incasso

  • 8 april 2020
  • 58 reacties
  • 822 x bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

grappig om een incassokneusje te sturen terwijl jullie fout zijn ik ga zoveel ontevreden klanten zoeken met mijn advocaat als ik kan vinden en dan gaan we zoveel rechtszaken starten dat tele2 er uiteindelijk geen klant meer over heeft

 

de zaken staan er toch even anders voor dan jullie dachten na een lang prettig gesprek met een in deze zaken gespecialiseerde advocaat is mij nu duidelijk dat ik zoals ik al wist volledig in mijn recht sta met de vernietiging van de overeenkomst en de grond van vernietiging ook heeft hij even op mijn aanraden op jullie forum gekeken en ook hij stelt vast dat alle problemen die ik met de aansluiting had al jaren bestaan en nog steeds niet zijn opgelost de monteur die wel geweest is maakt eigenlijk niet uit of hij wel of niet geweest is omdat het forum aantoont dat de problemen al jaren bestaan en dat echt niet afgeschoven kan worden op de aansluiting bij mensen in huis indien er nog steeds niet akkoord word gegaan met compensatie in de vorm van kwijtschelding van de laatste 3 facturen ga ik met de advocaat facebook en twitter paginas maken om iedereen met dezelfde soort klachten die in de laatste 3 jaar een contract zijn aangegaan op te roepen zich bij een massa aanklacht wegens verkoop onder misleiding dan wel oplichting aan te sluiten en massaal al het geld over de gehele abonnementsperiode terug te vorderen

onderstaand voor iedereen een voorbeeld vernietiging van de overeenkomst mijn gegevens zijn er even vanaf gehaald maar ben je ook een ontevreden klant pas aan en stuur op bevrijd je van deze oplichters

 

[tele2]
    [wisselwerking 58]
    [1112XS Diemen]

[Spijkenisse, 24-03-2020]

Onderwerp: vernietiging overeenkomst


    Geachte heer of mevrouw,

Op [23-05-2019] sloten wij een overeenkomst. Het gaat om een [internet en t.v. abonnement] voor [42,95 p/m] euro.

Wat is het probleem?

[gebruik deze alinea bij misleiding:]
    Ik verwachtte iets anders te krijgen op basis van de informatie die u mij gaf. Ik dacht: [goedwerkende verbinding voor internet en t.v. ]. Maar uiteindelijk kreeg ik [alleen maar problemen die steeds erger worden en een aansluiting die niet geschikt is voor internet t.v. en opnemen omdat de maximale snelheid van 17mbs op mijn adres daar te laag voor is meerdere medewerkers van jullie hebben telefonisch aangegeven dat dit bekend was er is dus moedwillig een niet naar redelijkwijs te verwachten functioneerende aansluiting verkocht dit is misleiding/oplichting]. Als u mij dit vooraf had laten weten, dan had ik de overeenkomst niet gesloten.

Hoe is dit wettelijk geregeld?

Bedrijven moeten eerlijk te werk gaan als zij producten en diensten aan consumenten verkopen. Zij mogen de consument niet misleiden of agressief benaderen. Dat staat in de Wet Oneerlijke Handelspraktijken. Als de consument een overeenkomst sluit door een oneerlijke handelspraktijk, dan kan hij deze overeenkomst vernietigen. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/keurmerken.

Wat verwacht ik van u?

Omdat ik de overeenkomst sloot door een oneerlijke handelspraktijk, vernietig ik de overeenkomst. Dit betekent dat u [het product / de dienst] niet hoeft te leveren en dat ik u niets hoef te betalen.

 


    Ik verwacht dat u zo snel mogelijk na dat ik een andere provider heb gevonden stopt met het leveren van de dienst.

[voeg deze alinea toe als u al hebt betaald:]
    En ik vraag u vriendelijk om binnen [14 dagen] het bedrag van [250] euro aan mij terug te betalen. U kunt het bedrag storten op [NL61KNAB025], ten name van [j.hoppen]

Biedt u geen oplossing?

