vraag

Internet op tweede apparaat

• 14 augustus 2017
  • 14 reacties
  • 321 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 4 reacties
Ik heb tele 2 via de decoder op de tv. Nu wil ik ook internet op de tv ivm bijv. YouTube. De tv staat op op zolder dus de router redt dit niet?
Hoe kan ik dit fixen zodat ik en de zenders heb en de apps w.o. YouTube kam gebruiken?
Help?

Nu moet ik telkens de kabel omsteken.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Begrijp ik het goed dat je alle 4 de poorten van de modem al bereikt?
Nee?
Reputatie 5
Badge +3
Zoals ik het zie heb je een ZTE modem. Daar kun je alle 4 de LAN poorten gebruiken voor zowel internet als televisie. Dus als je een tweede kabel daar naar toe aanlegt zou het tegelijk moeten werken.
Tweede kabel aanleggen is geen optie. Past niet on de leiding.
En nu?
Reputatie 5
Badge +3
Je zou kunnen kijken naar een verbindingsset. Dan gaat het via het stroomnetwerk. Let wel op dat we dit niet ondersteunen dus als je internet daar niet stabiel mee werkt kan ik dat niet stabieler krijg.
Kan ik de kabel ook splitten. Dwz de huidige kabel middels een kastje splitsen oid?
Reputatie 5
Badge +3
Je kan het altijd proberen uiteraard. Het is alleen spijtig dat we geen externe hardware ondersteunen. Ik kan je dan ook geen garantie geven.
Baal er wel van nu ik betaal voor een decoder die niets staat te doen. Onze zoon kijkt meer YouTube als reguliere tv.
Reputatie 7
Badge +4
Zo'n splitter is best te proberen. Het zal wel een niet te lange lengte zijn...

BELNET RJ45 connector netwerk kabel splitter Ethernet splitter internet kabel splitter twee PC delen een kabel gelijktijdig
http://s.aliexpress.com/u6VJzUf6
(from AliExpress Android)
Badge +2
Kan ik de kabel ook splitten. Dwz de huidige kabel middels een kastje splitsen oid?
Er is een mogelijkheid om de kabel te splitsen in 2 x 4 aders. @cloggie heeft dit uitgebreid beschreven in dit topic, staat ergens midden in.

https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/eigen-router-achter-het-modem-plaatsen-zinvol-of-onzin-52822

Ook in jou situatie zou dit wellicht een oplossing kunnen zijn.
Reputatie 5
Badge +3
Gewoon boven een switch ertussen b.v deze.
Kan je altijd mee verder uitbreiden,..
Reputatie 7
Badge +4
Helaas Help, als je de switch ertussen zet kun je niet een tv decoder en een internet verbinding eruit halen. De decoder moet direct op het modem worden aangesloten. Er wordt hier een eigen Vlan door gemaakt.
Reputatie 5
Badge +3
Dan alleen de decoder over een poweradapter, en het internet over de switch.

Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.