beantwoord

Hoelang geen internet en TV voor opzeggen zonder afkoopsom mogelijk is

  • 8 August 2019
  • 12 reacties
  • 424 x bekeken

Ik zou graag willen weten hoelang ik zonder internet en tv moet zitten voor ik kosteloos en zonder afkoopsom het abonnement kan opzeggen.

Mijn abonnement zou op 5 augustus ingaan maar bleek na installatie niet te werken, op 6 augustus kreeg ik een mail dat alles zou moeten werken maar nog steeds niet, gisteren zou er een monteur langskomen maar die is niet komen opdagen. Ik doe niets anders dan bellen maar dat heeft weinig nut. Zelf kan ik geen nieuwe afspraak maken ik moet maar wachten tot iemand van Tele2 dat doet, ik heb er weinig vertrouwen in dat dat op korte termijn zal gebeuren. Ik heb nog nooit zon klantonvriendelijk bedrijf met zon slechte service meegemaakt. De bereikbaarheid laat ook te wensen over, mailen blijkt niet te kunnen, een klachtenformulier is ook nergens te vinden. Mijn bundel slinkt snel door al het bellen en internetgebruik.
icon

Beste antwoord door Monique Jansen 8 August 2019, 14:37

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Als je dit allemaal heel formeel wilt doen dan zou je na 30 dagen een aangetekende brief moeten sturen en de leverancier in gebreke moeten stellen en nog een redelijke termijn, zeg 2 weken, om het probleem alsnog op te lossen.

Het blijft een technisch product waarbij allerlei factoren meespelen, inclusief zaken die jij moet doen. Bijvoorbeeld het modem juist aansluiten. We zien op het forum heus wel klanten langskomen waar b.v. een KPN monteur nog een storing in de kabel naar een huis moet fixen. Dat kost gewoon doorlooptijd. Maar uiteindelijk wordt dit altijd binnen een redelijk termijn opgelost. Je hebt dus al een storingsmeldinf lopen bij de klantenservice?
Een medewerker van Tele2 heeft tegen mij gezegd 14 dagen maar omdat alles telefonisch gaat heb je nergens bewijs van, het zou in de algemene voorwaarden moeten staan maar ik kan het niet vinden.

Als ik in de uitspraken van de geschillencommissie kijk dan lijken die van mening te zijn dat de bedenktermijn pas ingaat op het moment dat je van de diensten gebruik kan maken. Ik kan nu niet alles doorlezen omdat teveel data van mijn telefoonbundel kost, maar ik ga vanmiddag naar iemand toe om alles eens goed door te lezen en kijken of ik er op die manier onderuit kan komen.

https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken-overzicht/?search_query=&meta_uitspraak_referentie=&tax_category=telecommunicatiediensten&tax_uitspraak_jaartal=&tax_uitspraak_category=&tax_uitspraak_org=&tax_uitspraak_soort=&tax_uitspraak_uitkomst=&tax_uitspraak_product_dienst=&orderby=date&order=DESC&posts_per_page=50&wpas_id=myform&wpas_submit=1

Ik weet 100% zeker dat alles goed is aangesloten, ik heb eerder Tele2 gehad. Ik begrijp dat er iets mis kan gaan maar hier gaat wel erg veel fout en een termijn waarbinnen het opgelost gaat worden krijg je niet. Eerst zijn ze vergeten mijn abonnement te activeren, een monteur die zonder bericht niet op komt dagen, een nieuwe afspraak kan niet gemaakt worden. Medewerkers lijken ook niet veel verstand van zaken te hebben, meer dan de standaard krijg je niet en het lijkt ze ook weinig te kunnen schelen.
Reputatie 7
Badge +12
Bedenktijd van een dienst gaat in nadat je besteld hebt. De bedenktijd is niet bedoeld als "proefperiode". Als je zorgt dat op het forum je (afgeschermde) klantgegevens staan ingevuld zal een moderator van Tele2 binnenkort naar de status van de oplossing kunnen kijken.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Monique Jansen,

Welkom op het forum. Ik begrijp dat er aan het begin van het abonnement al veel mis is gegaan. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wat eric zegt klopt wel. Het kan voorkomen dat bij een nieuwe oplevering de KPN nog de lijn na moet lopen. Ik begrijp vanuit je verhaal dat dit ook bij jou zo is. Het is natuurlijk wel vreemd dat de monteur niet is komen opdagen. Ik wil dat graag voor je nakijken en dit zo snel mogelijk voor je oplossen.[/h4]

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:

  • Naam
  • Adres
  • Postcode + Woonplaats
  • Geboortedatum
  • Laatste vier cijfers van je IBAN nummer
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Anton.

Heel erg bedankt alvast voor de gegevens.

Groeten Anton
Gestuurd. Ik begrijp niet waarom ik niet gebeld ben zoals beloofd, de halve dag is al weer bijna voorbij, dat bedoel ik nu met slechte service. Er wordt ook nergens gezegd dat dit kan gebeuren, er wordt net gedaan alsof na een postcode check alles in orde is. Ik begrijp ook niet waarom de lijn niet voor de activatie nagelopen is, als er nog niets was geactiveerd dan had ik Ziggo tenminste nog gehad. Had ik Ziggo maar gebeld bij het begin van de ellende of ze het abonnement nog de hele maand konden laten doorlopen, met de klantenservice van Ziggo heb ik alleen maar goede ervaringen, alles doen ze om te helpen en medewerkers hebben tenminste verstand van zaken.
Reputatie 3
Badge +5
Bedankt voor de gegevens Monique.

Ik heb even voor je gekeken en ik zag dat onze technische dienst de storing voor je in de gaten houdt. Ik heb even met KPN gebeld om te vragen waarom er geen monteur is gekomen. De monteur is gisteren wel bezig geweest maar hij had problemen bij de kabelverdeler. Dat is een wijkkast die bij jou in de buurt staat. Hij kon het daarom niet oplossen op dat moment. Ik heb KPN even gebeld om aan te geven dat er wel een oplossing moet komen. KPN heeft daarom een nieuwe monteur ingepland vandaag tussen 12:00 en 14:00.

Een lijn wordt eerst altijd administratief opgeleverd. In de meeste gevallen werkt het gewoon nadat de oplevering (administratief) is afgerond. In sommige gevallen moet er toch nog iets technisch omgezet worden. Helaas is dat gisteravond niet gelukt vanwege problemen bij de kabelverdeler. Ik hoop dat ze het vanmiddag op kunnen lossen. Jammer dat je nu denkt dat wij geen verstand van zaken hebben en denkt dat wij niet alles doen om je te helpen. Dat doen we namelijk wel.

Groeten Anton
Dank je wel, ik hoop dat het nu wordt opgelost. Maar ik blijf erbij dat een bedrijf met een goede service zelf even had gebeld om aan te geven dat het niet kon worden opgelost, die laten een klant niet voor niets wachten tot ze zelf bellen. En als ik het verhaal niet hier had neergezet was er waarschijnlijk nog niets gebeurd, nu moeten jullie wel reageren en zorgen voor een oplossing omdat het anders klanten kan gaan kosten.
Dankzij een hele goede KPN monteur en Anton, de enige goede Tele2 medewerker is het opgelost en werkt eindelijk alles.
Reputatie 7
Badge +8
Monique, dat is chic.!
Veel plezier ermee!
Reputatie 7
Badge +12
Geduld is een schone zaak!
Reputatie 3
Badge +5
Dat is goed om te horen Monique. Ik laat het topic nog even open staan.


Groeten Anton
Reputatie 3
Badge +5
Wegens inactiviteit gesloten.