de lijnrate:
Line Rate - Upstream (Kbps): 1020
Line Rate - Downstream (Kbps): 15323

Ik hoor graag of jullie nog wat kunnen tweaken.
icon

Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 3 juli 2016, 12:07

Hey gastelaars,

Aangezien je mij je gegevens al had gestuurd heb ik hier ook gelijk even naar gekeken. Ik zie dat we je bij de aanvraag ook geïnformeerd hebben over deze snelheid:

Wanneer ik de FPI check van KPN doe zie ik dat het volgende mogelijk is op jouw adres:

Je neemt op dit moment een ADSL verbinding af, dus het ziet er niet naar uit dat dit versneld kan worden. Dan zou je echt moeten denken aan een upgrade van je pakket (VDSL).

Mocht je nog andere vragen hebben hoor ik dat graag!
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Badge +4
Hey gastelaars,

Aangezien je mij je gegevens al had gestuurd heb ik hier ook gelijk even naar gekeken. Ik zie dat we je bij de aanvraag ook geïnformeerd hebben over deze snelheid:

Wanneer ik de FPI check van KPN doe zie ik dat het volgende mogelijk is op jouw adres:

Je neemt op dit moment een ADSL verbinding af, dus het ziet er niet naar uit dat dit versneld kan worden. Dan zou je echt moeten denken aan een upgrade van je pakket (VDSL).

Mocht je nog andere vragen hebben hoor ik dat graag!

Hoi Maurice,

Bedankt voor het controleren van de lijn. Is de upload snelheid dan ook meteen zo langzaam dat is wel erg jammer. ik zal dan toch gaan overwegen een duurdere abo te nemen.

grt Ewout
Badge +4
De upload is maximaal 1 Mbps. Mocht je hieronder komen zou ik je aansluiting even nakijken. Het kan dan dat de afstand tussen IS/RA en je router langer is dan 2 meter. Waar zit je modem nu aangesloten en hoe ziet je IS/RA eruit? Kan het bijvoorbeeld zijn dat deze is doorgertrokken vanaf het originele aansluitpunt?
Bedankt voor je snelle reacties.
Ik haal inderdaad bijna de 1mbps upload.
Badge +4
Ja graag gedaan! Heb je nog andere vragen voor me op het moment?