Als u de overeenkomst niet terugdraait,  ga ik met mijn klacht naar [De Geschillencommissie / de rechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag binnen twee dagen uw reactie per [of op

Met vriendelijke groet,

[j.hoppen]handtekening ontbreekt wegens automatisch versturen
----------------------------------------

 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

58 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Ik denk dat de rechter er wel in is geïnteresseerd te weten dat jij uitspreekt Tele2 kapot te willen maken, zodat hij dat kan laten meewegen in zijn oordeel.

Verder zou ik geen persoonlijke gegevens op een openbaar forum posten, dat is voer voor kwaadwillende criminelen.

er staat op legale manier moeilijk he lezen ik weet echt wel wat ik wel en niet kan maken

persoonlijke gegevens verwijderd verder is het juridisch gewoon een geldig document

er had ook geen incassokneus ingeschakeld mogen worden ik heb duidelijk aangegeven de bedragen achter te houden tot de zaak is opgelost dan mag dat niet overgedragen worden ook gijzel ik jullie apparatuur tot deze zaak is opgelost daar kunnen ook geen kosten voor in rekening gebracht worden ook ontbreekt de wettelijk verplichte 14 dagenbrief dus incassokneusje heeft al geen recht gemaakte kosten in rekening te brengen

bij uitblijven van een acceptabele oplossing gaat moederbedrijf t-mobile hier ook veel berichten en negatieve beoordelingen en reviews over krijgen

Reputatie 7
Badge +2

Feuilleton gaat verder.

Hebben we wat te lezen als we ons met pasen in quarantaine vervelen. 

Feuilleton gaat verder.

Hebben we wat te lezen als we ons met pasen in quarantaine vervelen. 


als je niks inhoudelijks te melden hebt met betrekking tot het topic reageer dan gewoon niet of ben je een nietszeggende badge aan het verdienen met inhoudsloos gezeur

Je kan ook je eigen berichten liken, dan kom je hoger op de like-ladder.

Reputatie 4
Badge +1

Heeft men u internet en tv verkocht met een te lage snelheid?

Wat is er gebeurt??

Heeft men u internet en tv verkocht met een te lage snelheid?

Wat is er gebeurt??

In het kort het verkochte pakket zou nooit werken met de maximal snelheid die tele2 op mijn adres kan leveren en zelfs hun eigen klantenservice geeft aan dat de verkoop afdeling dat had kunnen en moeten weten en het eigenlijk nooit zo verkocht had mogen worden en nu weigeren ze compensatie door te liegen dat de monteur die wel geweest is volgens hun niet geweest is 

Reputatie 7
Badge +2

Jeff vindt zichzelf het leukste. Dan krijgt hij de bonus het eerste! Moet je wel je rekening nummer doorgeven. 

Reputatie 4
Badge +1

Ze moeten gewoon geen tv Abo verkopen als de internet verbinding te traag is .

Als je bijv wilt opnemen speelt dat ook mee .

Men moet stoppen mensen tv erbij te willen verkopen ook als het net qua snelheid tegen de grens aan zit.

Eerlijk zijn anders is het vragen om problemen .

 

Kan u dan geen snellere internet krijgen bij Tele2?

 

Ze moeten gewoon geen tv Abo verkopen als de internet verbinding te traag is .

Als je bijv wilt opnemen speelt dat ook mee .

Men moet stoppen mensen tv erbij te willen verkopen ook als het net qua snelheid tegen de grens aan zit.

Eerlijk zijn anders is het vragen om problemen .

 

Kan u dan geen snellere internet krijgen bij Tele2?

 


nee een belachelijke 18 mb/s is het maximale wat ze kunnen leveren en dan doodleuk een pakket verkopen waar van ze weten dat het never nooit gaat werken gewoon oplichting

Reputatie 7
Badge +2

Ik dacht dat Tele2 geen adsl meer heeft? Ik heb vdsl2, al moet ik erkennen dat ik ook niet het verschil weet. Ik ben enkele jaren geleden naar vdsl overgegaan toen ik er tv bij kreeg, daar had ik toen in het begin geen telefoon verbinding meer mee. Gelukkig na enkele weken opgelost. Sindsdien werkt alles super met het ZTE modem. 

