vraag

Instabiele wifi verbinding

  • 23 juli 2018
  • 28 reacties
  • 8692 x bekeken

Reputatie 1
inet traag en om de 5 minuten weg op mn mobiel al kort na tele2 all in one abbo. en nog steeds maar nu ook de pc. vreemd genoeg niet tezelfder tijd. meldingen als "wel netwerk maar geen internet" en "beperkte inet toegang" en om de 5 min compleet geen signaal voor soms paar minuten maar ook soms uren. en indien inet varierent van letter voor letter op het scherm, ja zooooo langzaam tot redelijk genoeg maar geen u-tube snelheid. plm 2 wken terug tele2 gebelt hierover alsook dat tv al vanaf begin abbo blijft resetten. ik werd op ander kanaal gezet en leek die dag te werken en iets sneller. alleen die dag helaas. voor het tv teset probleem kreeg ik een niewe tv decoder met betere voeding. kreeg het ding niet aan de praat ma naar weer bellen bleek dat ik bellen moest om de code te activeren. stond niet in handleiding. maar goed, werkt. hoewel ik al week geen tv heb gekeken dus wie weet. oude decoder doosje met voeding en kabels etc binnen gestelde termijn op 17-7-18 terug naar tele2 gepost en zou via email (die dus wel af en toe werkt) binnen 3 dagen bevestiging van ontvangst krijgen. heb poststuk bonnetje hier als bewijs. graag alsnog bevestiging van ontvangst zodat ik niet als voorheen bij opzegging upc/ziggo alsnog een foute te hoge afrekening krijg die slecht met moeite in in geld terug gave verandert kan worden. terug naar ziggo gaan en weer hele dag op monteur wachten die niet komt maar zogenaamd (niet) een gele kaart in mijn bus gedaan zou hebben maar wel rekening presenteerd? na bellen daarover was het zijn woord tegen het mijne maar hoefde ik zijn -niet- bezoek niet te betalen. ook omdat ik liever niet al mijn contacten etc weer van een ander email moet voorzien graag in orde maken. bevestiging ontvangst decoder retour en i-net svp. have a nice day 😞 ehh.. effe wacheten want geen inet, nog niet no kiddin dus knippen en plakken en stuur het later met uw goedvinden

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

28 reacties

Dat is een lange zin 😉 😉 😉
Reputatie 5
Badge +3
Begrijp ik het goed dat je de volgende dingen wil weten?
  1. Is de decoder bij ons aangekomen?
  2. Waarom valt de verbinding weg?
  3. De snelheid is te langzaam om online videos te kijken. Je zou hier graag onderzoek naar willen?
Reputatie 1
dank voor je reactie Jasper

1. graag de bevestiging ontvangst oude decoder retour ontvangen door tele2 zoals in uw brief vermeld ja
2. waarom valt de verbinding nu ook op pc steeds weg
3. nou, kan ik mee leven evt en snap ik tenminste nog
Reputatie 5
Badge +3
We hebben je decoder ontvangen. Je zal daar dan ook geen kosten voor ontvangen. Ik zie dat de verbinding weg valt. Zou je misschien eerst je modem opnieuw willen laten starten kijken of dit het probleem oplost? Indien het dan weer wegvalt hoor ik het graag dan kan ik dit namelijk terug zien en kan ik een monteur dit probleem laten uitzoeken.
Reputatie 1
Al vele malen afgelopen jaar modem ge-restart en nu ook 2x. Helpt soms voor paar minuten. Mobil en/of pc reboot idem. Laatste tel contact met tele2 was modem op ander kanaal gezet wat een dag werkte. Pc niet opniew gestart want ga duer uit nu.
Reputatie 5
Badge +3
Ik kan begrijpen dat het eerder geprobeerd is maar dit is wel een stap die KPN van ons vraagt tenminste een keer te doen. Ik hou het hier in de gaten als het bij je weg valt mag je het altijd ook laten weten. Idien ik zie dat de verbinding weg is gevallen (en niet het modem is uitgezet) zal ik meteen KPN op onderzoek uitsturen.
Reputatie 1
PC aan en 5 min inet en valt weg as usual. Wel netwerk geen inet. Mobil op dit moment wel. Rara
Reputatie 5
Badge +3
Gebruik je misschien externe hardware zoals bijvoorbeeld een eigen router
Reputatie 1
Nee gebruik ik niet. Vreemde is dat pc wel jaar inet had. Zelfde config. Mobil 10x pd resetten wel 1 jaar.
Reputatie 1
En tv moet ik nog checken, doet mn vriendin eerdaags wel 😉
Reputatie 1
25-07-2018
pc inet valt weg na 5 min.
mobil inet doet het al een dag zonder reboot.
Reputatie 5
Badge
Ik krijg sterk het idee door een persoonlijk ervaring,

Mijn probleem leek hier erg op, Zodra er ook maar iets verbinding maakte met de router viel voor veel maar niet alle apparaten de verbinding weg. Het was ook iedere keer anders, De ene keer de TV en de andere keer de wifi op de PC, ook de bekabelde PC ontkwam hier niet aan.

