beantwoord

Hoe kan ik een UPnP poorten openen?

• 3 maart 2018
  • 2 reacties
  • 711 x bekeken

Ik heb pas bij mij thuis Tele2 als provider gekregen met een ZTE Dualband modem. Maar blijkbaar kan ik niet meer online gamen op mijn Xbox 360 (en vast ook op de One).
icon

Beste antwoord door Gela 3 maart 2018, 13:25

UPnP is in de ZTE niet aanwezig om veiligheidsredenen. Het is ook niets anders dan poorten automatisch openen als het aangesloten apparaat daar om vraagt. En dat kan dus ook voorkomen zonder dat je dat als gebruiker weet.

Nu moet je dus éénmalig zelf de nodige poorten open zetten. Hierbij gebruik je de Mac adressen en ip nummers van de apparaten die je toestemming wilt geven. Dan kan een ander er dus geen misbruik van maken.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Badge +2
UPnP is in de ZTE niet aanwezig om veiligheidsredenen. Het is ook niets anders dan poorten automatisch openen als het aangesloten apparaat daar om vraagt. En dat kan dus ook voorkomen zonder dat je dat als gebruiker weet.

Nu moet je dus éénmalig zelf de nodige poorten open zetten. Hierbij gebruik je de Mac adressen en ip nummers van de apparaten die je toestemming wilt geven. Dan kan een ander er dus geen misbruik van maken.
Reputatie 7
Badge +4
Dat komt omdat je nieuwe modem nog wat poort forwardings nodig heeft als je de xbox games online wilt spelen.
Gebruik de zoekfunctie op dit forum om het stappenplan te vinden wat mede forum leden hebben gemaakt.