vraag

Internet snelheid

Hallo allemaal ik ben er nu achter waarom het gaat zoals het gaat.
Dit wil ik graag met de wereld delen.
Log ik in om 12 in de middag dan heb ik snelheid van 9,2 mb en dat is prima.
Begrijp me goed ik neem alleen internet light af van Tele2.
maar in de avond gaat mijn snelheid naar beneden richting 6 mb 5 mb en zelfs tot 0,5 mb en ik me maar afvragen
hoe is dit toch mogelijk.Dus ik zoeken en ja hoor ik heb het gevonden wat het probleem is.

Omdat de hoeveelheid beschikbare bandbreedte een schaars goed is, geeft Tele2 bij congestie voorrang aan tijdkritisch verkeer boven minder tijdkritisch verkeer.
Zo krijgt de IP-telefonie en het IP televisie verkeer van Tele2 binnen het netwerk van Tele2 voorrang om de juiste kwaliteit voor deze tijdkritische diensten
te kunnen garanderen.

Het G$ netwerk van ....

m.a.w. de alleen internet afnemer wordt dus gediscrimineerd omdat mensen die bellen en tv kijken voorrang krijgen en de alleen internet gebruiker dus wordt gediscrimineerd en dat alleen omdat Tele2 te veel abonnementen heeft verstrekt waardoor ze de mensen die het minst betalen benadelen en dat is echt zeer onterecht.
Zo dat iedere alleen internet gebruiker die normaal 9,2 mb krijgt voor zijn 22 euro nu 25 euro wordt afgeknepen omdat door teveel gebruikers ze niet de internet snelheid meer kunnen waarborgen.
De oplossing is simpel maar het geld maakt corrupt waardoor ze teveel klanten hebben die ze dus niet kunnen bedienen en dat is een schande.
Dus nu weet iedereen die alleen internet afneemt waarom jouw snelheid die 9,2 mb is ineens 6 5 4 3 2 1 0,5 wordt
maar gewoon de volle mep betalen.
mijn contract loopt af 13-7-2018 het is voor mij de tijd dat ik op zoek ga naar een provider die me wel gewoon constant 9,2 mb geeft op mijn adsl lijntje met de zekerheid dat ik dat ook daadwerkelijk krijg voor mijn 25 euro want dat is de nieuwe internet light prijs die je moet betalen als je bij Tele2 zit.
Zodat iedereen weet hoe het zit je hebt een vrije wil en hij die verstandig is weet nu hoe je het probleem kunt oplossen.
met vriendelijke groeten

de alleen internet afnemer

18 Reacties

Reputatie 3
Badge +1
Hallo,

Het verhaal is niet geheel correct 🙂

Tv, internet en telefonie hebben allemaal een eigen pad.. En ondervinden geen hinder van elkaar! Dus als internet gebruiker zal je nooit last ervaren van de andere paden.
Wat wel zo zou kunnen zijn is dat er zeer veel internet gebruik is in jou regio in de avond uren.. Alleen is het zo ingedeeld dat je daar geen last van moet ervaren! Heb je daar wel last van dan kunnen wij dit uitzetten naar de core afdeling om te kijken waarom dat wel zo is.

Dus iederen die internet heeft.. klopt niet helemaal volgens jou theorie 🙂 Maar wat ik wel zie is dat er upgrades bezig zijn voor meer snelheid in de regio kan zijn dat je daardoor hinder ervaart! Vadaar dat ik ook zeg niet geheel correct.. Mijn advies zou zijn kijk is wat het effect eind volgende week is.. En anders sturen wij een notificatie uit naar onze core afdeling! Want je zou geen last moeten ondervinden... En helemaal niet van de andere paden! Hopelijk helpt dit bericht je op weg. Heb je nog andere vragen laat het mij weten 🙂
Beste mario,

Mijn advies zou zijn kijk is wat het effect eind volgende week is.. En anders sturen wij een notificatie uit naar onze core afdeling!

savonds zakt ie nog steeds terug en inderdaad ik zou geen verlies op mijn adsl lijntje moeten hebben dus laat de core afdeling maar eens kijken.
wordt dit opgelost zie ik geen reden voor vertrek bij tele2.

mvg

FGP
Hier de laatste tijd ook traag tot zeer traag Internet en af en toe zelfs een uitval van het signaal. Hier, dat is in het Friese Drachten. Zijn daar dan ook werkzaamheden toevallig?

