Internet basis tot 40 OF 50 MB?

• 13 september 2015
  • 18 reacties
  • 438 x bekeken

Hallo allemaal,

Deze week heb ik het internet basis abonnement aangevraagd.
Vermeld op de site staat dat deze abonnementsvorm over een internetsnelheid tot 50 mb/s beschikt.

Vandaag ingelogd op mijn Tele2, gekeken bij mijn bestellingen en tot mijn verbazing:
Product Internet tot 40 Mb/s, internet basis.

Dit lijkt niet helemaal te kloppen, kan iemand mij hier meer over vertellen?
Alvast bedankt!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

18 reacties

Enige tijd geleden waren er twee soorten internet abonnementen: tot 20 en tot 40 Mb/s.
Momenteel bepaalt de postcodecheck welke snelheid gehaald kan worden. Ik kan b.v. kiezen 8 of 50 Mb/s.
Het kan zijn dat de bestelbevestiging nog uitgaat van de oude situatie.
Reputatie 7
Badge +5
Word weer een feest om dat goed te krijgen, handmatig veranderen is onmogelijk.
Ik kan de "snelste" oplossing wel gaan neerpennen (annuleren en opnieuw aanvragen) , je word dan alleen 2 weken later aangesloten.
Op de Tele2 manier ben je 2 maanden verder.
Badge +2
Enige tijd geleden waren er twee soorten internet abonnementen: tot 20 en tot 40 Mb/s.
Momenteel bepaalt de postcodecheck welke snelheid gehaald kan worden. Ik kan b.v. kiezen 8 of 50 Mb/s.

Het blijft een verrassing wat er uiteindelijk komt. Afgelopen januari heb ik mijn abbo vernieuwd van ADSL naar VDSL tot 40 Mb/s.

En de overgang verliep zeker voorspoedig en hoera, de snelheid was 51 Mb/s. Dit heb ik rond 3 maanden zo gehad.

Nu ben ik echter terug gezet naar 38.3 Mb/s. Wel jammer dus. 55 Mb/s is het maximum wat hier gehaald kan worden.
Glas is een utopie in deze omgeving die komt er voorlopig zeker niet.
Reputatie 7
Badge +5
Feit is, als het contract op een tot 40Mb abbo staat en er problemen komen ben jij de Sjaak.
Abonnementswijzigingen Van Tele2 vallen daar ook onder
Het begint al met de juiste aansluiting realiseren, welk knopje gaan we omzetten.
Vervolgens ben je 6 weken verder en heb je nog niets, want systeem heeft beslist dat jij een tot 40Mb pakket hebt.
Daaropvolgend moet jij eerst uit het systeem gegooid worden en de aanvraag moet opnieuw gedaan worden om het goed te krijgen.
En wederom weer 4-6 wachten.
Reputatie 5
Badge +3

In 2009 was het zelf 60Mb/s fiberspeed het TOT kwam er later achter :S
Tele2 kan beter wel met van minder genoegen nemen, ze draven helaas weer flink door,..het tot 40 abo is zelfs niet altijd serieus te nemen,..
Ook al is het de 'nieuwe' variant op Vdsl, ( Vectored VDSL2 ) kan Tele2 dit in de praktijk vaak niet leveren, de techniek moet wel aangepast worden#Dslam:?
Ik begrijp aan de hand van de reacties dat er dus een fout door het systeem is gemaakt door mijn product in te stellen op "tot 40 mb/s" in plaats van de "tot 50 mb/s" die ik op de website besteld heb. (overigens kwam de internet basis 50 mb/s bij mij naar voren aan de hand van de "postcode check")

Welke stappen kan ik nu ondernemen om dit te laten wijzigen?
Bellen naar de klantenservice?
Reputatie 7
Dat kun je uiteraard doen, maar het heeft geen zin om dit te wijzigen. Of je nu TOT 40 of TOT 50 hebt, dat maakt niet uit. Sinds het aanbieden van VDSL is het TOT 60, TOT 50, TOT 40 en nu weer TOT 50 geweest. Alleen de benaming is anders, maar de aansluiting en snelheid is precies hetzelfde.

Het aanbod is niet meer voor iedereen het zelfde. Iedereen krijgt een andere snelheid te zien a.h.v. postcode en huisnummer. Kennelijk is 40 het hoogst haalbare op jouw adres. Welke snelheid haal je nu?

Je krijgt altijd de snelheid die haalbaar is op jouw adres. De snelheid die je haalt is de snelheid die je hebt, of je nu TOT 40 of TOT 50 op je contract hebt staan.
Reputatie 7
Badge +5
Bellen en laten annuleren en gelijk aan de telefoon een nieuwe bestelling plaatsen met de juiste gegevens.
Niet handmatig laten veranderen, (dat er gezegd word, ik pas het nu wel even aan) je moet eerst UIT het systeem.
Anders kom je voor onaangename, dure, maar vooral onoplosbare verassingen te staan.
Reputatie 7
Badge +5
Dat heeft wel degelijk zin, over 6 maanden komt Tele2 op het idee om de tot 40Mb pakketten eruit te gooien.
Dan heb jij toch echt een tot 40Mb pakket en no merci.
Reputatie 7
Ok, maar dan ga je bellen en annuleren en opnieuw aanvragen en krijg je precies dezelfde aansluiting! Waarom al die moeite doen?
Reputatie 7
Ja en dan heb je een tot 40 mb-pakket..., Wat maakt dat uit? Dit is hetzelfde pakket als een tot 50-pakket of een tot 60-pakket.

