beantwoord

Internet afsluiten zelfde adres

  • 23 April 2019
  • 22 reacties
  • 896 x bekeken

Beste Tele2,

Ik woon in een appartement wat in een huis zit met nog twee andere appartementen, 16B, 16B1 en 16B2. Nou krijg ik van de huisbaas te horen dat al het internet geregistreerd staat onder 16B. Daarom hebben wij bij online.nl internet afgesloten onder 16B en niet ons eigen huisnummer (16B1). Alleen nu hebben de nieuwe onderburen die op 16B wonen internet bij jullie afgesloten, waardoor jullie online hebben gecontacteerd om ons internet de annuleren. Als het goed is moet er gewoon een vrije lijn zijn en hoeft het internet niet geannuleerd te worden. Wat is nu de beste volgende stap die wij of onze buren moeten ondernemen om te zorgen dat we allebei ons internet kunnen krijgen?

Vriendelijke groet,
Thomas van der Burg
icon

Beste antwoord door Anton van Tele2 24 April 2019, 16:03

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

22 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hoi Thomas,

Ik kan me voorstellen dat je er wel een beetje van schrikt wanneer je te horen krijgt dat je contract wordt geannuleerd. Hebben jouw buren ook al contact met ons opgenomen hierover? Wanneer het op tijd is dan zouden wij het nog kunnen annuleren en opnieuw aanvragen voor je buren. Wij kunnen er dan voor zorgen dat het geleverd gaat worden op een vrij aderpaar. Het is natuurlijk vanuit hier wel lastig om dit samen met jou op te lossen in verband met de privacywet. Zou jij kunnen regelen dat je buren een bericht hierover plaatsen op het forum en dan refereren naar jouw bericht. Dan kan ik dat oppakken en even kijken hoe we dit het beste kunnen oplossen. Ik hoor dat graag.

Groeten Anton
Beste Anton,

Ik ben de desbetreffende buur. Ik heb gisteren contact gehad met jullie klantenservice, die hebben de vraag doorverwezen en ik zou daar in ongeveer 6 werkdagen iets over horen. Zou mooi zijn als het probleem zoals Thomas hierboven beschrijft inderdaad helemaal duidelijk is.

Alvast bedankt!
Sivan
Reputatie 3
Badge +5
Beste Anton,

Ik ben de desbetreffende buur. Ik heb gisteren contact gehad met jullie klantenservice, die hebben de vraag doorverwezen en ik zou daar in ongeveer 6 werkdagen iets over horen. Zou mooi zijn als het probleem zoals Thomas hierboven beschrijft inderdaad helemaal duidelijk is.

Alvast bedankt!
Sivan


Het is voor mij helemaal duidelijk en ik wil dit dan ook graag voor jullie beide goed oplossen. Stuur mij anders even een privéberichtje met de volgende gegevens.
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Geboortedatum
- Laatste vier cijfers van je IBAN nummer

Dat kan via: Privébericht naar Anton.

Groeten Anton,
Reputatie 3
Badge +5
Bedankt voor de gegevens. Ik heb het even goed nagekeken voor jullie en ik kan dit wel oplossen. @ThomasNL95 Jij hoeft je geen zorgen te maken, want er staat nog niks aangemeld bij ons. Ik kan er ook gewoon voor zorgen dat we op een vrij ader gaan leveren. Ik wil alleen even weten of jij op dit moment een goede verbinding in je huis hebt op de goede aansluiting. Ik hoor het graag.

@Sivan. Ik begrijp dat jij nu helemaal geen diensten hebt op dit moment.

Alvast bedankt voor het reageren en dan zorg ik ervoor dat het zsm wordt opgelost.

Groeten Anton
Klopt ik heb nu geen internetverbinding. Had eigenlijk 28 maart in moeten gaan, is toen uitgesteld tot 22 april. Maar werkt tot op heden niet.
Reputatie 3
Badge +5
Ik heb het bij deze opnieuw voor je aangevraagd en even een administratief trucje uitgehaald zodat het op een vrij ader wordt geleverd. Ik heb een bevestiging naar je toe gestuurd. Zou je door kunnen geven wanneer je het hebt bevestigd. Ik zorg er dan voor dat we zo snel mogelijk gaan leveren.

Groeten Anton
Ik heb bevestigd
Reputatie 3
Badge +5
Top! Ik heb er bij deze voor gezorgd dat het zo snel mogelijk wordt opgeleverd. De oplevering staat nu gepland op 03-05. Iets daarvoor ontvang je het pakket. Wanneer je vragen hebt dan hoor ik het graag.

Groeten Anton
Fijn bedankt.

Ik heb alleen al een pakket met router en alles liggen, kan ik die niet gewoon gebruiken?
Reputatie 3
Badge +5
Het beste is om die terug te sturen en de apparatuur van het pakket dat ik net heb besteld aan te sluiten en te gebruiken. Dat is beter voor onze administratie. Alvast bedankt.

