beantwoord

Hoe lang nog koper nadat glasvezel is aangelegd?

  • 22 October 2019
  • 2 reacties
  • 1191 x bekeken

Reputatie 3

KPN-Netwerk is hier aan het werven voor een gratis glasvezelaansluitpunt, naast de koperaansluiting.

Nou dacht ik eerst: prima, doe maar, dan heb ik extra keuze. Ik gaf toestemming.

 

Echter achterop het foldertje staat nog: “Als de glasvezelaansluiting in uw woning gereed is zet uw provider alle diensten over naar het glasvezelnetwerk.”

 

Omdat ik eigenlijk zeer tevreden ben met mijn huidige 20mb/s aansluiting heb ik geen behoefte aan glas. Ik ben bang voor een gedwongen overstap naar duur glas+verplichtTV.

Heb hierover contact opgenomen met KPN-Netwerk.

Hun korte antwoord was: uw provider bepaalt. Dus Tele2, wat zijn jullie plannen als er glas naast de telefoonlijn komt te liggen?

 

De vraag is:

  1. hoe lang kan ik nog van mijn voordelige ADSL genieten, als er ook glasaansluiting is.?
  2. gaat Tele2 mij dwingen glas te nemen?
  3. heb ik recht op hetzelfde maandtarief bij gewongen overstap op glas?
  4. blijf ik internet-only houden bij glas?
icon

Beste antwoord door Jasper van Tele2 22 October 2019, 11:19

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Je hebt geen contract voor een duur glasvezel abonnement afgesloten. Tele2 verkoopt glasvezel abonnementen trouwens niet meer. Dan verwijzen ze door naar T-mobile. Wel kan het zijn, omdat jij een contract met KPN glasvezel aanleg hebt getekend zij jou een boete in rekening brengen als je niet bij EEN provider een glasvezel abonnement afneemt. Het maakt hen niet uit bij welke provider je dit afneemt, die provider moet namelijk altijd bij KPN de lijn inkopen. Als jij dit niet afneemt hebben zij geen inkomsten. Raadpleeg dus weer KPN wat e rgebeurt als jij NIETS afsluit na gereedkomen.

Reputatie 5

Momenteel hebben we geen plannen om alle ADSL klanten die ook glasvezel kunnen hebben ontvangen om te zetten. Je zal dan ook gewoon je adsl verbinding kunnen blijven gebruiken. Als je zelf er voor kiest om het om te schakelen kunnen we altijd kijken maar tot die tijd blijft alles zoals het is.