Ik hebt zo'n tot 40-pakket en zie werkelijk het probleem niet, als er problemen zijn wordt ik geholpen en als ik mijn abbo wil veranderen kan dat ook.
Dat heeft wel degelijk zin, over 6 maanden komt Tele2 op het idee om de tot 40Mb pakketten eruit te gooien.
Dan heb jij toch echt een tot 40Mb pakket en no merci.
Bedankt voor jullie reactie.

Het roept als nieuwe klant vraagtekens op als je een postcode chek doet, er een abonnementsvorm van internet basis, tot 50 mb/s naar voren komt, je dat besteld en vervolgens bij je producten ziet dat je product "internet basis tot 40 mb/s is".

Ik zal met de klantenservice bellen om het bovenstaande te bespreken.
Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden.
Reputatie 7
Dan zal 40 MB het maximaal haalbare zijn op je adres. Dus blijft de vraag: Welke snelheid haal je nu?

Op zich kan dat vreemd overkomen, aan de andere kant werd vroeger aan iedereen TOT 20 of TOT 50 aangeboden en dan was de snelheid afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. Nu wordt er dus gelijk al een redelijk exacte inschatting van de snelheid gegeven.

Ik denk dan ook dat er vroeger méér vraagtekens waren dan nu!
Het roept als nieuwe klant vraagtekens op als je een postcode check doet, er een abonnementsvorm van internet basis, tot 50 mb/s naar voren komt, je dat besteld en vervolgens bij je producten ziet dat je product "internet basis tot 40 mb/s is".
Badge +5

Het blijft een verrassing wat er uiteindelijk komt. Afgelopen januari heb ik mijn abbo vernieuwd van ADSL naar VDSL tot 40 Mb/s.

En de overgang verliep zeker voorspoedig en hoera, de snelheid was 51 Mb/s. Dit heb ik rond 3 maanden zo gehad.

Nu ben ik echter terug gezet naar 38.3 Mb/s. Wel jammer dus. 55 Mb/s is het maximum wat hier gehaald kan worden.
Glas is een utopie in deze omgeving die komt er voorlopig zeker niet.

Weet je zeker dat je teruggezet bent? Want ik weet dat op het KPN netwerk DLM draait voor verbindingen op 1 lijn.
Deze functie kijkt of je verbinding stabiel blijft, en zo niet dan traint je modem steeds lager in totdat deze wel stabiel blijft.
na tijdje wordt weer een poging gedaan om hoger in te trainen.
Een bijkomend effect kan zijn dat je weken of maanden op die lagere snelheid gehouden wordt omdat hoger intrainen van het modem niet stabiel genoeg blijft bijvoorbeeld. Soms blijft het ook wel een hangen en kun je KPN bellen om te resetten.
Ik weet niet of Tele2 deze DLM techniek van KPN ook gebruikt op VDSL ( ik had adsl bij Tele2) want het is hetzelfde netwerk, maar ze hebben wel hun eigen modems etc.
Is een idee om dit eens na te vragen.

Persoonlijk heb ik Pair bonding bij KPN en dan is DLM uitgeschakeld omdat het modem zelf stabiliteit waarborgt.
Reputatie 5
Badge +3
Nee, Tele2 gebruikt een 'andere' techniek als KPN,
Bij de tv-diensten van KPN wordt de bandbreedte veel minder (zo goed als niet) belast, dus blijven er meer MB's over voor een snellere verbinding, ook de modems kunnen daardoor hoger en dus stabieler ingetraind worden.
Even over pair bonding (slimme techniek) is altijd vrij lacherig gedaan daar glas alles wel even zou overnemen, deze techniek is flink in opmars en het koperen tijdperk krijgt daardoor een flinke boost.
Voor klanten waarbij het extra paar niet meer bruikbaar is, hebben helaas pech,..maar dat zijn er betrekkelijk weinig.
Zakelijk wordt dit al langer toegepast.
Badge +2
@Bas2577
Waarom de snelheid zo gezakt is kan ik je niet vertellen, dat weet ik gewoon niet. Maar ik heb er ook niks over te zeggen want ik heb een abbo tot 40 Mb/s afgesloten en dan is 38.3 Mb/s een goed resultaat zal men zeggen. (denk ik).

Misschien is er wel een actie geweest in de geest van: nu 3 maanden gratis 51 Mb/s ;)

Stabiel is de lijn in elk geval van de eerste dag tot vandaag. Maar ik zou het wel erg prettig vinden als die weer op 50 Mb/s zou gaan. En technisch is dat zeker mogelijk hier.
Badge +5
Zou wel krenterig zijn zeg om je snelheid te begrenzen tot 40 terwijl het nu wordt verkocht als tot 50.
Tja voor een 40 Mb lijn is 38.3 inderdaad niet slecht natuurlijk 🙂
Reputatie 5
Badge +3
@Gela
De Jitter en ping waardes van je verbinding zijn zeer goed te noemen!
De snelheid kan zeker opgeschroefd worden, deze getallen zie je niet vaak bij Tele2 klanten:?