Instabiele DNS

• Aan het warmlopen
  • 4 reacties
Sinds enkele maanden heb ijk een smart TV.
Nu wil ik netflix kijken en krijg een blokkerig beeld. Ik heb van alles geprobeerd, harde en softe reset modem, update smart TV.reset smart TV Via kabel en wifi, nieuwe kabel
Netflix zegt dat het aan instabiele DNS ligt en zegt me dat tele 2 me een nieuw DNS nummer moet geven. Volgens Tele 2 kan dit niet
Tele 2 zegt dat ze een monteur langs kunnen sturen met het risico dat de kosten voor eigen rekening zijn als het probleem bij mij ligt

wie kan me helpen?
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 Reacties

Reputatie 2
Badge
Zoek op Wikipedia eens op wat DNS betekent, Dan zie je dat de vraag niet echt tot een oplossing gaat leiden...

Misschien moet je op tele2 of speedtest.nl snelheidscontroles doen en kijken of het daaraan kan liggen en als jet resultaat niet in overeenstemming met je abonnement is dat hier posten of over bellen.

Tele2 kan misschien, als je opbelt, wel zien of doormeten, of je verbinding stabiel is.
Beste abmg,
dank voor je reactie.
Het verhaal van de DNS komt van netflix. Die geeft aan dat de netflix app fouten in de dns doorgeeft aan netflix.
Met speedtest haal ik snelheden tot 90mbit.
Ik heb al meerdere malen met netflix, sony en tele2 gebeld, bekende kastje en muur.
Ook op google gezocht, vind ik geen oplossingen
Badge +2
Die snelheid is meer dan voldoende, maar ben je zeker dat de netwerkinstellingen in je TV goed staan?

In mijn TV kan ik ze zowel automatisch als handmatig instellen. En handmatig kan ik ook de DNS wijzigen.
Hier heb je er een paar. Zelf gebruik ik die van Comodo maar ik doe niet aan Netflix. Probeer maar wat uit.

Een oplossing voor storing is het instellen van een alternatieve DNS server. Er zijn meerdere partijen die gratis dezelfde gegevens verstrekken waaronder de bedrijven Google en Norton.
OpenDNS 208.67.222.222 208.67.220.220
Google DNS 8.8.8.8 8.8.4.4
OpenNIC 31.220.43.191 151.236.29.92
Norton 199.85.126.10 199.85.127.10
Comodo 8.26.56.26 8.20.247.20
De DNS servers voor gebruik van OpenDNS FamilyShield zijn:
• 208.67.222.123
• 208.67.220.123
Reputatie 4
Badge +3
Hoi cordia,

Heb je de suggestie van Gela al geprobeerd?
Ik hoor het graag of het al is gelukt en of je nog vragen hebt.

Groetjes Tom
ik kom er nog niet helemaal uit
op mijn tv moet ik 5 zaken instellen
ip-adres
netmasker
standaardpoort
primaire DNS
secundaire DNS
allen 4 cijferig
de DNS van Gela zijn 8 cijfers
Badge +2
Dat had ik wel wat duidelijker kunnen opschrijven.

Google: primaire DNS 8.8.8.8
secundaire DNS 8.8.4.4

Een DNS kent 4 posities, gemarkeerd door punten en tussen de punten kun je meerdere cijfers zetten.

Comodo is dan: primaire DNS 8.26.56.26
secundaire DNS 8.20.247.20
Geprobeerd, maar helaas. Soms kan ik een aflevering haarscherp bekijken, dan plotseling weer blokkerig beeld.
Badge +2
Mocht je het nog niet gedaan hebben, zet het ip nummer van de tv vast in je router dat wil ook nog wel eens helpen.

Verder kun je op zoek gaan of het in een ander apparaat wel fatsoenlijk werkt. Denk aan pc, laptop of tablet.
Werkt het daarin dan wel goed, moet het wel haast aan je tv liggen.
alles gedaan zoals boven beschreven. geen effect. sony gemaild, als ik de oplossing heb meld ik me. dank voor het meedenken