beantwoord

Internet light: verkeerde abonnementskosten factuur januari?

  • 22 January 2020
  • 12 reacties
  • 269 x bekeken

Wie heeft dit nog meer?

Ik heb abo op alleen internet light. Abo kost 25 euro per maand inclusief BTW. Op de factuur van januari staat een bedrag van 25,68 en dit gaat ook geïncasseerd worden volgens de bank. Er is geen abonnementsverhoging geweest.

Ik denk dat de overgang naar T-mobile problemen oplevert, want ook de optelling IN de factuur bevat een afrondingsfout (bedrag excl. BTW + BTW is één cent minder dan totaalbedrag).

 

Wie heeft dit nog meer?

icon

Beste antwoord door eric 22 January 2020, 19:36

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +8

https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/inflatiecorrectie/

Over die afronding is hier enkele dagen geleden een topic geweest. Blijkbaar werken ze intern met meer dan twee decimalen. 

https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/inflatiecorrectie/

 

Dat is niet van toepassing. Gaat over mobiele abo’s en is ook al van een half jaar geleden dat bericht.

Bovendien is mijn abo helemaal niet gewijzigd. Geen mail, geen aankondiging en internet light staat ook nog gewoon voor 25 euro op de site, geen 25,68. Dit is een softwarefout in de overgang van Tele2 naar T-mobile dat hersteld moet worden.

Reputatie 7
Badge +12

Internet abonnementen hebben dezelfde inflatiecorrectie gehad. Ben je al mee akkoord gegaan bij het aangaan van je abonnement en is vermeld in nieuwsbrief en op de klantenservice pagina's.  Als je verlengt kun je de dan geldende prijs krijgen, in jouw situatie dus 25 euro. Maar zit je wel weer een jaar vast.

E.e.a. staat trouwens gewoon op mijn factuur uitgelegd en er staat een link naar dit  bericht.

Reputatie 7
Badge +8

Sorry, heb ik me vergist. Maar bij het vaste net hebben ze dit inmiddels ook. Ik heb er een mail voor gehad.

Kijk bij 5.1

https://cdn.tele2.nl/wp-content/uploads/2019/12/12150822/490.4871-Algemene-Voorwaarden-Mobiele-Diensten-jan-2020-WT.pdf

Internet abonnementen hebben dezelfde inflatiecorrectie gehad. Ben je al mee akkoord gegaan bij het aangaan van je abonnement en is vermeld in nieuwsbrief en op de klantenservice pagina's.  Als je verlengt kun je de dan geldende prijs krijgen, in jouw situatie dus 25 euro. Maar zit je wel weer een jaar vast.

E.e.a. staat trouwens gewoon op mijn factuur uitgelegd en er staat een link naar dit  bericht.


Ik zie het nu inderdaad onderaan de factuur staan. Heb hier geen mail over gehad (ik bewaar alles).

Omdat er ook nog een optel/afrondingsfout in de factuur zit, dacht ik - alles bij elkaar genomen - dat er iets fout was. Maar het zal inderdaad wel de inflatiecorrectie zijn. Misschien dat mensen met alleen vast internet geen mail hebben gekregen, geen idee - ik ben daar heel zorgvuldig in.

https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/inflatiecorrectie/

Over die afronding is hier enkele dagen geleden een topic geweest. Blijkbaar werken ze intern met meer dan twee decimalen. 


Ik begrijp wel hoe de fout is ontstaan, maar dit mag natuurlijk niet gebeuren. Gewoon een programmeerfoutje. :)

Wie heeft dit nog meer?

Ik heb abo op alleen internet light. Abo kost 25 euro per maand inclusief BTW. Op de factuur van januari staat een bedrag van 25,68 en dit gaat ook geïncasseerd worden volgens de bank. Er is geen abonnementsverhoging geweest.

Ik denk dat de overgang naar T-mobile problemen oplevert, want ook de optelling IN de factuur bevat een afrondingsfout (bedrag excl. BTW + BTW is één cent minder dan totaalbedrag).

 

Wie heeft dit nog meer?

bij mij van 35 euro per mnd naar 46 per mnd en ik krijg gewoon niemand die mn vraag beantwoord

 

Reputatie 7
Badge +12

Dat klinkt niet als de inflatie correctie. Er staat onderaan elke factuur een specificatie, dus hoe het bedrag tot stand is gekomen. Misschien heb je wat films gehuurd of zo? Wat zegt die specificatie voor jou?

Wie heeft dit nog meer?

Ik heb abo op alleen internet light. Abo kost 25 euro per maand inclusief BTW. Op de factuur van januari staat een bedrag van 25,68 en dit gaat ook geïncasseerd worden volgens de bank. Er is geen abonnementsverhoging geweest.

Ik denk dat de overgang naar T-mobile problemen oplevert, want ook de optelling IN de factuur bevat een afrondingsfout (bedrag excl. BTW + BTW is één cent minder dan totaalbedrag).

 

Wie heeft dit nog meer?

bij mij van 35 euro per mnd naar 46 per mnd en ik krijg gewoon niemand die mn vraag beantwoord

 


Inmiddels weet ik nu zelf hoe het zit, maar inderdaad van de Klantenservice waar ik naar had gemaild geen enkele respons gehad.

Dat klinkt niet als de inflatie correctie. Er staat onderaan elke factuur een specificatie, dus hoe het bedrag tot stand is gekomen. Misschien heb je wat films gehuurd of zo? Wat zegt die specificatie voor jou?


Internet light heb ik, daar zit geen films huren bij hoor. Je kan er wel mee streamen als je wil. ;)

De inflatiecorrectie is schijnbaar 2,7% en dat is precies het bedrag dat er meer op de factuur stond. Maar als jij een adres weet waar je voor €0,68 (of als je de andere afronding neemt €0,67) een film kan huren, dan hou ik me aanbevolen. :)

Reputatie 7
Badge +12

Er is dus een verklaring waarom het 46 euro is, daar ging het om!

Er is dus een verklaring waarom het 46 euro is, daar ging het om!

 

Ah, maar je reageerde op mijn topic. Niet rechtstreeks op het bericht van Poessie. Als je je reactie onder die van Poessie had gezet, had ik je begrepen. Poessie schreef niet eens iets over inflatiecorrectie.