Oan't Sjen (Tot Ziens),
Jetze
Hallo,vandaag goede vriend langs geweest die heeft eerst mijn pc helemaal gecheckt scans deep root etc mijn pc is top dus aan mijn pc ligt het niet dat ik mb verlies.
smiddags 9,2 mb maar savonds verlies ik tot dik 2 mb en dat moet aan de server liggen die het signaal levert.
Hij zei ook op jouw adsl signaal mag je helemaal geen snelheid verliezen want jij bent de enige die op die lijn zit.
Hij woont zelf ook in drachten heeft 30 mb betaald 70 euro per maand en een 10 mb pad voor televisie en 20 voor internet met zijn gezin en dat is stabiel dus wordt het verlies toch via de verbinding geregeld is 2 a 3 mb dus laat de core afdeling maar even kijken en de lijn checken dan weten we het zeker want aan mijn pc ligt het niet het verlies komt van de leverancier en ik kan niet steeds mijn modem stroom eraf en reset etc het zou een vaste lijn moeten zijn met een constante levering van 9 mb. natuurlijk kun je wel wat verlies hebben maar niet meer dan halve mb dus alleen de core afdeling kan dit checken.
Ik zit binnen 1000 meter van de centrale dus geen tot bijna geen verlies hoog uit halve mb.
Jetze check je afstand tot de centrale en zit je binnen 1000 meter moet er geen probleem zijn.
Je kunt de stroom 30 sec van de modem halen dan weer stroom erop reset de modem knopje aan de linker achter kant klein gaatje 2x drukken met dun voorwerp wel 5 min wachten tot alle lampjes weer branden en je bent gereset dan moet ie de volle band breedte geven en zo niet dan wordt de storing veroorzaakt op de lijn en dat kunnen wij niet zien.
Check je pc goeie virus scan root scan dan weet je zeker dat het niet aan je pc ligt.
We kijken het nog even aan afgelopen woensdag en donderdag ging ie zelfs naar de 0,5 mb maar de laatste dagen verlies ik in de avond uren 2 tot 3 mb en omdat het een vaste lijn is ,mijn adsl lijn ,kan niemand daar op komen dus verlies moet vanuit de centrale komen.
Laat de core afdeling het maar checken zei mijn maat en we wachten het af tot vrijdag.
Ik check elk uur mijn snelheid en als je dat doet neem wel de dichts bijzijnde server ik neem KPN Denhaag scheelt 1 tot 2 mb met amsterdam maar zelfs met KPN dik 2 mb verlies in de avond uren.
Geen paniek de core afdeling gaat het oplossen dus wacht nog een week zoals Mario adviseert.

mvg

FGP
Hoi!

Dit gaat overduidelijk niet over resetten en dergelijke, want zonder dat alles is de snelheid hier weer zoals wij dat gewend zijn. Wat ik -en zoals ik begrijp de expert die bij jou is geweest- stellen we vast dat dit te maken heeft met het verkeer tussen modem en Tele2, of in gewoon Nederlands: Internettoegang (ja, de spel-check accepteert dit woord).

Tele2 heeft het antwoord hier, denk ik.

Mijn vraag aan jou (w deskundig contact) is: wat is een centrale en hoe kan ik zie of ik daar ben?

Tenslotte: ik heb ook speedtest gedaan, maar Drachten is dichter bij Groningen (waar die test mee is gedaan) dan in Den Haag (waar jouw test is gedaan). Ik zag wel iets op de Tele2 site over werkzaamheden rondom Den Haag maar kon niets vinden over hier in Fryslan.