Groeten Anton
Hoi Anton,

Heb jij vandaag iets gedaan voor hun internet? Ons internet doet het sinds vandaag namelijk niet meer.
Ik hoor dat jullie inderdaad het tele2 internet van sivan hebben afgesloten maar er is blijkbaar toch iets mis gegaan met het gebruiken van een vrije aderpaar. Ik hoop dat dit snel opgelost kan worden.
Reputatie 3
Badge +5
Ik heb internet voor Sivan afgesloten. Tot mijn verbazing is dit al na één dag opgeleverd. Het is ontzettend balen dat jouw internet het nu niet doet, maar ik zie dat het internet en ons signaal wel is opgeleverd op het vrije aderpaar. Ik zie (systeem van KPN) dat er op jullie adres (16B) twee aansluitpunten zijn. In de meterkast en nog een ander aansluitpunt. Op deze twee aansluitpunten kunnen 3 signalen worden geleverd. Deze 3 zijn nu ook allemaal bezet. Ons signaal (van Sivan) wordt geleverd op het aansluitpunt in de meterkast op het eerste aderpaar. Deze was voordat ik het aanvroeg nog leeg.
Ik adviseer dat je dan even contact opneemt met je eigen provider.

@Sivan: Werkt je internet al? De oplevering is al wel compleet zie ik namelijk.

Ik hoor het graag.

Groeten Anton
Goed om te horen dat jullie het internet wel gewoon op een vrij aderpaar hebben geleverd. Onze modem krijgt ook wel een signaal binnen maar met een rood wereldbolletje. Zou het kunnen dat er toch iets omgewisseld is en dat wij nu het Tele2 signaal binnen krijgen en dat ons signaal op een van de andere aansluitpunten komt?

Ik snap het als jij hier geen antwoord op kan geven en vind het al buitengewoon geweldig wat jij voor ons gedaan hebt. Ik zal vanavond even kijken wat voor signaal er uit het andere aansluitpunt komt. En anders zal ik inderdaad met mijn eigen provider contant moeten opnemen.

Volgens mij moest Sivan nog wachten op zijn nieuwe modem. Of zou hij het theoretisch al werkend kunnen maken met z'n eerste opgestuurde modem?

Met vriendelijke groet,
Thomas
Reputatie 3
Badge +5
Ik weet natuurlijk niet precies hoe de modem van jouw provider zich gedragen wanneer er geen internet is. Zie je een DSL lampje oid op het modem? Deze moet altijd groen branden. Als dat zo is dan krijg je dus wel een signaal binnen. Het is goed dat je vanavond even gaat kijken of de andere punten wel op je modem werken. Het is even testen.

Het modem dat Sivan nu heeft zou ook moeten werken, maar het nieuwe modem moet wel aangesloten worden wanneer deze arriveert.

Ik hoor het graag hoe het is gegaan.

Groeten Anton
Ho Anton,

Ik heb de modem van sivan aangesloten aan ons aansluitpunt en werkend internet gekregen. Het lijkt er dus op dat jullie toch de lijn hebben gebruikt waar ons internet op zat. Op t aansluitpunt die vrij was komt helemaal geen signaal binnen.

Hoe nu verder? Wie van ons moet nu een monteur regelen? Aan de ene kant jullie aangezien jullie iets veranderd hebben maar aan de andere kant mijn provider aangezien het nu ons internet is dat verdwenen is...

Ik hoor het graag!
Reputatie 3
Badge +5
Het is wel op het vrije aderpaar geleverd. Dit is dus best wel vreemd. Ik zie dat het modem van Sivan nu online is. Staat die nu bij jouw in de kamer dan? Er moet eigenlijk even een monteur van KPN komen. Ik denk dat het beste is dat die geregeld wordt door jouw provider. Als ik hem vanuit ons regel dan keuren ze het af, omdat het signaal nu gewoon werkt. De monteur kan een aderpaar switch doen. Misschien dan het beste afspreken wanneer jullie beide thuis zijn.

Groeten Anton
Sivan's modem staat nu bij mij in de kamer inderdaad. Het internet werkt, alleen het powerlampje brand wel rood. Kan jij ook zien of het internet dat het modem ontvangt van jullie komt, of dat het ons online internet is?

Ik zal proberen een monteur te regelen! Dankjewel voor je hulp.
Reputatie 3
Badge +5
Het is niet erg dat het powerlampje rood brand. Dat is normaal voor dit modem wanneer er geen vaste telefoon op is aangesloten. Het signaal wat nu binnen komt is ons signaal, anders zou het modem geen data kunnen krijgen en zou het niet werken. Ik hoor graag hoe het is gegaan met de monteur en ben in ieder geval blij om te horen dat jullie het onderling zo hebben geregeld.

Groeten Anton
Het is niet erg dat het powerlampje rood brand. Dat is normaal voor dit modem wanneer er geen vaste telefoon op is aangesloten.

Oke goed om te horen! Het is mijn provider niet gelukt internet te leveren voor ons dus ons abonnement wordt opgezegd. We hebben onderling geregeld dat we Sivans internet samen delen :)

Bedankt voor al je hulp Anton! Hulde!
Reputatie 3
Badge +5
Wat vreemd dat ze dan besluiten om je internet op te zeggen. De KPN monteur had gewoon een aderpaar switch kunnen doen. Als jullie beiden het zo geen probleem vinden dan is dat natuurlijk ook een optie. Scheelt ook weer in de kosten. ;)

Groeten Anton
Reputatie 3
Badge +5
Wegens inactiviteit heb ik besloten dit topic te sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kan er een nieuw topic worden geopend.

Groeten Anton