beantwoord

internet blijft wegvallen

  • 2 March 2019
  • 12 reacties
  • 452 x bekeken

hallo ik zit sinds 3 weken bij tele2 internet.
sinds het begin valt het internet een paar keer per dag weg voor een paar minuten. het internet lampje gaat dan even uit. na ongeveer 2/3 minuten gaat hij weer aan.
het lijkt erger te worden en het is best wel irritant.

wat kan hier aan gedaan worden? ik heb de tips bij de klantenservice pagina al gevolgd maar die hebben niks geholpen.
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 1 April 2019, 14:47

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 5
Hé debbeltje,

Jammer om te horen dat je verbinding niet werk zoals het zou moeten, ik wil voor je kijken of we dit kunnen oplossen.

Zou je om te beginnen mij een privébericht kunnen sturen met deze info?

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin
Reputatie 5
Hé debbeltje,

Ik heb je privébericht ontvangen en zie in de meting dat er fouten op de lijn gemeten worden. Zou je daarom antwoord kunnen geven op de volgende vragen?

- Waar zit het hoofdaansluitpunt van KPN (woonkamer/hal/meterkast/kelder)?
- Hoe lang is de kabel van het modem naar dit hoofdaansluitpunt?
- Heb je een splitter, aansluitdoosje, kroonsteentjes aangesloten tussen het modem en het hoofdaansluitpunt?
- Is de kabel van het modem naar het hoofdaansluitpunt rond of plat?

Ook zie ik dat het modem nu bijna 2 uur online is, klopt het dat je het modem zelf uit en aan hebt gezet?

Groet, Kevin
Hallo Kevin,

Het hoofdaansluitpunt zit in de woonkamer,
De kabel van het modem naar het aansluitingspunt is standaard kabel die erbij geleverd was. Niet zo lang en plat dus.
Ik heb helemaal niks ertussen verder zitten
Ik heb hem niet zelf uit en aan gezet

mvg, Debbie
Reputatie 5
Als het de meegeleverde kabel is dan zou deze niet plat moeten zijn maar rond/ovaal. Weet je zeker dat het een platte kabel zoals hieronder is?



Als dat zo is dan moet er een andere kabel gebruikt worden omdat flatcables niet geschikt zijn voor het aansluiten van het modem

Daarnaast zie ik dat op jouw adres het hoofdaansluitpunt in de meterkast zit, niet in de woonkamer. Het is belangrijk dat het modem op het hoofdaansluit punt aangesloten wordt omdat we alleen vanaf dat punt een goed werkende verbinding kunnen garanderen.

Hier staat de handleiding waar je kan zien hoe het aansluitpunt er uit zou kunnen zien en hoe je het modem er op moet aansluiten

Veel succes!
het is deze kabel,


ik heb de stappen van de handleiding gelijk gevolgd toen ik het heb aangesloten.

er zit geen aansluiting in de meterkast bij mij.
Reputatie 5
Dan zal er een onderzoek via onze netwerkbeheerder KPN opgestart moeten worden. Als je akkoord bent zal ik KPN op de hoogte brengen en gaan ze kijken naar een oplossing, in de meeste gevallen krijg je binnen een dag een sms van KPN waarmee je online een afspraak kunt inplannen.

Is het mobiele nummer in je profiel het nummer dat ik naar KPN kan sturen voor de sms?

Groet, Kevin
daar ga ik zeker mee akkoord.

ja dat is het nummer wat ze mogen gebruiken.

danku voor uw hulp.

mvg, Debbie
Reputatie 5
KPN is bij deze op de hoogte, ik ga er van uit dat je vandaag of morgen een sms van KPN krijgt voor een afspraak.

Hou je mij hier op de hoogte over het verloop? Bedankt en fijne dag verder!
KPN is bij deze op de hoogte, ik ga er van uit dat je vandaag of morgen een sms van KPN krijgt voor een afspraak.

Hou je mij hier op de hoogte over het verloop? Bedankt en fijne dag verder!


hallo KPN heeft nog steeds geen contact met mij opgenomen. het probleem is er nog steeds.
Reputatie 5
KPN is bij deze op de hoogte, ik ga er van uit dat je vandaag of morgen een sms van KPN krijgt voor een afspraak.

Hou je mij hier op de hoogte over het verloop? Bedankt en fijne dag verder!


hallo KPN heeft nog steeds geen contact met mij opgenomen. het probleem is er nog steeds.


Ik heb terugkoppeling van KPN er bij gepakt en ze hebben na een meting geconstateerd dat er geen problemen in het KPN domein bevinden maar dat er een mogelijk probleem in de binnenbekabeling zit, vermoedelijk een bridged-tap met een loos stuk kabel van 14 meter er aan.

Dit zal je vast niet veel zeggen laat staan dat je dit zelf kan oplossen en wil ik een monteur van Tele2 sturen om de binnenbekabeling voor je na te kijken en zodoende het probleem op te lossen. Ik kan een monteur op werkdagen voor je inplannen waarbij je kan kiezen uit 2 verschillende tijdsblokken: Tussen 08:00 en 13:00 of tussen 12:00 en 18:00
Ik ben vandaag tot 18:00 nog in de gelegenheid een monteur voor je in te plannen en kan de monteur morgen en vrijdag nog ingepland worden. Als ik na 18:00 pas een bericht van je krijg ik dan zie ik dat pas vrijdag en zal de eerst mogelijke dag de maandag na het weekend worden waarop de monteur ingepland kan worden.

Groet, Kevin


Ik heb terugkoppeling van KPN er bij gepakt en ze hebben na een meting geconstateerd dat er geen problemen in het KPN domein bevinden maar dat er een mogelijk probleem in de binnenbekabeling zit, vermoedelijk een bridged-tap met een loos stuk kabel van 14 meter er aan.

Dit zal je vast niet veel zeggen laat staan dat je dit zelf kan oplossen en wil ik een monteur van Tele2 sturen om de binnenbekabeling voor je na te kijken en zodoende het probleem op te lossen. Ik kan een monteur op werkdagen voor je inplannen waarbij je kan kiezen uit 2 verschillende tijdsblokken: Tussen 08:00 en 13:00 of tussen 12:00 en 18:00
Ik ben vandaag tot 18:00 nog in de gelegenheid een monteur voor je in te plannen en kan de monteur morgen en vrijdag nog ingepland worden. Als ik na 18:00 pas een bericht van je krijg ik dan zie ik dat pas vrijdag en zal de eerst mogelijke dag de maandag na het weekend worden waarop de monteur ingepland kan worden.

Groet, Kevin


Hallo sorry voor het late antwoord.

het tijdsblok wat mij het beste uitkomt is tussen 12 en 18 uur de dag maakt mij eigenlijk niks uit.

Groet, Debbie
Reputatie 5
Hé Debbie,

De monteur is ingeplanned voor morgen tussen 12:00 en 18:00, je hebt ook een e-mail ontvangen hierover. Hopelijk zal de monteur het voor je oplossen!

Groet, Kevin