Oan't Moarn (Tot Morgen) zoals de SBS weerman Paulusma altijd zegt naar de rest van het land 😃

Jetze
Jetze schreef:

Hoi!

Dit gaat overduidelijk niet over resetten en dergelijke, want zonder dat alles is de snelheid hier weer zoals wij dat gewend zijn. Wat ik -en zoals ik begrijp de expert die bij jou is geweest- stellen we vast dat dit te maken heeft met het verkeer tussen modem en Tele2, of in gewoon Nederlands: Internettoegang (ja, de spel-check accepteert dit woord).

Mijn vraag aan jou (w deskundig contact) is: wat is een centrale en hoe kan ik zie of ik daar ben?

Tenslotte: ik heb ook speedtest gedaan, maar Drachten is dichter bij Groningen (waar die test mee is gedaan) dan in Den Haag (waar jouw test is gedaan). Ik zag wel iets op de Tele2 site over werkzaamheden rondom Den Haag maar kon niets vinden over hier in Fryslan.

Oan't Moarn (Tot Morgen) zoals de SBS weerman Paulusma altijd zegt naar de rest van het land 😃

Jetze

Met centrale bedoel ik de provider waarvan het internet signaal van wordt verstuurt zit je
binnen 1000 meter heb je geen verlies daar buiten gaat het snelheid kosten.
Ik ken wat oudere mensen die wonen in een buiten gebied oude koperen draad van telefoon lijn die krijgen maar 3 tot 4 mb hooguit.
Ik mag geen snelheid verliezen op mijn adsl maar dat gebeurt wel de laaste tijd maar Mario zei all werkzaamheden dus daar zal het wel aan liggen bij mij ik kijk het nog week aan check elke dag speedtest.net
das betrouwbaar vanmorgen 8,8 mb net weer gedaan 9.02 dus ik ben blij met die 9 mb zal hem om 10 uur ergens weer checken en hopelijk blijft ie constant dus werkzaamheden in Denhaag zal dat wel veroorzaken.
Ik weet genoeg Jetze het gaat je goed en mijn expert zit nu bij Ziggo kabel das nooit verlies alleen heb ik geen
70 euro per maand voor internet dus ben ik blij met Tele2 die zijn de goedkoopste aanbieder nog steeds
bij andere betaal je 28 tot 33 euro per maand.

mvg

FGP
f.g.pieters schreef:

Jetze schreef:

Hoi!

Jetze

Met centrale bedoel ik de provider waarvan het internet signaal van wordt verstuurt zit je
binnen 1000 meter heb je geen verlies daar buiten gaat het snelheid kosten.
Ik ken wat oudere mensen die wonen in een buiten gebied oude koperen draad van telefoon lijn die krijgen maar 3 tot 4 mb hooguit.
Ik mag geen snelheid verliezen op mijn adsl maar dat gebeurt wel de laaste tijd maar Mario zei all werkzaamheden dus daar zal het wel aan liggen bij mij ik kijk het nog week aan check elke dag speedtest.net
das betrouwbaar vanmorgen 8,8 mb net weer gedaan 9.02 dus ik ben blij met die 9 mb zal hem om 10 uur ergens weer checken en hopelijk blijft ie constant dus werkzaamheden in Denhaag zal dat wel veroorzaken.
Ik weet genoeg Jetze het gaat je goed en mijn expert zit nu bij Ziggo kabel das nooit verlies alleen heb ik geen
70 euro per maand voor internet dus ben ik blij met Tele2 die zijn de goedkoopste aanbieder nog steeds
bij andere betaal je 28 tot 33 euro per maand.

mvg

FGP

hij betaald 70 euro voor 250 mb via de kabel gezin 6 man dus ik ben alleen dan is 9 mb top kan ik alles mee doen k laters
Hallo allemaal 🙂

