beantwoord

Internet in een studentenhuis

Momenteel woon ik in een studentenhuis waar het internet wordt gedeeld met 12 anderen. Het gaat hier om een andere provider. Omdat het internet gedeeld is, is het simpelweg ontzettend langzaam. Om deze reden ben ik aan het overwegen om voor mezelf een internetabonnement bij Tele2 af te sluiten.
Mijn vraag is: is het mogelijk om zowel internet van online en van Tele2 in een huis te hebben, en zou het naast elkaar bestaan de kwaliteit van het internet beïnvloeden?

Bedankt alvast

icon Beste antwoord door jeroendemuzikant 5 februari 2016, 17:08

Als er maar 1 telefoonlijn is waar al internet van Online word afgenomen,
dan kan dit niet. Dit zou alleen kunnen als er meerdere lijnen (met eigen
huisnummer) zijn. Misschien dat je een kabelabo bij Ziggo kunt nemen?

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +4
Wauw! 12 mensen in 1 huis! Heeft je huis meerdere verdiepingen waardoor het bijvoorbeeld nummer 34 1hoog, 2 hoog en 3 hoog is? Want als het abonnement op 34 2 hoog is zou je misschien wel een abonnement kunnen afsluiten. Heb je in je huis toevallig een ISRA punt?
Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met de gratis saleslijn. Zij kunnen je hier ook nog allemaal dingen over vertellen. Dit gratis nummer is 0800-1602.
Groetjes Kiko
Reputatie 6
Badge +5
Als er maar 1 telefoonlijn is waar al internet van Online word afgenomen,
dan kan dit niet. Dit zou alleen kunnen als er meerdere lijnen (met eigen
huisnummer) zijn. Misschien dat je een kabelabo bij Ziggo kunt nemen?
Badge +5
ZIggo is inderdaad de meest simpele oplossing, als je een coax aansluiting hebt.

Als je KPN neemt wordt het gratis aangelegd voor je. Meestal doen ze dit dan op het 2e aderpaar dat apart wordt ingelast. Hebben ze bij mij thuis ook gedaan toen ik een eigen lijn wilde.

Als je Tele2 wilt moet je namelijk eerst een standaard telefoonaansluiting aanvragen bij KPN en als die is opgeleverd met telefoonnummer door Tele2 laten overnemen, probleem is alleen de hoge kosten omdat KPN dat ziet als contractbreuk en daarvoor kosten in rekening brengt plus de abonnementskosten van dat hele jaarcontract.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Marina,
Heb je nog contact opgenomen met de salesafdeling? Of ben je uiteindelijk naar de concurrent gegaan. 😉
Ik hoor het graag van je.
Groetjes Kiko
Reputatie 4
Badge +1
Marina Kroeze schreef:

Momenteel woon ik in een studentenhuis waar het internet wordt gedeeld met 12 anderen. Het gaat hier om een andere provider. Omdat het internet gedeeld is, is het simpelweg ontzettend langzaam. Om deze reden ben ik aan het overwegen om voor mezelf een internetabonnement bij Tele2 af te sluiten.
Mijn vraag is: is het mogelijk om zowel internet van online en van Tele2 in een huis te hebben, en zou het naast elkaar bestaan de kwaliteit van het internet beïnvloeden?

Bedankt alvast

Eigen ISRA punt op de kamer? Zo ja...dan is het mogelijk dat je Tele2 neemt.