beantwoord

Internet

  • 27 April 2019
  • 2 reacties
  • 268 x bekeken

Hoi.....

Ik heb een internet verbinding van Tele2 , hier gebruik ik een modem/Router voor Type tg789bvn
Nu heb ik problemen met internet verbinding , dus mijn WiFi met mobile apparaten zoals Smartfone , I-Pad ( meerdere geprobeerd )
Vraag als te blief niet of de software van deze apparaten up to date is , want deze geprobeerde apparaten zijn up to date .
Computer op het zelfde WiFi heeft nergens last van .
Internet informatie gezocht niets hier over kunnen vinden

Op heel veel plaatsen op internet hebben mensen last met Modem/Routers in een , En willen ze deze eigenlijk helemaal niet .
Waarom levert Tele2 geen WiFi Modem , minder problemen ,en dat hoeven ze maar een apparaat goed werkent te houden ( in plaats van 2 apparaten in een )
Mijn probleem is dat ik verbinding maak met als voorbeeld I-Pad een site kan aanklikken en deze wordt geladen , of een zoek opdracht , en daarna laad hij geen pagina's meer ,als ik daarna naar instellingen ga en een ander netwerk selecteer ,en even wacht Max 1 min , en daarna weer maar eigen netwerk werkt hij weer ,weer een zoek opdracht , daarna weer niet
LET OP Ik doe in deze stappen niks met wacht worden
Ik selecteer alleen andere netwerk en dan weer terug

Erg slecht apparatuur van provider , al twee weken aan het klote met deze Modem/Router

Weet iemand hier meer van.
icon

Beste antwoord door Rena Chan 27 April 2019, 13:18

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 7


Op heel veel plaatsen op internet hebben mensen last met Modem/Routers in een , En willen ze deze eigenlijk helemaal niet .
Waarom levert Tele2 geen WiFi Modem , minder problemen ,en dat hoeven ze maar een apparaat goed werkent te houden ( in plaats van 2 apparaten in een )


Ehm, volgens mij begrijp je niet helemaal goed wat je op "heel veel plaatsen op internet" gelezen hebt.

Elke provider levert een combo apparatuur. Dat is een modem, router, wifi AP, switch en VoIP in een behuizing.

Verschillende providers leveren verschillende hardware/software van hogere of lagere kwaliteit, Tele2 levert twee soort modems, eentje voor Internet light klanten, die voldoet prima voor de Internet verbinding maar heeft een verouderd WiFi standaard. Klanten van Basis en Extra krijgen andere variant modems die wat nieuwer zijn dus ook een stuk beter.

Maar je eigen thuis netwerk blijft je eigen verantwoordelijkheid, verschillende providers bieden een soort van "WiFi service" dat is niks meer dan je huis volproppen met WiFi versterkers die je WiFi snelheid naar beneden trekt, en dan betaal je ook nog maandelijks meer voor dat extra, ook al wordt het als gratis geadverteerd.

In jou geval misschien helpt het veranderen van wifi kanaal, instructies zijn hier te vinden: https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/wifi/wifi-kanaal-veranderen/

Hou rekening mee dat de antenne van een smartphone of tablet veel kleiner is dan die van een computer of laptop, en je kunt die antennes met je hand gemakkelijker blokkeren, dus op bepaalde afstanden, is niet gek dat je telefoon en tablet problemen met de verbinding krijgt terwijl je computer nog prima blijft doen
Reputatie 3
Bedankt voor het antwoord Rena!