Het lijkt erop dat alles weer gewoon doet wat het moet doen.
check check check het lijkt erop dat ik gewoon nu een constante 9 mb adsl heb en dat is prima.
9,04 mb dus vandaag 8-5-2018 is er geen terug gang van mijn mb verbinding gewoon 9 mb constant zoals het
hoort te zijn.ik ben blij maar toch vraagtekens want als Tele2 werkzaamheden aan hun netwerk heeft verricht met de bedoeling het netwerk sneller te maken dan moet ik helaas bekennen dat dat in normaal 9.2 mb heb nu net 9,04 mb heb en dat terwijl ik weet dat ik bij online zat 9,8 mb kreeg wel voor de hoofdprijs van 28 euro toen der tijd en nu 9,04 mb voor 22 euro 🙂 zal straks wel 25 euro worden als ze mijn contract verlengen op 17 july 2018 toch en ik dan nog steeds goedkoper uit 🙂 rekensommetje 25 euro die ik dan moet betalen tegen 33 euro die zij vragen scheelt 8 euro per maand maal 12 = 106 euro op jaar basis en dat is toch de meevaller voor elke uitkering gerechtigtde dus mooi mee genomen ik zal ff een speed.net check doen.
yes 9.06 mb upload 0.84 en dat is prima 🙂 voor die 22 euro die ik nog steeds betaal tot 17-7-2018
Geen enkele provider kan goedkoper internet aan bieden op mijn verbinding en dat is prima 🙂
zal nu niet zingen lang zal Tele2 leven maar je begrijpt wat ik bedoel water zoekt altijd het laagste punt.
en Utrecht sponsoring is natuurlijk niet mijn ding als ADO Den Haag fan 🙂 maar goed we gaan voor de laagste prijs voor de internet aansluiting en dat kan er maar een zijn Tele2.
Ben blij met mijn 9 mb dank U wel Tele2.

mvg

FGP
Reputatie 3
Badge +1
Nou daar ben ik blij om! En voor het verlengen van je contract... daar ben je zelf bij 🙂

Je kan hem ook laten doorlopen zoals het is of je kijkt naar een aanbieding vanuit Tele2... En ja Utrecht... Ook niet mijn clubje, maar daar veranderen we niks aan hahah en je hebt altijd een voorkeur! En zo erg is het niet een clubje steunen die het toch wel goed doet 😛

Mario van Tele2
Mario van Tele2 schreef:

Nou daar ben ik blij om! En voor het verlengen van je contract... daar ben je zelf bij 🙂

Je kan hem ook laten doorlopen zoals het is of je kijkt naar een aanbieding vanuit Tele2... En ja Utrecht... Ook niet mijn clubje, maar daar veranderen we niks aan hahah en je hebt altijd een voorkeur! En zo erg is het niet een clubje steunen die het toch wel goed doet 😛

Mario van Tele2

Net speedtest gedaan en 6,7 mb vanmorgen 9,04 dus savonds loopt ie nog steeds terug wat eigenlijk niet zou mogen op mijn adsl lijn want ik ben de enige gebruiker dus leg nu eens uit hoe dat komt dat verlies van bijna 3 mb of zijn ze nog niet klaar met de werkzaamheden ?
Gisteren viel ie niet terug smorgens niet smiddags niet en savonds niet 9 mb dus vreemd waarom nu wel.
we geven niet op en ik doe net weer speedtest 8,67 ik snap er echt helemaal niks meer van vreemd en onverklaarbaar dus zeg het maar 🙂 nu 8,3 nog een keer zoekt optimale server krijg ik colocentrum 4,62 mb
dus nu weer KPN Denhaag 5.53 mb nog een keer loopt ie snel op naar 7.6 en daalt ie naar 6.02 wat betekent iets op mijn adsl lijntje pikt mb en ik wil weten wat dat is hoe dat komt.
Dit kan niet door andere gebruikers komen want die kunnen niet op mijn lijn komen ik krijg het signaal direct van de Tele2 provider dus ergens tussen de Tele2 provider en mijn adres verliest ie mb
Tele2 huurt de lijnen van KPN zoals alle providers niet KPN dus het is de zelfde lijn of ik nu bij een ander ga of blijf.Het probleem zit hem dus tussen Tele2 provider en mijn adres.
Toen ik nog bij online zat kreeg ik ineens 9.8 mb en de prijs van 16,95(instap eerste 4 maanden 10 euro)ging naar 28 euro dus het kan wel op mijn lijn 9.8 mb.
Heeft die core afdeling er al naar gekeken ?
MIjn expert heeft gezegd je moet gewoon een vaste snelheid krijgen want niemand kan op jouw lijn komen met hooguit verlies van 0.5 mb dus het probleem ligt hem tussen provider en mijn adres en ik kan er niks aan doen mijn pc is helemaal optimaal helemaal schoon dus ligt niet aan mijn apparatuur.
Lol doe ik net weer speedtest KPN Denhaag 9.04 mb 🙂 vertel jij het me maar Mario hoe kan dat toch.
Niks mis met Utrecht ook een top ploeg 🙂
nou we kijken het nog aan t/m vrijdag dan is de week voorbij en de werkzaamheden ook toch of....
Gelieve uit te zoeken waarom mijn mb fluctueren dank U