Het waren een aantal dingen die stoorde op ons netwerk thuis,
De buren waren van invloed. Waren ze niet thuis, amper problemen. Zodra ze thuis kwamen van werk, meteen problemen.

Ook waren er een behoorlijk aantal apparaten op het netwerk aangesloten. 4 telefoons, 2 laptops, 2 PC's waarvan 1 veel op gegamed werd, 1 tablet en 2 bewaking camera. Ook interactieve TV wat dus ook via het internet gaat. De router kon het gewoon niet aan en zodra er iets stoorde op een netwerk en dus bij het verbinden van een apparaat of het gebruik maken van het internet op meerdere apparaten was hij helemaal van slag.

Dit hebben we deels kunnen oplossen door een "homeplug" of ook wel "powerplug" genoemd te gebruiken.
Een homeplug laat het internet dan via uw elektriciteit net apparaten verbinden. Waardoor het wifi iets ontlast werd.
We hebben onze router op 5Ghz ingesteld, Dit hielp enorm om verbinding te houden, maar de snelheid was soms nog steeds waardeloos.

Dit is nu een aantal jaar geleden, en ik ben ondertussen op mijzelf gaan wonden, dus minder apparaten op het netwerk (ik gebruik best veel internet). Wat dus deels het probleem oploste, en dus goed genoeg was voor mijn ouders.

Wat u zou kunnen proberen is een extra router aan te schaffen en deze als "Extender" te gebruiken.
Routers die u van uw provider krijgt zijn niet slecht, zijn degelijke dingen zelfs. Maar een merk dat zich specialiseert in routers maakt natuurlijk routers van betere kwaltijd.

Excuses voor het boekwerk, Hoop dat u er iets aan heeft om op het goede spoor te komen,

Fijne dag nog!


Edit.
Misschien ook een idee om al uw apparaten een grondige virus check te laten doen voor de zekerheid, je weet maar nooit of er iets is binnengeslopen en misbruik maakt van uw verbinding.
Reputatie 1
Dank voor de reactie Nick

Avg checkt pc iedere dag op virus. Kan mn cisco router proberen, nu kleine usb wifi met juiste specs. 2 huistelefoons, pc en smartphone plus tv die ik nog checken moet of ie met niewe voeding niet blijft ressetten. Kan heel goed externe storing zijn inderdaad want jaren terug had upc/ziggo ook problemen met tv. Microwave ed andere kant van flat in de keuken maar zoiets kan het inderdaad zijn. Muis, printer, ektrisch bed of klok? Zal ook ptt wandcontact doos eens ach nee dat kan het niet zijn..
Reputatie 5
Badge
Dank voor de reactie Nick

Avg checkt pc iedere dag op virus. Kan mn cisco router proberen, nu kleine usb wifi met juiste specs. 2 huistelefoons, pc en smartphone plus tv die ik nog checken moet of ie met niewe voeding niet blijft ressetten. Kan heel goed externe storing zijn inderdaad want jaren terug had upc/ziggo ook problemen met tv. Microwave ed andere kant van flat in de keuken maar zoiets kan het inderdaad zijn. Muis, printer, ektrisch bed of klok? Zal ook ptt wandcontact doos eens ach nee dat kan het niet zijn..


U noemt flat in uw reactie, dus 10 tallen dan wel niet 100 tallen buren die allemaal gebruik maken van Wifi en daardoor erg kan storen. Ondanks alle isolatie wat frequenties tegen houd, met dit weer heeft iedereen alles open waardoor er dus meer interferentie is. Ik gok zomaar dat dit probleem erger is sinds de afgelopen maand?

Een ander kanaal van uw router of de router (als mogelijk) 5Ghz in stellen zou het mogelijk drastisch kunnen verbeteren.
Reputatie 1
Nee warme weer niet, tele2 telefoontje denk ik wel. Mobil blijft inet nu anderhalve dag werken maar pc valt sneller weg als dat ik emailen kan.

