beantwoord

instabiel en traag internet

  • 27 March 2021
  • 2 reacties
  • 225 x bekeken

Ik heb al enkele weken last van traag en instabiel internet. Ook het tv signaal (dat via wifi adapters gaat) is instabiel. Blijft om de zoveel minuten hangen. Tot voor kort heeft het twee jaar lang perfect gewerkt en nu blijft het beeld hangen. Ook bij ZOOM enzo is het beeld traag en blijft hangen. Of dat met kabelverbinding ook zo is weet ik niet, want doe alles op wifi. Wat kan er aan de hand zijn? Heb net de kanalen aangepast, maar ze stonden al op rustige kanalen. Heb nu op lege kanalen gezet en nog steeds blijft het gebeuren. Wat te doen?

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 1 April 2021, 10:11

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Bel de klantenservice. Zij kunnen een lijnmeting doen en eventueel een monteur aansturen.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @daan.weterings,

Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen met jouw verbinding.

De sterkte van de wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren! Op onze Community staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van jouw wifi verbeteren. Kijk hier voor de uitleg: https://bit.ly/T2WifiTips. Vooral het aanpassen van het wifi kanaal is meestal de oplossing. Hiermee versterk jij je wifi. Je geeft aan dat je dit al hebt gedaan, misschien is er nog een ander ‘beter’ kanaal? Ik heb een lijnmeting voor je gedaan en de verbinding totaan jouw modem is goed, met een hoge snelheid en geen instabiliteit. Ik vermoed dat het probleem in de Wifi zit! Probeer de tips in het topic dat ik meestuurde en anders raad ik je aan om mijn collega’s van de klantenservice te bellen. Die kunnen een monteur aansturen mocht dat nodig zijn!

Als je hier vragen over hebt, stel ze gerust. De Community staat voor je klaar!