beantwoord

Hoe ik NAT-2 krijg op meerdere consoles

• 7 oktober 2014
  • 129 reacties
  • 25488 x bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

129 reacties

Beste mensen,

De oplossing voor het DMZ probleem is hier. Vandaag succesvol NAT-2 verkregen op meerdere consoles. Ook alle poorten bij uTorrent zijn geopend. Kortom: De restricties van het modem zijn verleden tijd.

Wat ik gedaan heb:

1. Ik heb een extra router aangeschaft via marktplaats (Linksys E2000)
2. Deze router heb ik met een UTP kabel aangesloten op het Technicolor glasvezelmodem (zorg ervoor dat beide apparaten dan aanstaan)
3. Zet in je Technicolor modem de aangesloten router in DMZ.
4. Herstart de router of vernieuw IP-lease.
5. Kijk in je Technicolor modem welke IP-adres je router toegewezen heeft gekregen. (Bij mij 143.177.144.1)
6. Schrijf dit IP-adres op, log in op je router en geef de router dit IP-adres en zorg ervoor dat 'Automatische DHCP' uitstaat maar je een statische IP geeft aan de router. Dit statische IP-adres is het adres wat je opgeschreven hebt.
7. Verander het subnet van je router (bijv. 192.168.2.1 i.p.v. 192.168.1.1 . Deze heeft de Technicolor namelijk al. Als deze gelijk zijn, werkt het niet.)
8. Vul bij DNS in 8.8.8.8 (Primair) en 4.2.2.3 (secundair)
9. Verbind nu de apparaten waarbij je NAT-2 of open ports wilt hebben met je router.
10. Geniet van een open netwerk.

Het is een ingewikkeld proces. Je moet wat over hebben om fatsoenlijk vrij te kunnen internetten bij Tele2.

Als je iets niet begrijpt probeer ik je zo goed mogelijk te helpen. Zet hier onder je vraag neer en ik kijk of ik kan antwoorden.

Succes!

- Teun

Hoi Teun.

Misschien kun je nog een stapje ertussen zetten voor mensen die default gateway zoeken :)
zo onder 7
Het staat wel genoemd in de posts later, maar dan ziet het er in de startpost direct volledig uit.

Default Gateway : 143.177.114.1

Ik heb het werkend op mijn sitecom router.
Het was even zoeken waar ik fixed WAN ip kon opgeven.

Op mijn sitecom router kun je vast ip geven als je "wizard" kiest en dan andere provider (handmatige configuratie).
Daarna kies je static IP als login method.

Dit ter aanvulling voor andere zoekenden.
Ik heb geprobeerd alle bovenstaande stappen uit te voeren, als router heb ik een Time Capsule van apple. Die had ik toevallig al draaien.

Alleen als ik bovenstaande stappen volg en instellingen probeer dan geeft mijn ps4 continue DNS errors of maakt helemaal geen internet verbinding.

Iemand die mij kan helpen? 😞
Hallo allemaal,

Ik heb de bovenstaande stappen uitgevoerd, maar krijg de opstelling met een 2e router (sitecom300n) niet werkend. Ik heb de volgende stappen doorlopen:
- router aangesloten via wan-poort op lan3 van de tele2 router (MediaAccess TG789bvn)
- router in DMZ gezet in de tele2 router
- ingelogd in de router (sitecom 300n) en alles geconfigureerd.
- getest en gefaald

Ik krijg enkel "limited connection" op mijn laptop en op de PS4 krijg ik de melding: "Kan niet met de server verbinden. Er is mogelijk sprake van een probleem ij het verbinden met het netwerk of Playstation Network, of de server van de serviceprovider is mogelijk tijdelijk bezet. (NW-31205-1)".

Ik heb de configuraties als bijlage toegevoegd
Ik ben ten einde raad, kunnen jullie mij verder helpen?

Met vriendelijke groet,

Melvin
*** Reactie aangepast door moderator (Rick) i.v.m. grof taalgebruik ***