Internet savonds traag

Beste Tele2. Sinds een paar weken heb ik gemerkt dat mijn internet savonds vooral tussen 19:00-24:00 ontzettend traag is. Ik heb hier een paar keer over gebeld. Hier werd aangegeven dat het misschien aan de wifi signalen zou liggen. Dus hebben we samen met de klantenservice de kanalen veranderd. Wel zonder succes. Nu gebruik ik dus een bekabelde verbinding maar het probleem blijft zich nog steeds voordoen. Nu dus de vraag of jullie door de drukte en of het gebruik van een lijn die van KPN is de snelheden afknijpen in de avonduren of geforceerd worden afgeknepen. De snelheden vallen onder de 1mb waar ik normaal gesproken gemiddeld 12-15mb binnenhaal. Ik hoor graag wat jullie aan dit probleem kunnen doen.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

103 reacties

Reputatie 2
Welkom bij de club. Volgens mij hebben alle Tele2 klanten hier last van. Bij mij is het ongeveer een maandje geleden begonnen.
Yep, welkom bij de club !
Reputatie 1
NIKS.. helemaal niks kunnen ze er aan doen... of ze weigeren dat al vanaf eind oktober bij mij te doen.

overstappen op andere aanbieder
huidig contract ontbinden (in gebreke stellen)
terugvorderen abbonements geld via tele2 vergoeding.
Reputatie 1
Top dat je de moeite hebt genomen om een topic te openen. Zodoende wordt het alleen maar meer duidelijk dat er wel degelijk een probleem is...capaciteitsprobleem.
Ik denk zelf dat het probleem gewoon aan de infrastructuur. Het is toevallig dat het alleen rond een bepaald tijdstip gebeurt. Wanneer iedereen dus thuis is in de wijk en op internet en TV etc. gaat. Ik denk dat Tele2 dan achteraan moet sluiten in het rijtje aangezien zij een netwerk van KPN gebruiken. Het ergste is nog dat zij niets tegen dit probleem doen. Ze denken zeker van de klant die betaald toch wel. Als er een mogelijkheid is om hier weg te gaan voor die 3 maanden zijn verstreken van het contract dan ben ik weg.
Goed dat ik dit lees. Ik heb er ook sinds een paar weken last een hele trage verbinding tot helemaal niet meer. Ik belde gisteren overdag, toen is van alles op gemeten en antennetje van het modem gecontroleerd, 'heb je dit niet heb je dat niet' 'probeer het als het traag is met een kabel' terwijl ze dus weten waar het wel aan ligt. Wat een flauwekul! Het maakte allemaal niets uit! Om 20.50 belde weer maar ze waren al gesloten! Ik kreeg een mooi aanbod van ze, helaas, als ze hier niet snel een antwoord op hebben ben ik weg!
Hier hetzelfde probleem. Ook ongeveer een maand geleden begonnen. Ik heb op sommige momenten helemaal geen internet... draadloos is al helemaal dramatisch en via de kabel is het niet veel beter. Hopelijk wordt hier snel wat aan gedaan, anders ben ik ook weg.
Reputatie 2
Badge +2
Hoi hus3yin,

Ik wil graag controleren of jij ook een van de gedupeerden bent (van de zogeheten club). Zou je ajb een privéberichtje willen sturen met jouw NAW (Naam, Adres, Woonplaats), geboortedatum en klantnummer? Thanks!

Groet, Ciana
Hoi hus3yin,

Ik wil graag controleren of jij ook een van de gedupeerden bent (van de zogeheten club). Zou je ajb een privéberichtje willen sturen met jouw NAW (Naam, Adres, Woonplaats), geboortedatum en klantnummer? Thanks!

Groet, Ciana

Done!
Reputatie 2
Badge +2
Hee hus3yin,

Tot mijn grote spijt mag ook jij je aansluiten bij deze club. 😞 Op 18 december is er al een change uitgevoerd, bedoeld om de capaciteitsproblemen te verhelpen. Deze change heeft dit probleem helaas niet kunnen verhelpen. We zijn nog druk bezig met het onderzoek en kunnen helaas nog niet aangeven binnen welke periode we dit kunnen oplossen. Morgennacht en woensdagnacht (12-jan - 13-jan) vinden er nieuwe werkzaamheden plaats waarmee we deze problemen deels kunnen oplossen. Er wordt nog gewerkt aan een definitieve oplossing.

Zodra ik meer weet, hoor je van me!

Groetjes van Ciana
Hee hus3yin,

Tot mijn grote spijt mag ook jij je aansluiten bij deze club. 😞 Op 18 december is er al een change uitgevoerd, bedoeld om de capaciteitsproblemen te verhelpen. Deze change heeft dit probleem helaas niet kunnen verhelpen. We zijn nog druk bezig met het onderzoek en kunnen helaas nog niet aangeven binnen welke periode we dit kunnen oplossen. Morgennacht en woensdagnacht (12-jan - 13-jan) vinden er nieuwe werkzaamheden plaats waarmee we deze problemen deels kunnen oplossen. Er wordt nog gewerkt aan een definitieve oplossing.

Zodra ik meer weet, hoor je van me!

