beantwoord

Intern IP adres wijzigen

• 14 november 2017
  • 5 reacties
  • 859 x bekeken

Hallo,

Ik heb een 'MediaAccess TG789bvn' en voor de VPN-verbinding naar mijn werk heb ik een ander intern IP-adres nodig. Bij vorige routers kon ik dit eenvoudig zelf aanpassen door in te loggen in de router, maar dit kan niet? Kan Tele2-klantenservice me hier mee helpen?

De IP-range van de INTERNE netwerk moet je gewoon aan kunnen passen, dit slaat nergens op.

Groet,
Bart
icon

Beste antwoord door Jasper van Tele2 16 november 2017, 12:15

Zoals aangegeven ondersteunen we het niet. Dus als je vragen hebt kan ik je niet helpen en collega's kunnen je hier niet mee helpen

Maar bij een technicolor zou je als je ingelogd bent in het modem het internet netwerk ip kunnen aanpassen. Dit doe je door het volgende te doen.

• Log in het modem.
  • Ga naar home network
  • Klik Interfaces
  • Klik op LocalNetwork (in het blauw)
  • Klik op configure

Daar kan je het internet netwerk ip reeks aanpassen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Helaas ondersteunen we dit inderdaad niet op de klantenservice. Maar mogelijk heeft een andere klant een mogelijkheid gevonden.
Helaas ondersteunen we dit inderdaad niet op de klantenservice. Maar mogelijk heeft een andere klant een mogelijkheid gevonden.

Jasper,

Bedankt voor de reactie! Dan zou ik wel aanraden om dit eens mee te nemen naar de technische afdeling o.i.d. Het is helemaal geen gek verzoek / gekke vraag ;-)

Waar kan ik de mogelijke oplossing vinden?

Groeten,
Bart
Badge +2
Helaas, de DHCP in de router van de Technicolor kun je niet uitzetten dat is een vast gegeven. Wat je wel kan doen is het gekozen ip nummer vast zetten hierin en de netwerkbeheerder van de server vertellen dat je een ander nummer hebt zodat hij het kan aan passen.

Maar een veel betere oplossing is een eigen router achter het modem zetten dan heb je alle vrijheid om aan te passen wat jij nodig hebt en het werk dan vaak nog beter ook. Op zich is het een vrij kleine investering met enorm veel voordelen.

Vrijwel alle combi modem/routers van de providers zijn beperkt in de instellingen om verdwalen door de gebruikers te voorkomen. Lang niet iedereen heeft de technische kennis hiervoor in huis.
Providers leveren het signaal en de modem ( afkorting van modeleren-demoduleren) zorgt dat het een leesbaar signaal wordt. Voor de eenvoudige eindgebruiker is er nog een beetje router in gezet waarvan de wifi misschien wel het belangrijkste item is.

De duurdere providers leveren vaak wel een betere router mee, maar dan is een eigen investering in de router wel snel een stuk goedkoper voor ons.

Bijgaand een voorbeeld van mijn eigen router die nu achter de ZTE staat.
Reputatie 5
Badge +3
Zoals aangegeven ondersteunen we het niet. Dus als je vragen hebt kan ik je niet helpen en collega's kunnen je hier niet mee helpen

Maar bij een technicolor zou je als je ingelogd bent in het modem het internet netwerk ip kunnen aanpassen. Dit doe je door het volgende te doen.

• Log in het modem.
  • Ga naar home network
  • Klik Interfaces
  • Klik op LocalNetwork (in het blauw)
  • Klik op configure

Daar kan je het internet netwerk ip reeks aanpassen.
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag en groetjes,
Jasper