beantwoord

Hoe ik NAT-2 krijg op meerdere consoles

• 7 oktober 2014
  • 129 reacties
  • 25488 x bekeken

Beste mensen,

De oplossing voor het DMZ probleem is hier. Vandaag succesvol NAT-2 verkregen op meerdere consoles. Ook alle poorten bij uTorrent zijn geopend. Kortom: De restricties van het modem zijn verleden tijd.

Wat ik gedaan heb:

1. Ik heb een extra router aangeschaft via marktplaats (Linksys E2000)
2. Deze router heb ik met een UTP kabel aangesloten op het Technicolor glasvezelmodem (zorg ervoor dat beide apparaten dan aanstaan)
3. Zet in je Technicolor modem de aangesloten router in DMZ.
4. Herstart de router of vernieuw IP-lease.
5. Kijk in je Technicolor modem welke IP-adres je router toegewezen heeft gekregen. (Bij mij 143.177.144.1)
6. Schrijf dit IP-adres op, log in op je router en geef de router dit IP-adres en zorg ervoor dat 'Automatische DHCP' uitstaat maar je een statische IP geeft aan de router. Dit statische IP-adres is het adres wat je opgeschreven hebt.
7. Verander het subnet van je router (bijv. 192.168.2.1 i.p.v. 192.168.1.1 . Deze heeft de Technicolor namelijk al. Als deze gelijk zijn, werkt het niet.)
8. Vul bij DNS in 8.8.8.8 (Primair) en 4.2.2.3 (secundair)
9. Verbind nu de apparaten waarbij je NAT-2 of open ports wilt hebben met je router.
10. Geniet van een open netwerk.

Het is een ingewikkeld proces. Je moet wat over hebben om fatsoenlijk vrij te kunnen internetten bij Tele2.

Als je iets niet begrijpt probeer ik je zo goed mogelijk te helpen. Zet hier onder je vraag neer en ik kijk of ik kan antwoorden.

Succes!

- Teun
icon

Beste antwoord door Patrick.G 7 oktober 2014, 10:09

Held!! Ik ga het meteen proberen..! Maar zal dit ook lukken met andere modems..?
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

129 reacties

Held!! Ik ga het meteen proberen..! Maar zal dit ook lukken met andere modems..?
Reputatie 1
Badge
Top dat het je gelukt is als nog vindt ik dat tele 2 zijn zaakjes zelf goed moet regelen.
Ik heb een 2e router hier liggen dat is een sitecom 300n.
ik snap alles aan je verhaal behalve het static ip geven op je 2e router. Waar moet ik dat doen en hoe doe ik dat? En zit jou kabel in de wan of lan van je 2e router.

Top dat het je gelukt is hopelijk lukt het mij ook
echt supertof
ik hoef alleen maar ps3 nat 2 te krijgen
moet ik dan alsnog die router enz kopen?!!
Reputatie 1
Badge
Ik heb het net allemaal geprobeerd.
Maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik heb de router op tele2 modem aangesloten via de WAN kant en dan in 3e poort van tele2 modem.
de router een DMZ gegeven en dan krijg ik het ip 143.x.x.x
Dit in de router als static ip gegeven en de rest ingevult.
Bij standaard gateway wist ik niet wat ik in moest vullen dus heb ik hetzelfde ip gebruikt (moet dit wat anders zijn)
En de DHCP heb ik uit gezet.

Helaas krijg ik het nog steeds niet voor elkaar.
Kun je me zeggen wat ik fout doe?
Hallo allemaal,

Ik zal vanavond even kijken als ik thuis ben hoe ik het geconfigureerd heb. Ik probeer even te antwoorden wat ik nu alvast uit mijn hoofd kan doen.

@Patrick.G Het zou gewoon moeten lukken met elk router. Het lukte mij echter niet met een router waar DD-WRT firmware op is geflasht. Heb je gewoon een router met de standaard firmware, dan lukt het.

@Jimmy22 Probeer je LAN-ip te veranderen in een ander subnet. Dit is nu namelijk nog dezelfde als het Technicolor modem. Probeer eens 192.168.2.1. Je kunt DHCP dan gewoon aanzetten. Verander ook eens de secundaire DNS naar 4.2.2.3. Ik zal straks kijken wat ik bij standaard gateway heb ingevoerd. Je hebt het verder wel juist ingevuld.

@Ozscan1993 Ik ben bang dat je wel een router moet kopen. Het lukte mij niet om mijn PS3 direct in DMZ te krijgen met NAT-2. Dit lukte wel toen ik een router in DMZ zette en de bovenstaande stappen heb uitgevoerd.
Reputatie 1
Badge
Top potatolaces ik wacht je berichtje van vanavond gespannen af.
Als het kan kun je dan ook wat screenshots erbij zetten.
Dan is het verhaal nog duidelijker.
Biedt dit verduidelijking? Ik hoor graag als ik meer kan betekenen.
IP-adres internet is het IP-adres wat ik verkregen heb van het Glasvezelmodem.
Dat andere IP adres is het subnet waarin het router opereert.
Reputatie 1
Badge
Helemaal goed ik ga het morgenochtend gelijk proberen.
Er zitten inderdaad wat verschillen in jou instellingen en de mijne.
Hopen dat daar de sleutel ligt tot nat-2 of nat-1

Nog 1 vraag op je console zet je alles op automatisch of geef je zelf een ip en subnet en gateway.
Zo ja kun je dat rijtje van instellingen ook opschrijven.