Reputatie 7
Badge +4

18 mb is al veel meer dan mijn 11 mbit op ca. 2100 meter van de centrale in die tijd. Inmiddels over op glasvezel.  Tv stream is 4 mbit, dus tv kijken en 1 stream opnemen is 8 mbit, dus was al prima te doen. Nu kan ik naast tv kijken ook tegelijk film downloaden bijvoorbeeld

18 mb is al veel meer dan mijn 11 mbit op ca. 2100 meter van de centrale in die tijd. Inmiddels over op glasvezel.  Tv stream is 4 mbit, dus tv kijken en 1 stream opnemen is 8 mbit, dus was al prima te doen. Nu kan ik naast tv kijken ook tegelijk film downloaden bijvoorbeeld


wat jij kon maakt niks uit de klantenservice geeft zelf aan dat de snelheid gewoon veel te laag is voor het pakket en geeft ook een hoger getal in mb/s aan per stream

Reputatie 4
Badge +1

4Mb voor een HD stream?

Bitrate alleen is niet het hele verhaal maar 4 MB voor HD kwaliteit lijkt mij wel erg karig.

 

Daarbij moeten ze de klant ook eerlijk vertellen dat via wifi toch weer een ander verhaal is dan bedraad.

Of je zal al met power plugs moeten gaan werken.

Ook de hoeveelheid tv,s die je in wilt gast zetten is een factor.

En hoeveel mensen maken gebruik van deze 18 MB(max) verbinding ook dat is zeker iets waardoor ts problemen kan gaan ondervinden..ook zoiets moet duidelijk naar de klant vooraf vertelt worden.

Dat speelt bij de coax niet.

 

Kijk je veel tv?

Wil je opnemen?

Welke zenders zij belangrijk voor je?

Anders kan je bijv. Ook internet only pakken met een ott Abo hetgeen je ook kan delen.

Reputatie 7
Badge +2

Waarom hebben jullie zo weinig? Ik gebruik alleen wifi geen kabels. 

58 Mbps / 30 Mbps ping 16

Altijd via Düsseldorf of Luik. 

Heb ik andere getallen door de Wifi? Of omdat er naar het buitenland wordt gestuurd?

Of heeft Kpn op andere plaatsen zo'n rottige kabels?

Mijn buren hebben allemaal Ziggo volgens de namen van de WiFi kanalen. 

Reputatie 7
Badge +2

Waarom hebben jullie zo weinig? Ik gebruik alleen wifi geen kabels. 

58 Mbps / 30 Mbps ping 16

Altijd via Düsseldorf of Luik. 

Heb ik andere getallen door de Wifi? Of omdat er naar het buitenland wordt gestuurd?

Of heeft Kpn op andere plaatsen zo'n rottige kabels?

Mijn buren hebben allemaal Ziggo volgens de namen van de WiFi kanalen. 

Ligt aan de beschikbare techniek ADSL, VDSL en de afstand tot de centrale of wijk kast.

Reputatie 4
Badge +1

@the coppes.

 

Dat ligt inderdaad aan de techniek.

Topic starter geeft ook aan maximaal 18 MB te krijgen.

Ik haal hier maximaal 10,11 MB en Tele2 kan mij zowel geen VDSl als Ftth glasvezel leveren .

Ga je tv kijken en met meerdere mensen op  internet en kijk je niet bekabeld is dat vragen om problemen.

 

 

 

 

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Ik vraag mij ook af wat voor Abo Jeff verkocht is.

Ik krijg op mijn adres te zien dat t mobile me 50 5 kan leveren.

Ga ik verder kijken houd ik daar maar 18 MB down en 2 MB up van over.

Maar hoe kun je dit dan in hemels naam verpakken onder een Abo van 50/5 ?

Dat klopt toch van geen meter?

 

Vindt dit heel oneerlijk waar t Mobile mee bezig is.

Aangeven dat ik tot 50 MB kunnen leveren om vervolgens mensen blij te maken met een dode mus.

Zo mag je toch geen abonnement meer verkopen.?

Vraag me echt af hoe dit nu met Jeff gelopen is ook die haalt maar 18 MB.

En hoe wil Tele2 of t mobile in hemels naam 18 MB over ADSL leveren want VDSl is dit niet.

Dan heb je kans dat dit ook zo bij Jeff is gegaan.

Ik weet dat ze de DSL wel zo kunnen afstemmen dat de snelheid via ADSL sneller gaat maar dit houdt ook in dat dit alles gevoeliger is voor storingen .

