vraag

Interne IP range aanpassen - modem instellen

• 18 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 786 x bekeken

• Durft te vragen
  • 0 reacties
LS,

Ik gebruik jullie lijn als backup.
Nu is de interne ip range hetzelfde als ons eigen netwerk en heb dus een conflict.
In ons hoofdnetwerk gebruik ik een aantal vaste IP nummers, dus lastig om deze range aan te passen.

Ik wil graag mijn huidige range op Tele2 aanpassen van 192.168.1.1 naar 192.168.2.1

kan iemand helpen? Zelf in het modem aanpassen kan helaas niet....

Mvg
Martin

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

De ip range van het Tele2 Modem is niet te wijzigen.
Badge +2
In de ZTE modem is de range wel aan te passen maar in bijvoorbeeld de Technicolor kan dat niet.
Bij de laatste zal je met een eigen router erbij moeten werken dan kun je in feite precies hetzelfde doen.
Reputatie 2
@MdeG, welkom op het Tele2 forum. Persoonlijk heb ik geen ervaring met het aanpassen van deze instelling bij een Tele2 modem. Daarom ga ik er van uit dat beide antwoorden van Cypher en Gela kloppen. Ook met een Comtrend modem zal het niet mogelijk zijn om de IP range aan te passen. Een ZTE modem zal alleen werken op een Internet Basis of Extra abonnement. Het valt mij op dat deze abonnementen op het adres waarop het signaal is geleverd niet mogelijk is.

Gebruik je dit abonnement trouwens voor zakelijke doeleinden?
Badge +2
Ter info een afbeelding uit de ZTE van de DHCP aanpassing.

En ondanks dat het mogelijk is gebruik ik ook een eigen router er achter. Heeft gewoon meer mogelijkheden.
Reputatie 2
Topic gesloten na inactiviteit