vraag

Instabiel internet na nieuw modem

• 8 juni 2020
  • 4 reacties
  • 281 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties

Sinds ik afgelopen week een nieuw (wit) modem heb ontvangen en geïnstalleerd, is mijn internet instabiel.

De snelheid verlaagt ineens drastisch of de verbinding valt tijdelijk geheel weg. Dit is zowel op de 2,4ghz als 5ghz wifi verbinding het geval. Ook bij het streamen op mijn televisie, verbonden met het modem middels een kabel van 1.5m, ervaar ik deze problemen.

Met mijn voormalig modem (zwart, die klaar staat om terug te moeten sturen) heb ik geen problemen ervaren. Ik ben dus geen tevreden klant op dit moment. Hoe kan dit het liefst z.s.m. worden verholpen?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Het snelste is de telefonische klantenservice, zij kunnen de lijn meten en controle stappen met je doornemen. Op het forum praat je primair met andere klanten. Ook Tele2 moderators lopen alle topics na maar dat gaat allemaal trager dan telefonisch. Topics worden op volgorde behandeld door de moderators.

Ik zou het erg waarderen als iemand van Tele2 hierop kan reageren. Dat instabiele internet is met het thuiswerken in de huidige tijd behoorlijk irritant. Jullie chatfunctie werkt helaas niet, omdat het te druk is...

Reputatie 5
Badge

Hey @ACS,

Welkom op de community!
Sinds je een nieuw modem hebt, werken jouw diensten niet meer goed? 
Laten we samen kijken naar een oplossing.

De snelheid van de verbinding hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren.
We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren!
Op onze website staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van jouw wifi verbeteren.

Hier staat uitleg over het optimaliseren van jouw internet in het algemeen: Internet snelheid verbeteren.

Kijk hier voor de uitleg: Wifi verbeteren. Vooral het aanpassen van het Wifi kanaal is meestal de oplossing. Hiermee versterk jij je Wifi!  
Wat betreft jouw zwarte modem, kan je deze opnieuw aansluiten? Werken jouw diensten dan beter?

Het zwarte modem is inmiddels weg, dat moest binnen bepaalde tijd van Tele2. De laatste dagen gaat het gelukkig beter met het internet. Anders kan ik nog eens een harde reset proberen. Mocht dat niet helpen, dan ga ik de klantenservice telefonisch proberen te bereiken. Dat was enige tijd geleden “vanwege drukte” überhaupt geen mogelijkheid. Echter, de positie van het modem en de situatie binnenshuis is niet gewijzigd, dus ik vind het raar dat een nieuw modem - wat een verbetering zou moeten zijn - dit soort problemen veroorzaakt.

Reageer