mvg

FGP
ik vrees dat het probleem nu in de omgeving van Leiden is verschoven😏 . het is een paar dagen dat we 's avonds rond 21:00 een verbindings drop van ongeveer 30 minuten ervaren. internet super traag, soms onbruikbaar. vanavond heb ik besloten de modem niet opnieuw op te starten (zoals ik gewoonlijk doe) en wacht .. de verbinding kwam vanzelf terug, ongeveer 30 minuten later. het is niet de eerste keer en dit is vervelend voor PS4-gebruikers die bezig zijn in een toernooi! wat kunnen we doen? is er een upgrade gaande in het gebied. mijn centrale is 732 m van huis .....

Dank
Heej Mario ga je nu mijn account blokkeren is echt triest dat ik niet meer gewoon via mijn email kan reageren
op de antwoorden die jij geeft ? echt het diepte punt van de service die tele2 geeft het is nu echt tijd om op zoek te gaan maar een andere internet provider Tele2 echt niet zoek naar een oplossing voor het probleem maar gewoon klanten mond dood maakt als ze kommetaar hebben over de snelheid van de INTERNET verbinding super triest het is tijd om op zoek te gaan naar de kabel Ziggo die geen verlies heeft dan maar meer euro betalen maar Tele2 suck big tine ik ga naar Ziggo de kabel betaal ik iets meer maar ben ik van de ergernis af van de gebreken van het zwarte schaap.
diep,triest Tele2 maar ik kan beter iets meer betalen voor een vastere internet verbinding dat jullie beloven.
Mij blocken op het Tele2 forum alleen omdat ik mijn mening verkondig diep triest Mario dus ik ga Ziggo kabel
geen verlies Tele2 just suck mb dat iedereen het weet !!!

FGP
Reputatie 3
Badge +1
Nou sorry hoor.. maar blokkeren??? Doe even.. Als ik je zou blokkeren had je hier niet kunnen reageren! Je account is toch actief?
Je hebt nog gereageerd in het topic zie ik!.. Om 20:13 op dat moment was ik niet aan het werk, maar waarom je nu dan zo uit je slof schiet.. geen idee? Maar blokkade nee!

Beetje moeilijk om een gesprek te voeren als je zo aanvallend reageert.. Ik heb niks verkeerd gedaan probeer je alleen te helpen!

@carlo mirra zou je je klantnummer aan je account willen toevoegen dan kan ik voor je kijken 🙂
Mario, mijn klantnum. is *aangepast door moderator*

Gr

C
Reputatie 3
Badge +1
Bedankt heb hem toegvoegd! Ik ga even voor je kijken!
Bedankt. we zitten nu midden in het probleem. ook vanavond 😤
Nu, een uurtje later, terug naar gewone snelheid. Maar nu dit is sistematisch geworden.......
Mario, voor jouw onderzoek. Nog steeds hetzelfde vanavond. 0,5 Mbs download... Belachelijk

Reageer