beantwoord

Hoe zeg je je abonnement op?

  • 18 March 2019
  • 8 reacties
  • 435 x bekeken

14 december zegde ik mijn abonnement op. Een uurtje later werd ik gebeld en alles leek goed geregeld. De aardige man aan de lijn gaf aan dat het abonnement per 14/1 zou stoppen. Wat goed uitkwam, want de 18e verhuisen we.

Er kwam nog een factuur. vroeg wat dat was, ging over afgelopen periode. Dat klopt niet, want het ging ook om de periode daarna. Abonnement bleek niet opgezegd, nogmaals gedaan.

Nog zeker vier keer contact gehad met tele2.

Twee weken geleden sprak ik weer iemand. Die zegt: Probleem is dat we uw geboortedatum niet in het systeem hebben. Daarom kunnen we niet checken of uw geboortedatum klopt en daarom kunt u niet opzeggen (????? HUH ????)

Vervolgens kreeg ik een mail van klantenservice@tele2.nl dat ik moest betalen, omdat ik anders zou worden afgesloten (als dat zou kunnen!, graag!). Lange mail gestuurd, maar kennelijk is de mail niet wat je vermoed, want klanteservice@tele2.nl gaf per kerende post weer dat ze mijn uitgebreide mail toch niet gingen lezen.

Toen maar een brief gestuurd. 8 maart.

Vandaag weer een aanmaning, per SMS, dat er rekeningen openstaan.

Hoe zeg ik hier een abonnement op? Bellen werkt niet, mailen wordt afgestraft, terug SMS-en werkt niet, chatten brengt me ook niet verder en een brief heeft na twee weken ook nog geen effect.

HELP!
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 2 April 2019, 12:45

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 5
Hé Tele2Smurf,

Ik zou je graag willen helpen maar helaas kan ik via het forum het abonnement niet voor je opzeggen.

Ik weet wel dat er door het aanscherpen van de Identiteitscontrole problemen waren waardoor de telefonische klantenservice geen mogelijkheid had om je abonnement op te zeggen. De procedure is nu weer correct afgestemd op alle soorten abonnementen, ook wanneer er geen geboortedatum geregistreerd is. Als je nu belt zul je dus weer verder geholpen kunnen worden. Sorry dat het tot nu toe nog niet gelukt is!

Je kan de klantenservice bereiken op 020-7544444 of via het formulier op onze website: https://www.tele2.nl/opzeggen/ maar ik raad aan te bellen, dat gaat sneller.

Groet, Kevin
Dank voor je reactie. Ik zal morgen even bellen.
Reputatie 5
Ik hoor graag van je of het gelukt is morgen, hou je ons nog op de hoogte?

Fijne dag verder!
Dank. In gesprek met Niek van de klantenservice.
Geboortedatum invoeren leidt tot een "systeemfout", dus dat maar leeg gelaten.
Alhoewel ik dacht de juiste knoppen ingedrukt te hebben, ben ik nu doorverbonden met Junas, van de afdeling opzeggingen...

Kan niet met terugwerkende kracht opgezegd worden, dus voor het eerst per 21-4. Dat is dus ruim 3 maanden te veel betaald, dus bijna 90 euro.

Maar, ik moet eerst de openstaande facturen betalen. Anders "weigert het systeem" de opzegging te accepteren. Het is natuurlijk een beetje raar dat ik 3 maanden moet betalen, terwijl het probleem totaal bij Tele2 ligt, toch?
Maar, eerst betalen, dan opzeggen, dan hopen dat ik mijn 3 maanden weer terug krijg.

Dat doe ik meteen per ideal, zodat het opgezegd kan worden. Junas weet helaas te melden dat dit zeker een dag gaat duren voor hij het in "het systeem" kan zien.

Wordt vervolgt. Dit gaat niet vanzelf, dus ik ga maandag wel weer bellen.
Het is dinsdag geworden. Verhaal kort toegelicht en ik sta inmiddels alweer 10 minuten in de wacht...

Tijdens de wacht ineens een mailtje:
"We hebben het verzoek om uw abonnement te beëindigen in behandeling genomen. De geplande datum waarop wij uw abonnement zullen stoppen is 26 april 2019."

Het zal toch niet waar zijn? We hebben een einddatum.

Hoe kan ik nu mijn geld terugkrijgen, of kan ik daar naar fluiten? Over terugstorten wat ik donderdag per iDeal heb betaald heeft deze persoon geen idee.

Maar hij heeft een einddatum voor me. Dat is al heel wat. Misschien dat ik nu ook geen facturen meer krijg?
Reputatie 5
Bedankt voor je updates TeleSmurf!

Is er na het gesprek van vandaag geen vergoeding met je besproken vanwege de vertraagde opzegging?

Stuur mij anders maar even een privébericht met de volgende info:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Dan kan ik je misschien informeren over wat er in de achtergrond allemaal gebeurd en wat eventueel wel of niet mogelijk is.

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Bedankt voor je medewerking!

Groet, Kevin
Wel gevraagd, maar de persoon aan de lijn gaf aan niet te weten of dat kon en hoe. Hij zij dat in het systeem ook alleen maar stond dat ik vorige maand een keer gebeld had... 14 december was de eerste keer dat ik opzegde via de website. Daarna werd ik gebeld door iemand die aangaf dat het per 14/1 was opgezegd.
Reputatie 5
Probleem besproken en opgelost via privéberichten. Ik zal het topic nog even open laten staan voor het geval er nog vragen komen.