Misschien dat bij tele2 iemand kan zeggen wat de melding "wel netwerk maar geen inet" en "beperkte toegang" betekent? Een time-out?
Reputatie 7
Badge +5
Dat betekend dat je LAN ''thuisnetwerk'' wel werkt, maar je WAN ''internet verbinding naar buiten toe'' niet
Een time out gebeurt wanneer jou verzoek geen reactie terug krijgt, jij vraagt bv een internet pagina op maar krijgt geen verbinding/geen reactie

LAN = Local Area Netwerk (je thuis netwerk dus)
WAN = Wide area Netwerk (alles dat buiten je LAN ''thuisnetwerk'' valt, het internet dus.

Heb je last van interferentie dan kun je een router gebruiken die een sterk signaal uitzend, sterker dan bv je buren 😉
Een A/C router, maar die zijn niet goedkoop (een goede dan he)
Maar een kabel/kabels gebruiken, is nogal altijd de snelste en veiligste manier van verbinden.
En met de App WifiAnalyser kun je via bv je smartphone kijken hoe het signaal is en welke je het beste kunt kiezen.
En de 5GHz gebruiken als dat mogelijk is.
Reputatie 1
Heb nog vergulde kabels van upc waar inet goed was maar tv jaren hopeloos. LAN kabels nog in plinten maar mediamarkt zei dat tegenwoordig alleen nog wifi word gebruikt.
Moet je wel dan eerst de buurt nog plat mee krijgen blijkbaar terwijl ik vermoed dat ik gewoon slegte ontvangst heb want op inet spitsuren blijven pc en mobil altijd wegvallen.
Evengoed dank voor de tips Cypher
Reputatie 5
Badge +3
Begrijp ik het goed dat je een eigen router gebruikt? Ik zie dat je verbinding al bijna 48 uur online is en niet weg gevallen is.
Reputatie 1
Dank voor reactie. Op pc gister minder als 24hr geleden inet paar keer 5 min gewerkt. Mobil was gister avond ook weer weg gevallen. Zoals gezegt heb ik een cisco router in n laadje -ongebruikt- maar gebruik mini usb wifi stickje van mediamarkt. Kan ik op de wifi analyser app zelf kanaal wisselen zonder tele2 wachtwoord?
En als jij uitleest Jasper dat WAN al 48hr online is zal ik later nogmaals -evt met kabel etc- mn LAN checken want zonder inet.... 😫
Reputatie 7
Badge +5
Wifi analyser laat je vrije en betere kanalen zien, kanaal veranderen doe je door in te loggen in je Modem/router.

Standaard login details zijn user/user, heb je die ooit verandert en ben je deze vergeten dan kun je je Modem een Harde reset geven.
Daarna zijn de login details weer user/user.
Reputatie 5
Badge +3
Ik kan alleen zien dat het fysieke signaal niet weggevallen is. Als wifi wegvalt maar het modem verliest geen signaal kan ik dat niet zien. Dus dat kan wel verklaren dat je wifi ziet wegvallen op meerdere apparaten maar ik zie dat het 48 uur online is
Reputatie 1
IP verbonden geen internet had ik genoemd maar zie ook steeds "authenticatie probleem" wat na paar keer opniew wifi inloggen soms goed komt, vaak helpt gehele reset van mobil /pc maar soms ook niet.

Ging paar dagen iets beter maar zit nu met kabel in mn handen me af te vragen hoe dat het "authenticatie probleem" zou verhelpen ??
Reputatie 5
Badge +3
Sorry voor de late reactie. Maar ik kan helaas geen oplossing geven waarom je wifi problemen heeft. Als je wil kan ik een nieuwe modem sturen kijken of dit het probleem oplost. Maar omdat bekabelde verbinding en het signaal van de modem niet wegvalt kan ik geen andere oplossing aanbieden.
Reputatie 1
of het "authenticatie probleem" aan mijn of tele2 kant zit moet ik nog uitzoeken maar als pc stopt en vaak zelfs na reboot niet verbinden wil terwijl tegelijkertijd mobiel inet utube blijft afspelen moet het haast wel een "authenticatie probleem zijn" en geen overbezet netwerk lijkt mij toe.

als pc ook na reboot niet verbinden wil (vaak ook wel) ontdekte ik dat de 802-11N (zal ook de rest plugjes op andere poorten nog proberen) plug eruit en erin soms ook helpt.

maar dat verklaart hetzelfde probleem op mn mobil niet, die wifi zit ingebouwd.

op naar een oplossing eerdaags
Reputatie 5
Badge +3
Verwijder je ook wel eens de kabel die in het DSL poortje zit om het probleem op te lossen? Of laat je die altijd met rust ?