Groetjes van Ciana

Ik ben benieuwd. Het probleem doet zich al langer voor. Ik heb nog maar een paar maandjes een abonnement, dan lijkt het mij toch verstandiger om het contract kosteloos te laten ontbinden. Zo raak je geloof ik nog sneller je klanten kwijt die je al hebt en door negatieve publiciteit denk ik dat zich ook minder mensen zullen aansluiten bij Tele2.

Tegenwoordig hangt toch bijna alles van internet af, wanneer dat dus niet werkt blijft al het werk thuis liggen.
Dit zijn mijn tests van de afgelopen 2 maanden wat opgeslagen was in mijn telefoon. Het probleem doet zich dus al ruim 2 maanden voor. Hiervoor heb ik helaas niet meer tot mijn beschikking. Gisteren was het wederom weer een drama. Gewoon tot aan het internet helemaal wegviel. Ik ging even terug in de tijd dat ik met mijn 56k/b modem moest inbellen. Zelfs dat liep stabieler. Ik zit er aan te denken om gewoon over te stappen en later dan een declaratie/klachtenformulier in te vullen en dan zien we het wel. Zo lijd je alleen maar meer verlies omdat je savonds je werk niet kan uitvoeren.
Klopt!
Het gebrek aan band breedte tussen 19-23 uur bij Tele2 is niet van deze maand alleen.
Dit is begonnen eind oktober 2015.
Daarvoor, nooit last gehad met Tele2 internet. Dus Tele2 heeft iets krediet. Maar na 2 maanden ellende raakt mijn geduld op.

Dit zijn mijn tests van de afgelopen 2 maanden wat opgeslagen was in mijn telefoon. Het probleem doet zich dus al ruim 2 maanden voor. Hiervoor heb ik helaas niet meer tot mijn beschikking. Gisteren was het wederom weer een drama. Gewoon tot aan het internet helemaal wegviel. Ik ging even terug in de tijd dat ik met mijn 56k/b modem moest inbellen. Zelfs dat liep stabieler. Ik zit er aan te denken om gewoon over te stappen en later dan een declaratie/klachtenformulier in te vullen en dan zien we het wel. Zo lijd je alleen maar meer verlies omdat je savonds je werk niet kan uitvoeren.

ik heb na 9 uur s' avonds ook geen internet meer. Tegen 11 uur kan het weer. Ik kijk het tot morgen aan aangezien er werkzaamheden gepland staan, kijken of dat heeft geholpen en anders zit er niets anders op dan wat anders te zoeken.
Ziet er naar uit dat het onderhoud aan de server geholpen heeft (12-13 jan).
De hele avond dezelfde test resultaten.
Dus.....
Dus... niet te vroeg juichen.. ben benieuwd.
Reputatie 2
Badge +2
Dus... niet te vroeg juichen.. ben benieuwd.

Hee!

Het klopt dat dit inderdaad al een langere tijd speelt. Daarom ben ik erg benieuwd hoe je snelheid op dit moment is in de avonduren. Zie je al een verbetering? Zou je misschien wat nieuwe tests willen uitvoeren? Fingers crossed. :8

Groet, Ciana
De afgelopen dagen gaat het goed. Hieronder wat resultaten.
Kunnen wij nu een schadeformulier invullen?
Ook ik heb sinds 14 januari weer internet s' avonds!
Reputatie 2
Badge +2
Hi hus3yin,

Fijn dat het weer is opgelost. Je kan gebruik maken van het klachtenformulier, maar helaas kunnen we je geen vergoeding toekennen. Het is namelijk geen storing maar een capaciteitsprobleem. Sorry voor het ongemak.

Groet, Ciana
@Ciana Sinds een paar dagen is het wederom weer een drama. Benieuwd wat er nu weer is gebeurt?
Jullie hadden de oorzaak van het (capaciteits)probleem toch gevonden.

Ik kan weer bijna niets meer doen. Gaan jullie het probleem bij de wortels aanpakken of hoe zit dat?
Reputatie 2
Badge +2
Hi hu3yin,

Vervelend dat de problemen weer terug zijn 😞. Zoals ik eerder aangaf hebben de werkzaamheden de problemen deels kunnen oplossen. Maar een definitieve oplossing voor het capaciteitenprobleem is er nog niet.

Zou je misschien nieuwe foto's willen toevoegen aan dit gesprek? Ik meet (op dit moment) namelijk een downloadsnelheid van 18 Mb/s tot het modem.

Groet, Ciana
Hey Ciana,

Dat zou heel goed kunnen dat je nu 18Mb/s meet. Maar zoals de titel van dit draadje het al zegt gaat het hierbij om de snelheden die savonds bereikt worden. Ik denk dat het verstandiger is als je het rond 20:00 nog een keer probeert.

Hieronder wat testen van de afgelopen dagen.

Gisteravond wederom weer dramatisch. Kon geen TV kijken kon niet normaal iets doen op internet.
@Ciana: Maar wat ik niet begrijp is, dat jullie de oorzaak hebben gevonden. Waarom kunnen jullie het dan niet oplossen? Blijft dit zo of wordt er wel naar een oplossing gezocht?
Het werkte 2 weken goed dus was het probleem min of meer verdwenen maar nu is het weer raak.

Hieronder nog wat andere tests van de afgelopen dagen.
Reputatie 1
Het was gister avond idd dramatisch (ongeveer van 20.00 tot 23.00) Het lijkt alleen maar weer erger te worden...