beantwoord

Hoe zet ik de Technicolor tg789bvn in bridge modus?

  • 24 November 2020
  • 7 reacties
  • 913 x bekeken

Beste forumgebruiker,

We delen onze technicolor tg789bvn met 7 actieve gebruikers (=+15 devices op elk moment). Nu doen de ethernetpoorten het prima, maar onze Wi-Fi doet het zó slecht. We kunnen geen gebruik meer maken van Wi-Fi van onze technicolor tg789bvn. Iedereen heeft een duur 4G abonnement gekocht…

Nu willen we onze modem+router-in-één omzetten naar een modem (bridge mode) en die dan aansluiten op een mesh netwerk van 3x TP-link Deco M5 multiroom routers.

Ik heb daarom meerdere vragen:

Heeft Tele2 modem+routers die wél werkend Wi-Fi hebben voor 7 actieve gebruikers in een groot huis…?

Hoe zet ik de Technicolor tg789bvn in bridge modus?

Wat als dit allemaal niet kan? We moeten internet hebben voor onze studie… moeten we dan overstappen naar Ziggo die ons wel een bridge-mode modem kan aanbieden met 3 Wi-Fi versterkers?

icon

Beste antwoord door eric 24 November 2020, 08:07

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12

1) Er is geen range van modems/routers waar je uit kan kiezen.

2) De technocolor kan niet in bridge mode.

3) De oplossing is zoals ik het zelf ook thuis gebruik. Je zet de Deco M5 in AP modus. Zo fungeert het als Access Point en deelt de technocolor de IP adressen uit. 

Dit werkt perfect, zet ook de interne wifi van het modem uit.

1) Er is geen range van modems/routers waar je uit kan kiezen.

2) De technocolor kan niet in bridge mode.

3) De oplossing is zoals ik het zelf ook thuis gebruik. Je zet de Deco M5 in AP modus. Zo fungeert het als Access Point en deelt de technocolor de IP adressen uit. 

Dit werkt perfect, zet ook de interne wifi van het modem uit.


Dankjewel voor je reacite, Eric!

Punt 3 klinkt als een oplossing waar wij naar zoeken! Dan wil ik graag aan u vragen hoe de setup er dan precies uit komt te zien… Ziet het er als volgt uit?

  1. Er komt een DSL in de technicolor.
  2. De interne Wi-Fi van de technicolor is uitgeschakeld
  3. Er gaan 3 CAT-kabels (of ethernet) naar de 3x Deco M5 routers
  4. De Deco M5 routers zijn als access point geconfigureert.

Kunnen er 3 CAT-kabels parallel naar elke Deco M5 router gaan vanuit de technicolor? Of moet er 1 CAT-kabel eerst naar een switch gaan, en daarna pas worden gesplitst naar 3 parallel CAT-kabels?

En hoe zit het met bekabeld internet? Normaal kun je een ethernelkabel aanleggen vanuit de router naar een computer. We hebben 8 laptops en 8 telefoons: die zullen allemaal gebruik maken van Wi-Fi, maar we hebben óók 2 PC's: Kun je een ethernetkabel als output vanuit de router naar een PC aanleggen of lukt dat niet meer als de router als AP zijn ingesteld.

Ik hoor heel graag reactie! Want ik ben echt een noob, haha

"zet ook de interne wifi van het modem uit."

Hoe zet je de interne Wifi van de technicolor uit? Moet ik dan 'WLAN Enable' wegvinken?

Reputatie 7
Badge +12
  1. Ja, WirelessLAN inderdaad uit.
  2. De Technocolor heeft 4 poorten.  1 stuks gaat naar de eerste Deco. Het is een Mesh netwerk, de deco;s praten draadloos met elkaar. Zou hou je nog 3 uitgangen over voor 2 bekabelde PC's.
  3. Je zet alleen de wifi uit in de router, verder niets, deze blijft dus functioneel, inclusief de LAN poorten. De DECO zet je in access point modus. Je bent al ingelogd in het modem, dus een beetje techniek lukt wel zo te zien. Voor de Deco zijn ook veel filmpjes als je b.v. “Deco M5 in access point zetten” zoekt.
  1. Ja, WirelessLAN inderdaad uit.
  2. De Technocolor heeft 4 poorten.  1 stuks gaat naar de eerste Deco. Het is een Mesh netwerk, de deco;s praten draadloos met elkaar. Zou hou je nog 3 uitgangen over voor 2 bekabelde PC's.
  3. Je zet alleen de wifi uit in de router, verder niets, deze blijft dus functioneel, inclusief de LAN poorten. De DECO zet je in access point modus. Je bent al ingelogd in het modem, dus een beetje techniek lukt wel zo te zien. Voor de Deco zijn ook veel filmpjes als je b.v. “Deco M5 in access point zetten” zoekt.

Eric, u wordt hartelijk bedankt voor de duidelijke uitleg!

Ik had het dan inderdaad verkeerd begrepen. De router blijft dus functioneel, en de DECO's zijn enkel Access Points!

Al mijn vragen zijn nu beantwoord: tijd om aan de slag te gaan! Bedankt!

Nou eric, je hebt gelijk!

Ik heb de Access Points geïnstalleerd en haal nu overal in ons huis perfecte Wi-Fi!

Alle problemen zijn opgelost. Iedereen kan alles doen zonder dat het internet hapert.

Dankjewel!

Reputatie 7
Badge +12

Fijn te horen @Yosh1 . Zo zie je dat je hier op het forum gewoon met je vragen terecht kan.