Zo heb ik een exacte kopie van jou instellingen en zou het moeten werken.

Je hoort morgen ochtend van me of het gelukt is.
Hallo Jimmy,

Op mijn PS3 heb ik gewoon alles automatisch gezet. Alles werkte. Zelfs UPnP beschikbaar.

Gr.
Teun
Reputatie 1
Badge
Het is me gelukt!!!! Ik heb nu nat-2 bedankt voor je hulp!!
Ik heb nog een kleine toevoeging waardoor het bij mij werkte.
ik had in me router nat uitgezet.
Deze moest blijkbaar aan blijven staan maar dan UpnP aan gevinkt.

Me snelheid dropt wel drastisch door deze omweg ik heb 60mb. Maar heb nu tussen de 30 en 40 down en 20 en 35 up.

Voor nu ben ik zeer tevreden en hoop dat tele2 snel met een eigen oplossing komt. Zodat niet iedereen een 2e router hoeft te kopen.

Nogmaals je bent een held dat het je gelukt is. En dat je mij erdoorheen hebt gesleept en mij ook aan de nat2 hebt gekregen.

Voor iedereen die een 2e router heeft liggen.
sluit dat ding aan zoals wij beschreven hebben en dan moet het goed komen.
Mocht je nog geen 2e router hebben.
het werkt dus zowiezo met de sitecom 300n en de lynksis 2000

Zal de komende dagen dit alles nog in de gaten houden mochten mensen hier nog vragen over hebben.

Maar voor nu ga ik weer ongestoord de wereld van destiny verkennen met me vrienden!
Hallo Jimmy,

Wat fijn om te horen dat ook jij het voor elkaar gekregen hebt! NAT moet inderdaad aanstaan. Ook UPnP aangevinkt.

De snelheid dropt bij mij alleen op WiFi. Heb je al geprobeerd hoe snel het is met kabel? Probeer ook eens het juiste kanaal te vinden voor jouw WiFi. Bij mij in de buurt is kanaal 11 namelijk heel bagger en 6 heel snel.

Succes en veel plezier met Destiny!

- Teun
Met kabel haal ik 100% snelheid!
Reputatie 1
Badge
Ik heb bekabeld.
Ik heb geen Glasvezel, maar zou dit ook moeten werken met het 50mb modem van tele2? Ik heb namelijk het 40mb adsl pakket.
@Badwanted Als jouw modem een DMZ functie heeft, is dit mogelijk. Zijn de niet-glazvezelmodems ook zo dichtgetimmerd door Tele2?
Jazeker... maar de DMZ functie doet het volgens mij niet goed bij de adsl modems, omdat je een ip krijgt toegereikt van 0.0.0.0

Normaal zou je dus 143.... krijgen en dan zou alles toch goed moeten komen?
@Badwanted Heb je je router opnieuw opgestart nadat je hem in DMZ hebt gezet? Het lijkt erop dat je nog geen IP toegewezen hebt gekregen van het modem. Opnieuw opstarten zou moeten werken.
Na wijzigen van instellingen moet je ook op "Save/apply" drukken. Heb je dat gedaan?
Reputatie 1
Badge
Badwanted gewoon even beide routers van het stroomnet afhalen. En er weer in steken. Als het goed is heb je dan wel 143.x.x.x
Ik wil ook een 2de router achter me Tele2 modem zetten
Maar heb ik dan dus ook 2 net werken?

Want wil de 2de router boven zetten
@Zoeyharderwijk12 Hallo Zoey, je zult inderdaad twee netwerken krijgen. Deze zullen allebei internet geven als je bovenstaand stappenplan aanhoudt.

Bij mij in huis heb ik een identieke situatie. Ik heb het Tele2 modem wat beneden in het huis de WiFi voorziet, en een router boven op zolder die de bovenste verdiepingen voorziet.
Oké
Maar moet ik dan een internet kabel in de modem doen van tele 2
En dan naar de 2de router?
Ik heb ook een vraag. Nadat je een 143.. ip op je router krijgt. Hoe log je dan in in je router. Want met het gekregen ip kom ik er niet in..
Reputatie 1
Badge
@zoey inderdaad je moet een utp kabel van je tele 2 modem in poort 3of4 koppelen aan de wan van je tweede router. De wan heeft vaak een andere kleur.

@matsu het ip van je tele 2 modem blijft 192.168.1.1 en die van je tweede router moet worden 192.168.2.1 dit heet je standaard gateway. Hiermee kun je inloggen op je router. De 143.x.x.x heeft met het externe netwerk te maken je wil dus dat je een dmz geeft aan je router dat wordt 143.x.x.x en dan moet je je router internet ip wijzigen naar 143.x.x.x dus niet je standaard gateway wijzigen.
Mocht je er niet uitkomen vertel dan even welke router je hebt.