Waar is Tele2 of moet ik zeggen t mobile nu mee bezig?

Tip voor T mobile in mensen te lokken met Tot 100mb en dan weer maar 18 MB van over houden.

Dit soort praktijken moet een halt toegeroepen worden.

Vorm van misleiding..18 MB en dat verpakken bij een tot 50 MB . 

Nee niet te spreken over deze praktijk van t mobile idem dito de waanzinnige hoge aansluitkosten.

 

 

Reputatie 7
Badge +2

De communicatie van “TOT xxxMbit” abonnementen is al jaren geleden aangepakt. Als je nu bij T-Mobile kijkt en je vult de postcode/huisnr check in dan verschijnt onmiddellijk de verwachte snelheid obv techniek en afstand tot de centrale. Dat er op sommige locaties geen hogere snelheden kan worden geboden ligt aan het feit dat KPN (door de overheid aangewezen beheerder van het telefoon/DSL netwerk) hier nooit heeft willen investeren. Op dat soort locaties is kabelinternet inderdaad vaak een betere oplossing voor hogere snelheden.

Reputatie 4
Badge +1

@pipodeclown

Dank weer voor jouw inbreng.

Klopt KPN heeft de boel jaren liggen negeren wellicht omdat ze boos waren dat Ziggo geen concurrentie toe hoeft te laten en zij wel.

Toen de acm ingreep om weer eens een poging te wagen te kabel open te krijgen kregen ze het benauwd want nu warenze weer tegen.

Nu hoeft kpn in feite geen isp,s toe te laten hetgeen ze toch doen immers zijn dat ook veel inkomsten voor hun.

 

Je zegt dat men nu eerlijk moet zijn mbt tot de te behalen internet snelheid.

Toch moet ik je zeggen dat ik zeer grote vraagtekens zet waar t Mobile mee bezig is.

Een tot 50 MB ,5 up aanbieden en daar dan maar maximaal 18 down van over houden?

Dat klopt van geen meter. Deze snelheid bereiken ze sowieso al niet over VDSl maar ADSL. Houdt in dat ze de snelheid wel iets op kunt krikken maar er ook meer kans is op storingen. Immers op de DSL lijn kunnen we met Tele2 maar maximaal 12 MB halen.

Dit soort praktijken ben ik het totaal niet mee eens nog even afgezien dat Jeff hiermee zeer zeker ook in de problemen gekomen kan zijn. Daarbij hebben ze hem ook nog eens een tv Abo willen verkopen .

Daar gelden de regels tot eerlijke en volledige informatie zeker niet?

Want als je dan met meerdere mensen wilt internetten en je op 2tvs wilt kijken en niet zomaar overal kabels kan gaan leggen dan is dit vragen om frustraties, problemen.

 

Zo zie je maar..als men maar kan verkopen met deze verouderde techniek en de klant is niet volledig ingelicht en zit met de problemen.

Zet de klanten dan kosteloos om naar Ftth daar waar beschikbaar zoals KPN dat ook doet IPV onvolledige en oneerlijke beloftes.

Tot 50 MB en dan 18 MB down bieden is notdone en zou een duidelijk halt aan toegeroepen moeten worden.

Let wel ze zijn weer niet eerlijk want een lijn die maar 12 MB max kan halen te willen op krikken naar 18 gaat er ook mee gepaard dat je sneller problemen, storingen kan krijgen.

Die 18 MB wordt dus niet bereikt over VDSl..

Het klopt gewoon niet of moet ik zeggen weer niet waar men mee bezig is en dat alles om die retro techniek in stand te houden en om nog te concurreren met de coax kabel.

Hier  heb je nog een link hoe het zo'n beetje in elkaar zit, en wat je kunt doen als de beloftes niet nagekomen worden.

Reputatie 4
Badge +1

Ik ga dit ook melden.

Ben het niet eens wat t mobile doet.

Tot 50mb verkopen en dan 18 MB maximaal leveren.

Dat is niet eerlijk want die 18 MB ten eerste een DSL verbinding en een 12 MB gaan opvoeren naar 18 levert alleen nog meer problemen op.

Maat t mobile wil zijn klanten over krijgen.

Tele2 die is nu eerder gericht op mobiel.

Mij raken ze eerder kwijt hiermee